Toon posts:

Technische beschrijving van een proggie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een database gebakken, voor een opdracht en nu moet ik over die database een technische beschrijving (Technical Guide) beschrijven, zoadt als ik weg ben iemand anders mijn hersenspinsel kan doorgronden.
Weet iemand hoe je zo'n technische beschrijving van een proggie moet opzetten.
Ik ben geen die hard code bakker ;), mijn specialiteit ligt meer op gebied van processen en procedures, met een klein beetje verstand van databases. :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:51

Exirion

Gadgetfetisjist

ER diagrammen en UML schema's enzo. Veel plezier >:)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Exirion,
Bedankt, maar dat gaat volgens mij over het opzetten van een database. Ik heb meer een opzet nodig voor het beschrijven van een database nadat ik de database gemaakt heb. Hij is nl. al af. :)

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 08:31 schreef Fish73 het volgende:
Exirion,
Bedankt, maar dat gaat volgens mij over het opzetten van een database. Ik heb meer een opzet nodig voor het beschrijven van een database nadat ik de database gemaakt heb. Hij is nl. al af. :)
Ik heb zelf ook een database gemaakt (in Acces) en daarover heb ik beschreven welke tabellen er in de database voorkomen waarvoor ze worden gebruikt, hoe ik er aangekomen bent. Per formulier beschreven wat er in moet komen te staan of een beschrijving geven wat er al in de formulier staat.

Dat heb ik gedaan.

• Exirion
  • Laatst online: 20:51

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 20 februari 2002 08:31 schreef Fish73 het volgende:
nu moet ik over die database een technische beschrijving (Technical Guide) beschrijven, zoadt als ik weg ben iemand anders mijn hersenspinsel kan doorgronden.
Je spreekt jezelf tegen ;) Een technische beschrijving waarmee iemand anders jouw hersenspinsel kan doorgronden, moet aangeven hoe het geheel in elkaar zit, en hoe het tot stand is gekomen. Dat is dus hetzelfde als wat je zelf doet voordat je het implementeert (theoretisch dan, meestal is het overbodig of heb je er geen zin in ;)).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

net een nieuw artikel op gamedev.net:

http://www.gamedev.net/reference/programming/features/techdoc/

have fun ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thanxs, dit is precies wat ik nodig had.

Verwijderd

Teken een ERD met een datadictionary. Hier kun je toch alles in aangeven?

Eventueel kun je constraints e.d. toevoegen en alle controles (transaction, valid state e.d.) kun je toch uitwerken. Dan heb je toch het grootste deel van je database al beschreven?

Verwijderd

Met DocumentX kan je heel makkelijk een HTML Help file genereren van een database.
Dat is in ieder geval al een stuk duidelijker dan een create script, en scheelt veel werk :).

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het ziet er goed uit *D.

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Mischien leuk om op een regenachtige woensdagmiddag (vandaag dus :P) www.joelonsoftware.com door te gaan spitten. Super coole site en veel van zijn stukken gaan wel zo ongeveer over dit onderwerp.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:53
Het best is beginnen met een analyse enzo. Dan heb je tijdens het programmeren al heel wat minder 'functionele' vragen. Als uw programma af is, heb je dan nadien ook een technische beschrijving van uw programma. Moet je alleen nog maar een handleiding schrijven.

https://fgheysels.github.io/

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

offtopic:
[quote]
Op woensdag 20 februari 2002 08:10 schreef Fish73 o.a. het volgende:
....als ik weg ben iemand anders mijn hersenspinsel kan doorgronden.
[/quote]

:X Jouw hersenspinsel doorgronden? Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat ooit zal lukken Remco! :P

Tot zaterdag... :*

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• itsme
  • Niet online
Damn dat is handig, zoiets zocht ik om een cms te gaan maken :P (eerst denken dan doen)

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Pagina: 1