Ik heb een nieuwe pc gekocht en mijn oude pentium 3 667 mhz aan mijn broertje gegeven.
Alleen ik vraag me af of ik die voor weinig geld kan ombouwen tot amd systeem.
Het plan is alle hardware los te koppelen van de mobo en de mobo en processor eruit te halen.
Dan nieuwe mobo erin geschikt voor amd procs en alle hardware weer erin pluggen.
Ik weet alleen niet of mijn voeding(qua Watt) krachtig genoeg is voor nieuwe mobos die 300 watt vergen.
Hoe kan ik erachterkomen hoeveel watt mijn voeding levert?
Bestaat hier software voor?
Ik klooi niet graag handmatig met de voeding, want laatst kreeg een kennis van mij een enorme klap stroom ervan, terwijl de stekker eruit was.
Sindsdien freak ik elke keer out als ik weer eens aan die voeding moet klooien.(ik las op dit forum dat meer mensen wel eens schokken van de voeding kregen en dat dat redelijk vaak gebeurt, daarom vraag ik of het aantal Watt niet softwarematig te bepalen valt, zo ja welk prog?)
Maar dat is niet het belangrijkste, ik vraag me af of dit uberhaupt zal werken.
Ik heb namelijk dit nog nooit geprobeerd, switchen van een intel naar amd systeem.
Gaat mijn huidige hardware dan niet moeilijk doen?
Ik kan me voorstellen dat sommige hardware voor intel only is.
Klinkt een beetje simpel;Hardware unpluggen, mobo eruit en intel p3 cpu ook, nieuwe mobo en amd cpu er weer in.
Klinkt simpel, maar zie ik niet iets over het hoofd?
Alvast bedankt voor enige feed-back.
Alleen ik vraag me af of ik die voor weinig geld kan ombouwen tot amd systeem.
Het plan is alle hardware los te koppelen van de mobo en de mobo en processor eruit te halen.
Dan nieuwe mobo erin geschikt voor amd procs en alle hardware weer erin pluggen.
Ik weet alleen niet of mijn voeding(qua Watt) krachtig genoeg is voor nieuwe mobos die 300 watt vergen.
Hoe kan ik erachterkomen hoeveel watt mijn voeding levert?
Bestaat hier software voor?
Ik klooi niet graag handmatig met de voeding, want laatst kreeg een kennis van mij een enorme klap stroom ervan, terwijl de stekker eruit was.
Sindsdien freak ik elke keer out als ik weer eens aan die voeding moet klooien.(ik las op dit forum dat meer mensen wel eens schokken van de voeding kregen en dat dat redelijk vaak gebeurt, daarom vraag ik of het aantal Watt niet softwarematig te bepalen valt, zo ja welk prog?)
Maar dat is niet het belangrijkste, ik vraag me af of dit uberhaupt zal werken.
Ik heb namelijk dit nog nooit geprobeerd, switchen van een intel naar amd systeem.
Gaat mijn huidige hardware dan niet moeilijk doen?
Ik kan me voorstellen dat sommige hardware voor intel only is.
Klinkt een beetje simpel;Hardware unpluggen, mobo eruit en intel p3 cpu ook, nieuwe mobo en amd cpu er weer in.
Klinkt simpel, maar zie ik niet iets over het hoofd?
Alvast bedankt voor enige feed-back.