Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vraagje over SAP R/3

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met SAP. Bij ons in het bedrijf werken we veelvuldig met SAPLPD.EXE oftewel frontend printing (LP01) om via de windows afdrukwachtrij te kunnen printen vanuit SAP R/3.
Nu draaien veel werkstations nog op oude SAPGUI-versies (vanaf 4640.2.X.XXX) waar nog relatief veel bugs in zitten. Op zich niet zo'n probleem, even frontend-patch downloaden en installeren en klaar. Ik zie het echter niet zitten om de jongens van Werkplekautomatisering 2 X per maand 250 werkplekken af te laten werken... Ik zou gelynched worden!

SAP schijnt functionaltiteit voor centraal versiebeheer te hebben, maar ik heb geen idee waar ik info vandaan kan halen, of hoe dat geimplementeerd moet worden. Kan iemand mij verder helpen?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 09:45 schreef Brahiewahiewa het volgende:
http://www.sap.com ?
:) Daar heb ik al gekeken.... Ik ben op zoek naar mensen die hier ervaring mee hebben. Op die site van SAP is namelijk niets te vinden... :(

Verwijderd

Meestal heb je als bedrijf wanneer je een product koopt technische ondersteuning... bel sap eens zou ik zeggen.

• Flugeltje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 13:36
Vanaf versie 6.20 is het mogelijk om voor SAP GUI een installation server in te richten. Deze maakt packages en je kan er versie beheer mee doen.Als je meer informatie wilt en je hebt een OSS ID kan je gaan naar
http://service.sap.com/instguides en dan naar SAP components --> SAP Frontend Components --> SAP GUI for windows --> en dan de versie die je wilt hebben
Grtz
Martin

Iedereen weet het beter

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 12:47
Kijk eens of je in plaats van printmethode F voor local printing kan switchen naar printmethode G. Dit roept gewoon je Windows printer API aan ipv sapldp. saplpd wordt officieel niet meer ondersteund door SAP. Zie ook o.a. SAP Note 821519

ach...in een volgend leven lach je er om!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Flugeltje, ik gok dat SAPman ondertussen wel het antwoord heeft wat ie zocht, daar hoef je geen topic van 6 jaar geleden voor te kicken. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.