One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...
Ja (Kijk bv eens naar sessies).
Nee.
Nee.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Je moet php zien als een c++ proggie dat gestart wordt om een pagina te genereren en vervolgens als ie klaar is weer gestopt wordt.
Als je graag data op de server wilt bewaren kan je dat in files, shared memory of databases doen.
Als je die data alleen voor 1 gebruiker wilt opslaan kan je daarvoor sessions en/of cookies gebruiken.
[edit]
Lees trouwens eerst eens rustig wat documentatie over php door...
Een webpagina wordt elke keer opnieuw opgevraagd en de verbinding wordt gesloten zodra ie binnen is. De server is relatief passief en heeft absoluut geen controle over de webclient/browser.
Het zelfde php script kan natuurlijk wel verschillende pagina's genereren afhankelijk van de aanroep.
Als je graag data op de server wilt bewaren kan je dat in files, shared memory of databases doen.
Als je die data alleen voor 1 gebruiker wilt opslaan kan je daarvoor sessions en/of cookies gebruiken.
[edit]
Lees trouwens eerst eens rustig wat documentatie over php door...
Een webpagina wordt elke keer opnieuw opgevraagd en de verbinding wordt gesloten zodra ie binnen is. De server is relatief passief en heeft absoluut geen controle over de webclient/browser.
Het zelfde php script kan natuurlijk wel verschillende pagina's genereren afhankelijk van de aanroep.
(1) Variabelen "Bewaren":
• Stop ze in een sessie
• Stop ze in een cookie
• Geef ze als query String mee
• Prop ze in een database
(2)
Je zou met een ?Display= kunnen werken.
als ?Display=Menu, laat menu zien, als ?Display=blab, laat blab zien
• Stop ze in een sessie
• Stop ze in een cookie
• Geef ze als query String mee
• Prop ze in een database
(2)
Je zou met een ?Display= kunnen werken.
als ?Display=Menu, laat menu zien, als ?Display=blab, laat blab zien
Hier zitten een aantal actieve GoT'ers.
Tnx voor de snelle response, die sessions klinken wel interessant, ik ga het meteen uitzoeken.
Mzzl
Tnx voor de snelle response, die sessions klinken wel interessant, ik ga het meteen uitzoeken.
Mzzl
edit:
(1) Met ?display=iets werkt ik al mee, maar aangezien ik 34 variabelen heb is dat een hoop typewerk en ik ben m'n overzicht kwijt
(2) Was ik al bang voor dat dat niet ging, maarja, het is het vragen waard
(1) Met ?display=iets werkt ik al mee, maar aangezien ik 34 variabelen heb is dat een hoop typewerk en ik ben m'n overzicht kwijt
(2) Was ik al bang voor dat dat niet ging, maarja, het is het vragen waard
One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...
Zoals al gezegd is, gebruik hiervoor sessies.Op woensdag 20 februari 2002 09:36 schreef cobratbq het volgende:
Ik heb onder PHP een website geschreven. Nu moet ik hierin een aantal variabelen bewaren, ook nadat er een nieuwe pagina geladen is, kan ik dit doen met een keyword, misschien zoiets als static in c++ ofzo? En zo ja, aub een aantal voorbeelden.
Je kunt alle output van een pagina verzamelen en dan in 1 keer terug naar de browser sturen als de pagina helemaal af is. Ondertussen kun je deze output dan steeds wissen. Dus dat is in principe wat je wilt. Je kunt NIET iets laten zien in 1 pagina en dat dan opeens weer verdwijnt.Verder nog... kan ik met een php commando een nieuwe webpage opbouwen (zoiets als clrscr() (clearscreen) ) nadat ik er eerder (in hetzelfde php-bestand) eenje heb laten maken?
Als er nog onduidelijkheden zijn, stuur een berichtje en ik zal wat extra uitleg posten.
TNX
Ik ben wel ff het commando kwijt waarmee je dit kan realiseren
ob-startOp woensdag 20 februari 2002 09:56 schreef ddc het volgende:
[..]
Ik ben wel ff het commando kwijt waarmee je dit kan realiseren
Bedoelde de "Display=" als mogelijkheid om meerdere pagina's te kunnen genereren met 1 php script, niet om variabelen mee door te gevenOp woensdag 20 februari 2002 09:48 schreef cobratbq het volgende:
[edit]
Bovendien heb je kans dat je tegen de maximale lengte van een Query String aanloopt ..
Snap nog niet helemaal wat je hiermee wil bereiken, misschien een voorbeeldje ?(2) Was ik al bang voor dat dat niet ging, maarja, het is het vragen waard
[/edit]
(1) Ga ik ook even nakijkenOp woensdag 20 februari 2002 10:05 schreef TheRookie het volgende:
[..]
(1)Bedoelde de "Display=" als mogelijkheid om meerdere pagina's te kunnen genereren met 1 php script, niet om variabelen mee door te geven
Bovendien heb je kans dat je tegen de maximale lengte van een Query String aanloopt ..
[..]
(2)Snap nog niet helemaal wat je hiermee wil bereiken, misschien een voorbeeldje ?
(2) Een pagina opbouwen en als je bijvoorbeeld op een knoppie drukt wordt het beeld gewist en komt er een nieuw beeld met andere tekst en plaatjes, maar dan zonder dat je van webpagina wisselt.
Laat maar, ben al lang overtuigt dat dat niet gaat lukken. Zoals ik ook al verwacht had.
OK, duidelijk.Op woensdag 20 februari 2002 10:59 schreef cobratbq het volgende:
[..]
(2) Een pagina opbouwen en als je bijvoorbeeld op een knoppie drukt wordt het beeld gewist en komt er een nieuw beeld met andere tekst en plaatjes, maar dan zonder dat je van webpagina wisselt.
Waarom zou dit niet kunnen ?
Je kan aan een button toch een href hangen i.c.m. die ?Display ?
Als je de target een frame maakt 'ziet' de gebruiker toch niet dat ie naar een andere pagina gaat ?
volgens mij kan 't dus welLaat maar, ben al lang overtuigt dat dat niet gaat lukken. Zoals ik ook al verwacht had.
[edit]
zie hier voor voorbeeldje of bedoel je zoiets niet ?
Dit kan wel degelijk, gewoon fijn met javascript.
document.getElementByID['boe'].innerHtml = "hier komt nu een compleet nieuwe pagina inhoud";
Naja, je moet maar ff zoeken hoe dit exact werkt
document.getElementByID['boe'].innerHtml = "hier komt nu een compleet nieuwe pagina inhoud";
Naja, je moet maar ff zoeken hoe dit exact werkt
Pagina: 1