Toon posts:

Koudere Lucht gevraagd! hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo allemaal,

NU mijn proc watergekoeld is enzo zit ik nog met een vraagje, mijn water wordt gekoeld door lucht dus kan het nooit lager zijn dan de kamertemperatuur en ook in mijn kast voor mijn gf3 en northbridge enz... zou het handig zijn om een koudere lucht te verkrijgen in mijn kast. Mijn hd is al actief gekoeld, northbridge, geheugen, grafische kaart, proc, psu. en koelplaatjes geplakt op de southbridge, klokgenerator en alles wat zo'n beetje warm werd. nu wil ik nog dat de lucht in mijn kast kouder is want op een lanparty moet altijd enkele MHz verlagen wegens de hoge zaaltemp. iemand een oplossing???? Pleaze??

thx

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Als je voeding het toelaat, is een kleine Peltier dan een oplossing? Een goedkope, die dus alleen voor luchtkoeling hoeft te dienen.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
Mischien geen slecht idee.
Een buis of holle balk nemen en daar twee niet zo zware peltiers met koude kant in plakken en de warme kant koelen en lucht door de buis blazen, zal wel buiten de pc moeten gebeuren dan. mmm, ga het eens uitdenken
thx

Verwijderd

plaats je water in een klein koelkastje (voor in de auto b.v)

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Ehm oke,

Ik heb zamen met mijn neef in Zuid-Afrika een bestwel cewle stikstof ding gebouwd.

buiten een bak met stikstof ( om de zoveel tijd vernieuwd)en 2 van die alu "Afzuig" buizen 1 heen en 1 terug. Aan beide pijpen zit dan weer een zoort van kistje met 2 fans erin , die zijne r gewoon om het lucht te circuleren.

houd zijn AMD T-Bird 1000@1400 (+/-) @27 C :7

echt wel een neet koel methode , vooral nodig in Zuid-Afrika. Ik zie ff als ik pics kan regelen

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Op woensdag 20 februari 2002 08:33 schreef Mary Wana het volgende:
Ehm oke,

Ik heb zamen met mijn neef in Zuid-Afrika een bestwel cewle stikstof ding gebouwd.

buiten een bak met stikstof ( om de zoveel tijd vernieuwd)en 2 van die alu "Afzuig" buizen 1 heen en 1 terug. Aan beide pijpen zit dan weer een zoort van kistje met 2 fans erin , die zijne r gewoon om het lucht te circuleren.

houd zijn AMD T-Bird 1000@1400 (+/-) @27 C :7

echt wel een neet koel methode , vooral nodig in Zuid-Afrika. Ik zie ff als ik pics kan regelen
Vloeibare stikstof en dan nog maar een temp kunnen halen van 27 graden? Mmmmm... Waarom heb ik nou moeite om dit te geloven?

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 08:37 schreef obsidian het volgende:

[..]

Vloeibare stikstof en dan nog maar een temp kunnen halen van 27 graden? Mmmmm... Waarom heb ik nou moeite om dit te geloven?
Het is toch niet op zn CPU zelf? Alleen de lucht denk ik.. Niet zo duidelijk verteld iig, maar toch.. Wel cool :9

• mvds

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Op woensdag 20 februari 2002 09:04 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:

[..]

Het is toch niet op zn CPU zelf? Alleen de lucht denk ik.. Niet zo duidelijk verteld iig, maar toch.. Wel cool :9
Zoveel moeite om alleen maar de lucht te koelen? Beetje overbodig lijkt mij... En dat voor een temp van 27 graden.

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 09:43 schreef obsidian het volgende:

[..]

Zoveel moeite om alleen maar de lucht te koelen? Beetje overbodig lijkt mij... En dat voor een temp van 27 graden.
27 graden voor een Athlon 1000@1400 vind ik anders niet slecht...

• mvds

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Op woensdag 20 februari 2002 10:03 schreef Mace33 het volgende:

[..]

27 graden voor een Athlon 1000@1400 vind ik anders niet slecht...
Dat zeg ik ook niet. :) Maar om voor die temp te moeten klooien met stikstof enzo vind ik teveel moeite. 27 graden kan je ook halen met een WC setup.

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 10:06 schreef obsidian het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. :) Maar om voor die temp te moeten klooien met stikstof enzo vind ik teveel moeite. 27 graden kan je ook halen met een WC setup.
Dat ben ik wel met je eens, maar die stikstofoplossing vind ik persoonlijk een hoger tweakgehalte hebben. :7 Maar helemaal vergelijkbaar met WC is het eigenlijk ook niet, omdat de hele case (en dus alle componenten) wordt gekoeld i.p.v. alleen de componenten met een waterkoelblok. Vergeet trouwens niet dat die gasten in Zuid Afrika zitten... :)

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 20-08 19:09

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

jah gewoon een 80watt pelt tussen je waterblok en coldplate, maar daar heb je vast en zeker een extra voeding voor nodig, of je moet een zware overkill voeding hebben :P

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Of zet een peltier op je water reservoir, zit je ook niet te klooien met je lucht en is het rendement ook een stuk hoger. Eventueel kan je dan ook je peltier weer koelen met een fan maar dat moet je zelf maar bekijken.

Meh ...

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 09:43 schreef obsidian het volgende:

[..]

Is niet zo gek, hij koelt (als ik het goed begrijp) alleen z'n lucht met die stikstof.

En volgens mij is die Peltier geen oplossing, hij (topicstarter) schrijft toch duidelijk dat 'ie de lucht in z'n hele kast wil koelen :?

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 20-08 19:09

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op woensdag 20 februari 2002 10:54 schreef Twarp het volgende:
Of zet een peltier op je water reservoir, zit je ook niet te klooien met je lucht en is het rendement ook een stuk hoger. Eventueel kan je dan ook je peltier weer koelen met een fan maar dat moet je zelf maar bekijken.
dat werkt voor geen meter, dan heb je punt een Veel pelts nodig en die pelts moeten dan weer gewaterkoeld worden, dus dan krijg je gewoon 2 systemen. kost heel veel geld en stroom. krijg je wel lekker koud water :P ik heb het ooit gezien vloeistof in het 2e systeem was -18 en de coldplate -68 :P

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
Je moet een kastje maken waarin je 2 of meer peltiers plaatst met aan beide kanten een koelblok. De warme kant steekt aan de buiten kant erdoor en koel je met goede fans. De binnenste koelblokken worden nu dus koud. Als je zorgt dat je lucht door die koelblokken trekt met een fan en dan die lucht via een buis in je PC krijgt dan moet dat wel lukken. Zorg wel voor erg goede fans op de warma kant van de peltiers. Hoe langzamer de lucht door de buis gaat hoe kouder deze word.

Verwijderd

Topicstarter
zoiets dacht ik dus ongeveer te doen maar ik denk niet dat echt veel effect zou hebben op de lucht. Maar kan het een keer bekijken. maar als je nu gewoon onderaan in je kast 4 keer 40W luchtgekoelde peltiers met koude kant naar boven plaatst, helpt dat ook niet? Of (vermits het een koolance kast is) boven op de kast rond de twee inblazende fans zo'n kastje zet, koeld het water en lucht? zal dat eens bekijken. En een peltier ts coldplate en waterblok helpt niet veel, je haalt er mischien een 50Mhz meer uit. en veel kans om condensatie op verkeerde plaatsen te krijgen of je core te breken (wat ik dus al 2 fucking keer heb voorgehad).

Het gaat mij vooral om de lucht in de kast niet alleen mijn cpu is overclocked.
Pagina: 1