[VC++] Wat is er visual aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik dacht dat visual C++ net zoiets was als borland c++ builder. Maar dat valt dus een beetje tegen. Hoe moet je nou een GUI bouwen in visual C++? Gewoon in de code. Of zit er wel een soort designer programmatje bij?

Verwijderd

Idd. gaat de manier van GUI-opbouw in VC++ heel anders dan in Borland C++ Builder. Je kan wel resources editten (waaronder dialogs) maar alle Windows Messages moet je zelf afvangen. Welke versie VC++ praten we trouwens over want ik kan me voorstellen dat VC++.Net een stuk beter is m.b.t. GUI's.

Voordeel van VC++ is wel dat je geheel 'feeling control' bent.

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
VC++ 6

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 22:22
Tis visual omdat je wat extra rotzooi hebt om visuele dingen te kunnen toevoegen. Zoals dus de windows en knopjes enzo. Voor de rest is het idd vrij onzinnig gekozen. Ze hadden het ook Win32 C++ kunnen noemen maar dat ging weer niet samen met Visual Basic. :P

Tis gewoon allemaal marketing.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Ik ken het probleem, ik gebruik zelf ook Borland C++ Builder 5 en die vind ik stukke fijner dan VC++ 6.0.
Maar dat komt misschien omdat ik nog niet zo'n ervaren programmeur ben op het C++ gebied.
Wat wel een nadeel is aan Borland is dat je dus de DLL bestanden en soms BPI/BPL bestanden bij moet leveren, want die staan niet standaard in windows en dan kom je al snel aan een programma van boven de 2 mb en dat vind ik het grootste nadeel.

Maar verder werkt die Borland super (tenminste voor mij)

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

volgens mij kun je bij BC++B de zooi mee laten compiler maar dan wordt de exe uiteraard groter...

ik heb toch liever Delphi, alleen het linken duurt al tijden bij C++

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Een standaard EXE van BCB 5 behoeft geen DLL's/BPL's tenzij je natuurlijk gebruik maakt van BDE/MIDAS. Ga je naar VC++ kijken dan pas moet je MFC meeleveren (kun je ook meelinken). Is dus geen argument voor of tegen één van beide aangezien BCB 5 ook MFC-app's kan maken.

• drZymo
Op woensdag 20 februari 2002 10:48 schreef hvdberg het volgende:
Een standaard EXE van BCB 5 behoeft geen DLL's/BPL's tenzij je natuurlijk gebruik maakt van BDE/MIDAS. Ga je naar VC++ kijken dan pas moet je MFC meeleveren (kun je ook meelinken). Is dus geen argument voor of tegen één van beide aangezien BCB 5 ook MFC-app's kan maken.
MFC is niet eens nodig als je alleen win32 api calls gebruikt. Scheelt een hoop in file size. Maarja moet je ook wel api calls snappen >:)

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Verwijderd

MFC is niet eens nodig als je alleen win32 api calls gebruikt. Scheelt een hoop in file size. Maarja moet je ook wel api calls snappen >:)
MSDN

(Oke, de informatie is zeker niet zondermeer volledig, maar er is in principe op alle gebieden voldoende informatie voor referentie doeleinden).

• drZymo
Op woensdag 20 februari 2002 11:48 schreef lnfinitive het volgende:

[..]

MSDN

(Oke, de informatie is zeker niet zondermeer volledig, maar er is in principe op alle gebieden voldoende informatie voor referentie doeleinden).
Zekers

MSDN is zo'n beetje de bijbel :P

Verwijderd

Zekers

MSDN is zo'n beetje de bijbel :P
Ik gebruik nog steeds een (ondertussen zeer verouderde) versie die je als help-files op je hardeschijf kan zetten. Aan de msdn.microsoft.com heb ik nooit kunnen wennen.

(als je ff wilt weten wat de mogelijke constanten voor de eerste parameter van SQLAllocHandle ook al weer waren is een druk op F1 toch wat makkelijker... )

<font color='yellow'>Deze opmerking lijkt me volstrekt zinloos en kan als warez request opgevat worden </font>

Verwijderd

volgens mij kun je bij BC++B de zooi mee laten compiler maar dan wordt de exe uiteraard groter...

ik heb toch liever Delphi, alleen het linken duurt al tijden bij C++
Ik heb ook zo het idee dat als je relatief simpele database georiënteerde applicaties hebt dat je deze beter in talen als Delphi en Basic kan schrijven (snel slepen, plaken, regeltje code hier, misschien nog een leuke klasse voor algemene dialogen daar... en klaar [over netheid/mooiheid van code enzo zullen we het maar niet hebben]) en de wat meer complexe applicaties in C[++]... maar dat is natuurlijk maar net hoe je er tegenaan kijkt. Je kan natuurlijk ook de GUI in Delphi/VB schrijven en bepaalde non-gui functionaliteit via in C[++] geschreven dll's aanropen.

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 12:25 schreef lnfinitive het volgende:

[..]

Ik heb ook zo het idee dat als je relatief simpele database georiënteerde applicaties hebt dat je deze beter in talen als Delphi en Basic kan schrijven (snel slepen, plaken, regeltje code hier, misschien nog een leuke klasse voor algemene dialogen daar... en klaar [over netheid/mooiheid van code enzo zullen we het maar niet hebben]) en de wat meer complexe applicaties in C[++]... maar dat is natuurlijk maar net hoe je er tegenaan kijkt. Je kan natuurlijk ook de GUI in Delphi/VB schrijven en bepaalde non-gui functionaliteit via in C[++] geschreven dll's aanropen.
Mag ik vragen of jij ooit de VCL-source van Borland C++ Builder 5 hebt bekeken en de bijbehorende DB-Aware controls? Nee, d8 ik al, je zult nl. zien dat dit Delphi is.

Nooit Delphi en VB op één lijn zetten als een Delphi-programmeur dat zou lezen; 't is namelijk bijna net zo krom als het op één lijn zetten van Visual C++ en Visual FoxPro.

Beetje off-topic bovenstaand maar goed.

B.t.w. ik ben van mening dat alles wat Visual C++ kan ook met Borland C++ Builder kan (incl. het niet gebruiken van VCL/MFC/whatever). Het zijn beide prima programmeeromgevingen.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:53
Op woensdag 20 februari 2002 12:25 schreef lnfinitive het volgende:

[..]

Dat slaat wel echt nergens op hoor. Delphi en C++ Builder gebruiken dezelfde VCL, die in object Pascal geschreven is.
En m'n database - georienteerde apps die ik in Delphi schrijf overstijgen wel het niveau 'snel beetje slepen/plakken en hier en daar een regeltje code'. (Al zeg ik het zelf :P).
In Delphi kun je evengoed complexe applicaties schrijven als in C++.
En of uw applicatie nu een succes is geworden hangt niet af van de gebruikte tool maar van de ontwikkelaar.

VC++ is mijns inziens wel niet erg geschikt om database - oriented app's te bouwen.

https://fgheysels.github.io/

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op woensdag 20 februari 2002 15:10 schreef whoami het volgende:
VC++ is mijns inziens wel niet erg geschikt om database - oriented app's te bouwen.
Waarom?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:53
Oké, was iets vergeten:

eigenlijk wou ik zeggen dat je met C++ Builder veel vlugger en gemakkelijker een database-oriented applicatie in elkaar kunt steken dan mbhv Visual C++.

https://fgheysels.github.io/

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Op woensdag 20 februari 2002 18:31 schreef whoami het volgende:
Oké, was iets vergeten:

eigenlijk wou ik zeggen dat je met C++ Builder veel vlugger en gemakkelijker een database-oriented applicatie in elkaar kunt steken dan mbhv Visual C++.
met Borland heb je zowiezo iets heel snel in elkaar. Als je Borland gebruikt, hoef je eigenlijk niks te snappen van API calls of de messages die Windows stuurt e.d. om iets te kunnen bouwen. Met VC++6 gaat het allemaal wat moeilijker, maar als je het eenmaal een beetje doorhebt is het heel fijn. Heb op school met Borland gewerkt, maar geef mij persoonlijk maar Codewarrior of VC++6...

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• .oisyn
  • Laatst online: 11-09 08:26

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op woensdag 20 februari 2002 12:18 schreef lnfinitive het volgende:

[..]

Ik gebruik nog steeds een (ondertussen zeer verouderde) versie die je als help-files op je hardeschijf kan zetten. Aan de msdn.microsoft.com heb ik nooit kunnen wennen.

(als je ff wilt weten wat de mogelijke constanten voor de eerste parameter van SQLAllocHandle ook al weer waren is een druk op F1 toch wat makkelijker... )
idd, de online versie zuigt gigantisch, maar je kunt de offline versie ook gewoon downloaden hoor :)
Moet je maar eens gaan zoeken naar de platform sdk (de nieuwste die ik heb is van augustus 2001, vrij nieuw dus, en met alle nieuwe shit van winXP erin)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1