Pentium1 60Mhz wil niet booten in nieuwe kast

Pagina: 1
Acties:

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 23:30
Zoals je aan topic kunt zien wil mijn Pentium1 60Mhz niet booten in de nieuwe kast.

Het is een "nieuwe" kast met voeding en voor zover ik weet is er niks mee mis :)
Het moederbordje wilde eerst wel booten, alleen dit was in een half verzaagde desktopkast waar het mobo'tje op 2 cdhoesjes lag zodat ie niet contact met de kast maakte. Anders kreeg ik geen beeld.

Ik denk daarom dus dat het mobo'tje op een of andere manier contact maakt met kast of er is iets anders wat ik niet weet :?
Maybe hebben jullie antwoord, I hope.

Maakt soms wel eens een foto ...

Verwijderd

je geeft zelf al een mogelijk oplossing...

verder moet je even vertellen wat ie precies wel een niet doen m.a.w. hoever komt ie?

more info!

• Mr.B
Nou de voeding gaat aan (fan gaat draaien), de cpu fan die gaat draaien, HD maakt geluid. Dus de voeding geeft wel stroom, maar is erg licht in gewicht (maybe goedkope flut voeding)

Verwijderd

zo'n P1 60mhz trekt bijna geen stroom dus daar ligt het denk ik niet aan. P60 is toch nog steeds AT? Heb je hem niet in een ATX kast gedrukt? check dat eerst maar es, die voeding is compleet anders. Afstandshouders tussen mobo en bodemplaat geplaatst?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:54

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik denk dat deze beter in HA kan, het is tenslotte niet zeker dat het het mobo is waardoor het mis gaat. :)

Move PMG -> HA.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Hehe je hebt toch niet je mobo direct tegen je backplate aangeschroeft })

Verwijderd

zo'n P1 60mhz trekt bijna geen stroom dus daar ligt het denk ik niet aan. P60 is toch nog steeds AT? Heb je hem niet in een ATX kast gedrukt? check dat eerst maar es, die voeding is compleet anders. Afstandshouders tussen mobo en bodemplaat geplaatst?

WHAHAH nou je moet wel heel erg hard drukken wil j een ATX power stekker op een AT moederbordje krijgen :P

• Mr.B
Ik kan je wel vertellen dat ik afstandshouders geplaatst hebt (voordat ik em aandeed :))en toen begon de ellende (daarvoor heeft het mobo'tje niet gedraaid in de nieuwe kast) en ik weet zeker dat ik AT heb. (ATX is toch die grote 1 geheel stekker en AT toch 2 losse stekkertje?:p)

In iedergeval, ik heb al geprobeer het mobo op een gipsplaatje (ik kon niet zo gauw hout vinden:p) en toen deed ie ook niks.

Verwijderd

heb je niet toevallig een verkeerd jumpertje geraakt >:)

• Mr.B
Nope geen verkeerd jumpertje.
Toen ie de hele tijd niet deed heb ik em terug gezet in oude kast, en voila hij deed het gewoon.
Alleen nu nog in de nieuwe kast :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 20 februari 2002 10:14 schreef ionize het volgende:
Tikje off-topic, maar dat zo'n P60 bijna geen stroom trekt :? Die krengen draaiden nog op 5V en waren uitermate geschikt om eieren te bakken. Pas met de PPro/P2 heeft Intel meer zuipende CPU's gemaakt.

En of iets AT of ATX is hangt af van de mobo, niet de CPU. Dus heeft dat niets met de P60 an sich te maken.

Maar meer on-topic, ruk ff alle kabels, PCI/ISA kaarten muv de VGA eruit en kijk of dat helpt.

Oslik blyat! Oslik!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Controleer aan de onderzijde en bij de schroeven of ergens het mobo, of een onderdeeltje op het mobo contact maakt. Ook probeer eens alle HD's, FD's en andere randapparatuur de ontkoppelen en dan te booten. Wellicht is het een IDE of FDC controller probleem...

[edit]
Alssie et in de ouwe kast doet, waarom niet ff de voeding overzetten?

Forget your fears...
...and want to know more...

• Mr.B
Vandaag heb ik plastic houdertjes voor modo gekregen :) Als ie het nog niet doet zal ik die voeding eens verandere (ff de andere uit de oude kast slope >:)

• Mr.B
De plastic houdertjes weet ik niet van of ze het deden. Want ik zag naast de voeding een setje jumpers zitten (6 pinnetjes 1 capje) ik heel droog deze omgezet met de gedachte dat ie het toch niet meer zou doen, en wat denk je hij werkt ineens >:).

Eigenlijk ben ik beetje stom geweest om niet gelijk naar jumpertjes te kijken |:(.

Maarja thnx voor jullie hulp anywayz, zonder de ideeën had ik de jumpertjes niet gezien :)

Pagina: 1