Toon posts:

Abn Telebankieren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik hebben ze bij thuis een klein netwerkje gemaakt.
Maar nu wil echter niet meer Abn Telebankieren werken.

Als ik abn opbel zeggen ze rustig dat ze mensen in een netwerk niet willen helpen en als je dan over het woordje windows XP prof. dan beginnen ze al te stotteren.

Kan iemand mij echter helpen want ik ben echter een niksnut als het om netwerken gaat.

Informatie.

Ik heb een netwerk.

-------------------- PC van mij.
[modem]-[Webserver]- PC zoon.
-------------------- Pc andere zoon.

Ik draai op de webserver Windows XP prof en op me eigen pc windows 98se.

Ik hoop dat je me kan helpen met het probleem want ik moet dringent telebankieren.

vriendelijk groet,
Robin

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Heb je niet toevallig er een firewall ingezet die ervoor zorgt dat de port voor Telebankieren dichtzit? Ik zou niet exact weten hoe dat ABN geval werkt!

|Specs|

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb echter geen firewall aan.
Ftp en de webserver werken wel.
Wat ook niet werkt is met msn een bestand naar iemand toe te sturen wat mij echter eerst wel lukte.

Verwijderd

Heb je op die WinXP Pro machine de updates al gedaan? Zowel....dan zou t daar aan kunnen liggen. Een vriend van mij kon op een gegeven moment ook niet meer telebankieren totdat hij om een of andere reden de updates (beveiligingen) van WinXP Pro ongedaan had gemaakt....weird maar t kan wel werken

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:04
ABN werkt met een FTP protocol op poort 42 en 63. Als je achter een masquerading firewall zit moet je die poorten direct forwarden naar de gebruikte pc, anders heb je alleen eenrichtingsverkeer.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:11
heb ook problemen gehad met xp en abn.
Uiteindelijk opgelost door een time-out instelling te wijzigen (vaag maar waar) en nog een, maar ik weet absoluut niet meer welke.
Het is in ieder geval een vinkje uitzetten onderin een communicatieoptie schermpje.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik vind het flauw dat ze niet proberen om je te helpen, maar anb-amro via internet is goed te doen hoor.
Dus ik weet niet of je perse thuisbankieren wilt gebruiken, maar anders zou ik even een e.dentifier gaan halen :)

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik met een widows XP server poorten forwarden zodat die weet wanner die lanipadres:24 internetnetipadres:24 maakt?

zoals ik al gezegt heb ik draai zelf win 98 se geen xp maar de server is xp

omdat ik de werknemers wel optijd moet betalen :D

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:11
ik heb het ook geprobeerd toen der tijd, het is gewoon bijna niet te doen maar ABN heeft er wel informatie over. Dit is alleen maar 1 a4-tje en ik kon er dus niet genoeg uit opmaken om het werkende te krijgen.

Me oom die ook bij de ABN werkt kreeg het ook niet voor elkaar dus het is een beste kluif blijkbaar..

mischien niet helemaal de oplossing maar is het niet makkelijker om over te stappen op internet bankieren?

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Verwijderd

Ik heb ook abn telebank.Maar wel via internet en niet inbellen en ook via een netwerk thuis.En bij mij werkt het perfect nergens last van.Wat is precies het probleem.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie hier alles over inet en portmapping
<li> [topic=309398/1/50]
<li> [topic=152460/1/50]
<li> [topic=184484/1/50]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Als je Homenet gebruikt moet je in je telecom.ini 2 aanpsssingen maken. 2 keer achter port het poortnummer veranderen in 21 (van 42 en 63).

Als je echt internetbankieren bedoeld, dat zou moet werken zonder verdere instelling.

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem.
Op woensdag 20 februari 2002 20:26 schreef Koffie het volgende:
Zie hier alles over inet en portmapping
<li> [topic=309398/1/50]
<li> [topic=152460/1/50]
<li> [topic=184484/1/50]
ik heb daar rond gekeken en alles gelezen wat programma's uit getest maar werken :( helaas telebankieren wil nog steeds niet geeft een fout aan wanneer ik gegevens wil verzenden maar ophalen is geen probleem heel raar.

Ik gebruik chello zelf.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Willekeurig welke internet-gerelateerde toepassing van de abn heeft een telecom.ini, even zoeken en je komt er vanzelf poortnummers tegen.

Ervanuitgegaan dat je wel poort 21 voor FTP open hebt staan kun je die andere nummers naar poort 21 zetten, want het grappige is dat er vaak ook gebruik wordt gemaakt van een FTP verbinding.

Als poort 21 niet open staat moet je poortmappen, voor info over portmappen moet je even kijken bij de linkjes die Koffie hierboven opgedreunt heeft :P

Verwijderd

Hoi, ik heb zelf ne tijdje op de helpdesk gewerkt van de abn amrohelpdesk 2e lijn, en weet dus hoe de software werkt. :)

Homenet (ik ga ervan uit da ge homenet heeft en niet officenet, dat voor de zakelijke gebruiker is) kan op drie manieren communiceren :

Rechtstreeks via het modem (hetgeen de beste keuze is als ge het mij vraagt), maar het is niet isdn compatible (ook niet via een zogenaamd virtureel modem), via internet of via intranet (hetgeen inhoudt da ge al een verbinding met internet moet hebben).

Verder is het zo dat de tcp poorten 1199 en 1304 moeten
open staan voor een werkende verbinding en er wordt gebruik gemaakt van de volgende ip adressen : 193.172.44.45 (voor het ophalen van info)194.151.107.44 (voor het versturen van opdrachten).

Maakt ge gebruik van windows xp dan moet ge de ingebouwde firewal hierop aanpassen of uitschakelen (een betere firewal is neowatch)

Programma's als Realplayer, zipmagic kunnen ook tot ne storing leiden, dus als die op de achtergrond draaien, uitschakelen!

Homenet kan alleen comminiceren via internet als er GEEN gebruik wordt gemaakt van internet delen. Dus de pc waarop homenet draait moet de internet verbinding verzorgen (dit heeft te maken met het lokale ip adres dat via je internet verdeler wordt geleverd).

Als ge het internet delen tijdelijk uitschakeld en de betreffende pc een directe verbinding met diene internet verdeler heeft, awel... dan zult ge zien dat u wel ne verbinging krijgt met de server van ABN AMRO.

Werkt het nog niet, kijk dan nog efkes of ge gebruikt maakt van de proxy server van diene internet verdeler. Deze kunt ge dan ook tijdelijk uitschakelen.

Werkt deze sugesties niet, awel... zou ge dan zo vriendelijk willen zijn om in het taak overzicht te kijken welke programma's op de achtergrond draaien en het hier door te geven, dan zal ik wel efkes voor u kijken of hier een mogelijk conflict zit.

Wat ge natuurlijk ook kan doen is gebruik maken van internet banking, kost niks (voor zover ik weet) en is net zo veilig maar stelt geen eisen m.b.t. internet delen.

Voila,

ik hoop da ge daarmee ne beetje uit de brand bent geholpen
:)
Pagina: 1