problemen hdd libretto

Pagina: 1
Acties:

• karokajin
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07-2023
ik heb wat problemen met mijn libretto 30 hdd (geen diskdrive/cdromdrive available in libretto :'().
Maar ik had linux geinstalleerd op mijn libretto en toen zou ik er weer ff windows opzetten i.v.m. werk waarvoor ik windows nodig had.
ik heb er toen windows 95 opgezet (door middel van netwerkkaart etc.)
en wou er toen toch windows 98 op installeren.
via ftp alles gedownload en tijdens installatie corrupt .cab file. :(
dus ik balen, want geen programmaatjes voor netwerk op harde schijf.
Dus de hdd via converter (2.5" naar 3.5" ide) aangesloten op normale pc hier heb ik de harde schijf geformateerd fat32 en zette er de installatie files van windows98 op. toen bootable gemaakt door middel van sys.
ik douw de hdd in mijn libretto en ik krijg een I/O exception error. :(
dus ik weer terug in andere computer. fdisken etc. fat16 weer van maken. zelfde fout. :(
toen via PC maar windows geinstalleerd en toen de hdd in de libretto gedouwd. zelfde fout. :(
toen linux geinstalleerd via PC. lilo boot pakte hij wel maar als hij de root partitie moest mounten fout... :(
dus weer in PC en ff fdisken (en fdisk /mbr-en) toen weer bootable gemaakt. nu krijg ik de fout "kette
Vervang de diskette of druk op een toets" . dus de dis mist van diskette en ik heb helemaal geen diskette drive. :(

hoe los ik dit op?
iemand een id?

BTW> in de gewone PC doet de hdd het gewoon perfect gewoon bootable ook windows en linux.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Lijkt erop dat hij niet goed bootable is.

Juist

• karokajin
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07-2023
denk het niet.
want dan zou die harddisk niet normaal doen in mijn PC.
En dat doet ie wel dus..

grtz

karokajin