NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty
dat houdt lucht vast en dat isoleert het beste.
kurk wordt denk ik gebruikt om je wanden acoustisch 'dood' te maken zodat ze niet gaan resoneren.
net zoals het rubbermatje wat aan de onderzijde van een metalen gootsteen zit geplakt
STOM IDEEEEEEEEEEEEEEEEEE Dus.
Niet iets statisch gebruiken.
Vloermatten en tapijttegels ga ik niet in mijn kast hangen, Alleen al om de reden dat half Nederland me er om zal uitlachen. En volgens mij isoleerd geluidsisolerend materiaal toch beter dan tapijttegels...
NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty
Ligt eraan tegen wat je wilt isoleren. Lage tonen (vibraties) worden beter door zware materialen gedempt. Hoge tonen beter door zachte materialen (schuimrubber).Op woensdag 20 februari 2002 13:25 schreef RolandWitvoet het volgende:
Ik dacht dat piepschuim vooral bedoeld is voor warmteisolatie, niet zozeer voor geluid?
Vloermatten en tapijttegels ga ik niet in mijn kast hangen, Alleen al om de reden dat half Nederland me er om zal uitlachen. En volgens mij isoleerd geluidsisolerend materiaal toch beter dan tapijttegels...
En ik noemde tapijttegels omdat die lekker goedkoop zijn en goed genoeg zijn om te dempen hoor.
Om geluid te dempen is speciaal schuimrubber (anti-statisch!) in de handel. Dat moet zeker helpen.
Wanbeleid is ook beleid.
Inderdaad, dat spul bedoelde ik.Op woensdag 20 februari 2002 13:38 schreef tyrinian het volgende:
Misschien kun je beter 'eierdopjesschuim' gebruiken. Ik bedoel het schuim dat in de doos van je moederbord ligt. Door de vorm van het spul (\/\/\/\/\) wordt het geluid erg goed gedempt.
Wanbeleid is ook beleid.
Meh ...
Wanbeleid is ook beleid.
Verwijderd
Magic Fleece van A Conto. Wordt in Nederland door ons verkocht :-)Wat zijn jullie meningen over deze twee alternatieven (of zijn er nog meer?)
Is speciaal voor computers gemaakt en bestaat uit twee viltachtige lagen met rubber (of zoiets) ertussen.
Of dat wel of geen noppen heeft heeft toch alleen maar invloed op de manier waarop het geluid wordt teruggekaatst. zodat je in een geluidsstudio galm voorkomt. maar het geluid in mijn kast hoeft niet mooi te zijn, zolang het maar niet naar buiten komt.
Dat magic fleece is wel impressive idd (hier nog een review: http://www.ocprices.com/index.php?command=view&ID=1086), maar wel prijzig. Hoewel, wat is nu 50 euro voor een goede nachtrust?
Ik denk toch dat ik eerst eens een combinatie van kurk en foam ga proberen (als dat tenminste voor een paar euro te koop is) en eerst eens even kijk wat dat voor effect heeft.
De kap van mijn kast blijkt erg veel geluid te produceren dus daar moet gewoon wat aan gaan gebeuren, verder heb ik zojuist mijn GPU-fan verwijderd (die was al versleten en maakte erg veel geluid, mijn Voodoo banchee wordt nu 62 graden, maar lijkt stabiel). Mijn maxtor harddisks zijn allemaal in quiet-mode gezet, mijn PSU-fan is temp-gestuurd, dus dat is allemaal al lekker stil. Straks nog even de fans uit mijn brander en tapestreamer slopen, dan zijn ook die stil.
Blijft alleen mijn CPU-fan nog over. Helaas is er net wat te weinig plek voor een 8cm fan, maar het dingetje (K6-II 350) wordt 40 graden en het koelklok zelfs maar 26, ik ga eens kijken of het systeem wil blijven draaien zonder CPUfan.. wish me luck.
Komt binnenkort. Ik heb het al in bestelling staan bij jullie.Op woensdag 20 februari 2002 14:03 schreef comex het volgende:
[..]
Magic Fleece van A Conto. Wordt in Nederland door ons verkocht :-)
Is speciaal voor computers gemaakt en bestaat uit twee viltachtige lagen met rubber (of zoiets) ertussen.
Btw, niet stiekum onder twee namen reclame maken hé Fred?
Verwijderd
Vandaag opgestuurd. Dus morgen in huis (waarschijnlijk):)Is de bestelling al onderweg trouwens
Hij zal toekomstig eerst lezen en dan pas postenBtw, niet stiekum onder twee namen reclame maken hé Fred?
Succes ermee!
Verwijderd
is je kast nou zo diep? of is je moederbord nou zo klein?Op vrijdag 22 februari 2002 01:52 schreef jfeelders het volgende:
Ik ben wel tevreden over het noppenfoam dat ik in mn pc heb zitten. Ik heb de zijkanten en de onderkant bekleed. Ik heb niet precies gemeten hoeveel dB het geluidsniveau omlaag is gegaan, maar mn gevoel zei dat t wel wat scheelde. Fototje? Case 106 bij de nieuwe CoolCase Gallery!
Succes ermee!
wel cool gedaan trouwens
Verwijderd
Staat op de site erbij, iets van 52,50 voor een midi kastOp vrijdag 22 februari 2002 10:08 schreef westcoastleader het volgende:
Hoe duur is da magic fleece spul? krijgen we ook nog een korting bij afname van een x aantal stuks?
T is een gewone midi-kast. T moederbord is een gewone Asus die tot beneden komt. Alleen lijkt t op de foto misschien wat groter...Op vrijdag 22 februari 2002 09:53 schreef ShaDoW het volgende:
[..]
is je kast nou zo diep? of is je moederbord nou zo klein?
wel cool gedaan trouwens