ik ben van mening dat dit type editor(spartaans) prima volstaat als html-editor dan wel voor gebruik van het coderen van de overige scriptalen. zelf gebruik ik PFE program file editor maar die is zo goed als gelijk aan notepad. ik zie het als de logische opvolger van notepad.
dit topic leeft niet lang BIB...
Verwijderd
ik denk het ook niet, maar ik kan niet anders dan me bij topicstarter aansluiten...hoewel ik pfe niet ken.
is pfe een gratis editor? zo ja, waar kan ik het downloaden?
is pfe een gratis editor? zo ja, waar kan ik het downloaden?
geef mij maar een editor met codehighlighting, is ten minste overzichtelijk 
/edit
en je hebt betere search/replace opties, en een soort explorer aan je linkerhand etc. etc. waarom zou je dat niet willen gebruiken???
/edit
en je hebt betere search/replace opties, en een soort explorer aan je linkerhand etc. etc. waarom zou je dat niet willen gebruiken???
http://www.lancs.ac.uk/people/cpaap/pfe/ prima programma!
ontwikkeling is meen ik gestopt maar da's ook logisch want het is gewoon 'af'.
aanrader voor iedereen die gewoon code wil kloppen zonder allemaal onnodige toeters en bellen!
voor de proffesionele amateur die alles al heeft
ontwikkeling is meen ik gestopt maar da's ook logisch want het is gewoon 'af'.
aanrader voor iedereen die gewoon code wil kloppen zonder allemaal onnodige toeters en bellen!
voor de proffesionele amateur die alles al heeft
Verwijderd
waarom wel? wat is er mis met het feit dat ik gewend ben met notepad te werken....ik doe het echt niet om je dwars te zitten hoor, als jij je fijn voelt bij homesite of dreamweaver...so be it! ik ga je er niet op aankijken hoor!!Op woensdag 20 februari 2002 00:57 schreef RRX het volgende:
waarom zou je dat niet willen gebruiken???
ik ben gewoon gewend mijn codes zonder knoppies of wat dan ook in te typen, zeg maar jaren ervaring.
het houd me scherp, het houd m'n code clean en het is mooi easy. En als het zo voor mij werkt, klasse dan toch?
te gek, ik ga het effe proberen....ben heel benieuwd!!
bevalt je ongetwijfeld erg goed. zoals ik al zei de logische opvolger van notepad. en het is nog gratis ook!te gek, ik ga het effe proberen....ben heel benieuwd!!
ben benieuwd naar je ervaringen; ik sfeeer erbij
En wat is er mis met vi/vim/lemmy/... ?
Hey ... maar dan heb je ook wat!
Op woensdag 20 februari 2002 01:03 schreef Los het volgende:
[..]
waarom wel? wat is er mis met het feit dat ik gewend ben met notepad te werken....ik doe het echt niet om je dwars te zitten hoor, als jij je fijn voelt bij homesite of dreamweaver...so be it! ik ga je er niet op aankijken hoor!!![]()
Ik vind het ook prima als jij notepad, of van mijn part edit gebruikt. Daar zit je me echt niet dwars meeMaar wat is het nut van dit topic, als jij zo reageert als wij met tegenargumenten komen om wel voor een edit (niet WYSIWYG) programma te kiezen?
ik ben gewoon gewend mijn codes zonder knoppies of wat dan ook in te typen, zeg maar jaren ervaring.
het houd me scherp, het houd m'n code clean en het is mooi easy. En als het zo voor mij werkt, klasse dan toch?
[..]
Als je met edit programma werkt, bijv. edit+ hoeft dat nog niks te zeggen over je ervaring of professionaliteit. Je gebruikt zo'n programma niet, omdat je niet weet waarmee je bezig bent, maar om je code overzichtelijk te kunnen zien en daardoor sneller en effectiever te werken.
te gek, ik ga het effe proberen....ben heel benieuwd!!
Meningen posten we toch alleen in de HK?
Anders hebben we hier straks allemaal topics in de trant van:
[gfx editor] paint
ik ben van mening dat dit type editor(spartaans) prima volstaat om foto's te retoucheren.
Anders hebben we hier straks allemaal topics in de trant van:
[gfx editor] paint
ik ben van mening dat dit type editor(spartaans) prima volstaat om foto's te retoucheren.
Verwijderd
Een heel beroemde quote komt nu opdrijven van RM-RF.
Notepad adepten zijn irritante newbies die zich voordoen als veteranen
Verwijderd
Een uitspraak die uit eigen frustraties voortvloeit tov newbies?Op woensdag 20 februari 2002 08:56 schreef Gordijnstok het volgende:
Een heel beroemde quote komt nu opdrijven van RM-RF.
Ik zit al 10 jaar in de webdevelopement business en in al die tijd heb ik genoeg ervaring op gedaan om te kunnen zeggen dat voor mij(!) notepad gewoon fijn werkt, dus een uitspraak zoals hier boven is gewoon uit de lucht gegrepen.
ik snap niet dat ik hier aan wordt gevallen omdat ik notepad gebruik, is dat zo raar?
Ik wil helemaal niet zeggen dat iedereen notepad moet gebruiken, of dat andere editors slecht zijn of wat dan ook, ik zeg alleen maar dat notepad voor mij fijn werkt, en waarom iets veranderen als het fijn en goed werkt? niks aan het handje toch?
Verwijderd
Ik gebruik graag ultraedit, maar als ik even snel iets moet doen dan gaat dat ook lekker in notepad.
Ultraedit heeft ook highlighted tekst enzo en dat maakt het bij het programmeren vaak net iets makkelijker en duidelijker.
Ultraedit heeft ook highlighted tekst enzo en dat maakt het bij het programmeren vaak net iets makkelijker en duidelijker.
Kom op Los, deze discussie is al heel vaak gevoerd. Leidt in het algemeen helemaal nergens toe. Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren en degenen die 100% zweren bij notepad zijn echter heel erg dun gezaaid.
Dat is ook niet zo vreemd omdat een programma als homesite veel meer functies heeft die het leven van de designer een stuk makkelijker maken. En zelfs daarin kun je spartaans ontwerpen door nooit gebruik te maken van de search and replace of de syntaxhighlighting of de preview of tag inserter.
Maar ja, 't is jouw feestje er is niemand die zegt dat er iets aan de hand is, voor de sfeer is het goed als je niet elk woord wat hier geschreven wordt op een gouden weegschaaltje legt.
Hmzz, lachen jij zit al tien jaar in de bizz, heb je nog een oude site van je uit de beginjaren, ben wel benieuwd of die dingen er nog zijn en hoe ze er uit zien.
Dat is ook niet zo vreemd omdat een programma als homesite veel meer functies heeft die het leven van de designer een stuk makkelijker maken. En zelfs daarin kun je spartaans ontwerpen door nooit gebruik te maken van de search and replace of de syntaxhighlighting of de preview of tag inserter.
Maar ja, 't is jouw feestje er is niemand die zegt dat er iets aan de hand is, voor de sfeer is het goed als je niet elk woord wat hier geschreven wordt op een gouden weegschaaltje legt.
Hmzz, lachen jij zit al tien jaar in de bizz, heb je nog een oude site van je uit de beginjaren, ben wel benieuwd of die dingen er nog zijn en hoe ze er uit zien.
Hmm.. notepad is professioneel echt niet mee te werken.
Geen syntax-highlighting, geen regelnummers, geen tabbladen, geen goeie search/replace opties, nogal beperkte maximale bestandgrootte..
etc etc etc..
"Ik gebruik notepad" klinkt erg interessant voor de n00b, maar voor iemand die weet waar die mee bezig is klinkt het nogal dom.
En dan heb ik het nog niet eens over de extra functionaliteiten per editor. Zo gebruik ik Editplus, zodat ik met een druk op de knop Java-classes kan compileren waar ik mee bezig ben, terwijl ik in dezelfde editor ook html, js en jsp files open heb met hun eigen syntax-highlighting etc..
Geen syntax-highlighting, geen regelnummers, geen tabbladen, geen goeie search/replace opties, nogal beperkte maximale bestandgrootte..
etc etc etc..
"Ik gebruik notepad" klinkt erg interessant voor de n00b, maar voor iemand die weet waar die mee bezig is klinkt het nogal dom.
En dan heb ik het nog niet eens over de extra functionaliteiten per editor. Zo gebruik ik Editplus, zodat ik met een druk op de knop Java-classes kan compileren waar ik mee bezig ben, terwijl ik in dezelfde editor ook html, js en jsp files open heb met hun eigen syntax-highlighting etc..
Verwijderd
kijk ik ben hier nogal nieuw, 2 dagen geleden geregistreerd, dus dat deze discussie al eerder is gevoerd, daar weet ik niks van, daarom misschien mijn enthousiastme in deze discussie.Op woensdag 20 februari 2002 09:34 schreef cutter het volgende:
Kom op Los, deze discussie is al heel vaak gevoerd. Leidt in het algemeen helemaal nergens toe. Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren en degenen die 100% zweren bij notepad zijn echter heel erg dun gezaaid.
Wat betreft die oude sites, ik heb het idee dat je mijn woord in twijfel trekt? Overigens denk ik niet dat ik een site van mijn hand hier kan posten, aangezien de content nogal 'offensive' kan zijn voor bepaalde minderjarige tweakertjes, if you know what i mean
Verwijderd
Los maar wat doe je dan als je aan het debuggen bent, en je krijgt een javascript error op lijn zoveel.
In notepad weet je niet waar je moet zoeken.
Verwijderd
dan raak ik helemaal in paniek om vervolgens een uur later te besluiten dat ik de fout gewoon laat zitten, aangezien de gemiddelde tweaker vind dat je zonder highlites en regelnummering zulke fouten niet kan aanpassen.Op woensdag 20 februari 2002 09:51 schreef Gordijnstok het volgende:
Los maar wat doe je dan als je aan het debuggen bent, en je krijgt een javascript error op lijn zoveel.In notepad weet je niet waar je moet zoeken.
man waar ben jij mee bezig? kun je het niet uitstaan dat ik in notepad werk? voel jij je daardoor minder? vertel het me! echt man, ik werk echt niet met notepad om jou te treiteren ofzo, want ik krijg een beetje het idee of je me zit te testen.
Probeer het eens..
Der zal een wereld voor je open gaan!
Der zal een wereld voor je open gaan!
Verwijderd
Nee, je voelt je aangevallen door mij, omdat ik heel simpele en standaard vragen stel die je als professioneel webdeveloper dagelijks tegenkomt, waarbij jij geen antwoord kunt verzinnenOp woensdag 20 februari 2002 09:57 schreef Los het volgende:
[..]
dan raak ik helemaal in paniek om vervolgens een uur later te besluiten dat ik de fout gewoon laat zitten, aangezien de gemiddelde tweaker vind dat je zonder highlites en regelnummering zulke fouten niet kan aanpassen.
man waar ben jij mee bezig? kun je het niet uitstaan dat ik in notepad werk? voel jij je daardoor minder? vertel het me! echt man, ik werk echt niet met notepad om jou te treiteren ofzo, want ik krijg een beetje het idee of je me zit te testen.
Ik ben dus gewoon benieuwd hoe jij je werkzaamheden voor elkaar krijgt met een programma dat teveel functies mist om overzichtelijk en efficient te debuggen.
Kortom: Niet zo paranoia alsjeblieft, ik ben je niet aan het pesten, ik ben gewoon benieuwd hoe je het klaarspeelt.
Ik ben zelf dus ook zo'n notepad adeptOp woensdag 20 februari 2002 09:46 schreef Bosmonster het volgende:
Hmm.. notepad is professioneel echt niet mee te werken.
etc etc etc..
Ik ga echter wel even kijken naar dat FPE en/of andere tools, want syntax-highlighting en regelnummers zijn zeker in mijn scripts geen overbodige luxe...
Intentionally left blank
Verwijderd
Een ander groot voordeel is dat door de higlighting je het meteen ziet als je vergeet een tag af te sluiten, of vergeet een doublequote te zettenOp woensdag 20 februari 2002 10:03 schreef crisp het volgende:
[..]
Ik ben zelf dus ook zo'n notepad adeptEen aantal nadelen die je hier opnoemt zijn in nieuwere versies van notepad (win2k / XP) gelukkig al opgelost: geen maximale bestandsgrootte meer, en een search/replace optie met short-keys.
Ik ga echter wel even kijken naar dat FPE en/of andere tools, want syntax-highlighting en regelnummers zijn zeker in mijn scripts geen overbodige luxe...
Verwijderd
daar sluit ik me helemaal bij aanOp woensdag 20 februari 2002 10:03 schreef crisp het volgende:
[..]
Ik ben zelf dus ook zo'n notepad adeptEen aantal nadelen die je hier opnoemt zijn in nieuwere versies van notepad (win2k / XP) gelukkig al opgelost: geen maximale bestandsgrootte meer, en een search/replace optie met short-keys.
overigens, gordijnstof, Ik voel me zeker aangevallen....vooral nadat jij 1 of andere uitspraak van 1 of andere rt-fm quote, daarmee impliceerde jij dat ik aan het opscheppen ben met het feit dat ik notepad gebruik.
Waarom zou jij zulke vragen stellen aan mij, niet omdat je zo geinteresseerd bent in mijn werk.
Verwijderd
als jij je technische zaakjes goed voorelkaar hebt, is er helemaal geen sprake van een tag niet afsluitenOp woensdag 20 februari 2002 10:06 schreef Gordijnstok het volgende:
[..]
Een ander groot voordeel is dat door de higlighting je het meteen ziet als je vergeet een tag af te sluiten, of vergeet een doublequote te zetten
tuurlijk maak ik ook fouten, maar ik los ze ook op. in notepad ja! kicken toch? man wees blij voor me ipv steeds zaken aan te halen dat ik overmoet stappen op een editor met highlighting
Hierbij het eenmalige en dringende verzoek je mail te lezen.Op woensdag 20 februari 2002 10:09 schreef Los het volgende:
[..]
als jij je technische zaakjes goed voorelkaar hebt, is er helemaal geen sprake van een tag niet afsluiten
tuurlijk maak ik ook fouten, maar ik los ze ook op. in notepad ja! kicken toch? man wees blij voor me ipv steeds zaken aan te halen dat ik overmoet stappen op een editor met highlighting
Verwijderd
Jij weet net zo goed als ik dat iedereen fouten maakt. Als je 1000en regels op een dag codeert, dan zitten daar hoe je het ook wendt of keert altijd kleine foutjes tussen.Op woensdag 20 februari 2002 10:09 schreef Los het volgende:
[..]
als jij je technische zaakjes goed voorelkaar hebt, is er helemaal geen sprake van een tag niet afsluiten
Dat heeft niets te maken met technische zaakjes, dat heeft te maken met het per ongeluk verkeerd typen van parameters, het net niet goed aanslaan van een toets, of per ongeluk net iets teveel verwijderen.
Fouten hou je altijd, en daar doe je niets tegen.
Verwijderd
Dat klopt, en ik maak ze in notepad, en ik los ze ook op in notepad.Op woensdag 20 februari 2002 10:12 schreef Gordijnstok het volgende:
[..]
Jij weet net zo goed als ik dat iedereen fouten maakt. Als je 1000en regels op een dag codeert, dan zitten daar hoe je het ook wendt of keert altijd kleine foutjes tussen.
Dat heeft niets te maken met technische zaakjes, dat heeft te maken met het per ongeluk verkeerd typen van parameters, het net niet goed aanslaan van een toets, of per ongeluk net iets teveel verwijderen.
Fouten hou je altijd, en daar doe je niets tegen.
Verder zal ik me niet meer mengen in deze discussie
Ach zweren doe ik nog niet, maar kijk eens naar 'Textpad'. Werkt erg lekker, is een soort tegenhanger van UltraEdit.
Ik je in twijfel trekken hoezo: ben gewoon benieuwd naar wat de pro 10 jaar geleden maakte....., je kunt de links altijd per ICQ aan me sturen, kijk ik wel of ze offensive zijn voor de minderjarige tweaker.Op woensdag 20 februari 2002 09:48 schreef Los het volgende:
[..]
kijk ik ben hier nogal nieuw, 2 dagen geleden geregistreerd, dus dat deze discussie al eerder is gevoerd, daar weet ik niks van, daarom misschien mijn enthousiastme in deze discussie.
Wat betreft die oude sites, ik heb het idee dat je mijn woord in twijfel trekt? Overigens denk ik niet dat ik een site van mijn hand hier kan posten, aangezien de content nogal 'offensive' kan zijn voor bepaalde minderjarige tweakertjes, if you know what i mean
Maar 4 jaar geleden reed ik in een fiesta diesel, nu rijd ik in een benz, waarom: gewoon meer comfort, beter etc etc. Zo is het ook met html editors, er is geen enkele reden (behalve het geld) om niet up te graden naar een betere tool. Homesite werkt nu eenmaal lekkerder dan notepad, daar kun je gewoon niet over discusieren.
ik heb deze topic geopend omdat ik denk dat je van bijv. homesite erg lui wordt omdat alles je op een presenteerblaadje aangegeven wordt. geestelijk slib je dan dicht in spreekwoordelijke zin dan. door een editor te gebruiken die van alle luxe ontdaan is wordt je meer geprikkeld dieper in de materie te duiken.Maar 4 jaar geleden reed ik in een fiesta diesel, nu rijd ik in een benz, waarom: gewoon meer comfort, beter etc etc. Zo is het ook met html editors, er is geen enkele reden (behalve het geld) om niet up te graden naar een betere tool. Homesite werkt nu eenmaal lekkerder dan notepad, daar kun je gewoon niet over discusieren.
debuggen heeft trouwens niets met hihgligthing te maken. als je typefouten maakt komt dat wel in de compileer fase naar boven (java). het gaat vaak om een verkeerde constructie dan wel verkeerd berekeningen en die worden dus net zo goed niet aangegeven in homesite als in FPE!
En ik maar denken dat het alleen was om Tom te pesten...Op woensdag 20 februari 2002 10:39 schreef cutter het volgende:
, nu rijd ik in een benz, waarom: gewoon meer comfort, beter etc etc.
De Benz waar jij in rijdt is volgens mij wel de notepad onder de benz'en...
Verwijderd
Van een homesite achtige editor wordt je niet lui. Je wordt efficienter, sneller in je werk, en je krijgt hulpmiddelen tot je beschikking waarbij coderen stukken sneller en overzichtelijker wordtOp woensdag 20 februari 2002 10:50 schreef de_das het volgende:
ik heb deze topic geopend omdat ik denk dat je van bijv. homesite erg lui wordt omdat alles je op een presenteerblaadje aangegeven wordt. geestelijk slib je dan dicht in spreekwoordelijke zin dan.
Je houdt als gebruiker totaal de controle over je code, in tegenstelling tot een frontpage of dreamweaver.
Verwijderd
klopt, net als bij crips z'n betoog, sluit ik me hier volledig bij aanOp woensdag 20 februari 2002 10:50 schreef de_das het volgende:
debuggen heeft trouwens niets met hihgligthing te maken. als je typefouten maakt komt dat wel in de compileer fase naar boven (java). het gaat vaak om een verkeerde constructie dan wel verkeerd berekeningen en die worden dus net zo goed niet aangegeven in homesite als in FPE!
AgreeOp woensdag 20 februari 2002 10:54 schreef Gordijnstok het volgende:
[..]
Van een homesite achtige editor wordt je niet lui. Je wordt efficienter, sneller in je werk, en je krijgt hulpmiddelen tot je beschikking waarbij coderen stukken sneller en overzichtelijker wordt
Je houdt als gebruiker totaal de controle over je code, in tegenstelling tot een frontpage of dreamweaver.
Ik zou niet weten waarom je dicht moet slibben. Door de syntax highlighting wordt het je alleen maar wat makkelijker gemaakt. Je krijgt echt niks op een presenteerblaadje. Bij WYSIWYG krijg je 't op een presenteerblaadje en heb je geen goede controle meer over je code is mijn mening.
Gebeurt me best wel eens dat ik in Homesite/Coldfusion studio een klein foutje maak die door de syntax highlighting direct opvalt, maar waarvan ik vrijwel zeker weet dat ik die in notepad nooit zo snel had gezien.
Regelnummers vind ik ook nog eens een goed punt. Je gaat mij niet vertellen dat je nooit eens een foutje maakt in javascript ofzo. Kan gewoon niet.
Zow, en nou ga ik verder me bek niet meer open trekken in dit topic
Probeer jij maar eens een Perl-script te debuggen als je geen shell-access hebt. Het enige wat je ziet is: 500 - Internal Server Error, en een editor met syntax-highligthing is in zo'n geval errug fijn.Op woensdag 20 februari 2002 10:50 schreef de_das het volgende:
Daarom.. dat zijn dingen die die nog nooit gedaan moet hebben.Probeer jij maar eens een Perl-script te debuggen als je geen shell-access hebt. Het enige wat je ziet is: 500 - Internal Server Error, en een editor met syntax-highligthing is in zo'n geval errug fijn.
perl is inderdaad geen optie met notepad of PFE. ik heb het ook nergens over perl gehad trouwens. Perl is sowieso niet echt heel vooruitstrevend heb ik het idee bovendien is het vrij lastig lezen.Probeer jij maar eens een Perl-script te debuggen als je geen shell-access hebt. Het enige wat je ziet is: 500 - Internal Server Error, en een editor met syntax-highligthing is in zo'n geval errug fijn.
Bljif het een grappige discussie vinden..
Mensen verdedigen het feit dat ze genoegen nemen met minder. Niks mis mee, maar ga niet lopen verdedigen dat minder beter is. De extra ingebouwde opties zijn ontwikkeld om developers te helpen, niet om ze dwars te zitten. Opties als syntax highlighting schelen gewoon tijd.
Knap als je kan verdedigen dat syntax highlighting je extra tijd kost. Of zelfs dat het je geen tijdswinst oplevert als je het zou gebruiken.
Mensen verdedigen het feit dat ze genoegen nemen met minder. Niks mis mee, maar ga niet lopen verdedigen dat minder beter is. De extra ingebouwde opties zijn ontwikkeld om developers te helpen, niet om ze dwars te zitten. Opties als syntax highlighting schelen gewoon tijd.
Knap als je kan verdedigen dat syntax highlighting je extra tijd kost. Of zelfs dat het je geen tijdswinst oplevert als je het zou gebruiken.
Verwijderd
laat ik effe dit zeggen, want ik heb hier zelfs een niet officiele waarschuwing voor gekregen, ik heb NOOIT gezegd dat andere programma's slechter zijn!Op woensdag 20 februari 2002 14:46 schreef Bosmonster het volgende:
ik heb in meerdere posts gezegd dat voor mij persoonlijk (!) notepad beter werkt omdat ik er in de loop der jaren aan gewend ben en omdat ik dan mijn eigen code goed in de hand heb.
ik begrijp daarom ook 2 dingen niet
1. waarom mensen mij daarop aanspreken en bepaalde zaken impliceren
2. waarom ik als gevolg daarvan een officiele waarschuwing krijg.
ieder heeft zo z'n eigen ding en we moeten dat respecteren, vind ik. true?
minder is meer en zo zijn er nog tig gevleugelde uitspraken.Op woensdag 20 februari 2002 14:46 schreef Bosmonster het volgende:
Mensen verdedigen het feit dat ze genoegen nemen met minder. Niks mis mee, maar ga niet lopen verdedigen dat minder beter is.
true trueOp woensdag 20 februari 2002 14:52 schreef Los het volgende:
[..]
laat ik effe dit zeggen, want ik heb hier zelfs een niet officiele waarschuwing voor gekregen, ik heb NOOIT gezegd dat andere programma's slechter zijn!
ik heb in meerdere posts gezegd dat voor mij persoonlijk (!) notepad beter werkt omdat ik er in de loop der jaren aan gewend ben en omdat ik dan mijn eigen code goed in de hand heb.
ik begrijp daarom ook 2 dingen niet
1. waarom mensen mij daarop aanspreken en bepaalde zaken impliceren
ieder heeft zo z'n eigen ding en we moeten dat respecteren, vind ik. true?
Ik snap alleen dat stukje over je code in de hand houden niet helemaal.
Jij moet even een beetje dimmen en je mail wat vaker ophalen.. dan weet je ook waarvoor je die NOW hebt gekregen en hoef je dit soort comments niet binnen een draadje te plaatsen. Dat is overigens zowiezo niet de bedoeling.Op woensdag 20 februari 2002 14:52 schreef Los het volgende:
[..]
sig van de_das :
minder is meer en dat geld zeker voor editors
sig van OzBoz :
keep your dreams alive
maareh, ff resumerend kwamen deze meningen voorbij:
a.) als je je techniek kent dan ga je basic
b.) als je langer in het vak zit ga je basic
c.) alles doe je met notepad, behalve Perl, want dat is een 'onduidelijke' taal
d.) n00bs gebruiken editors, want zo blijven ze leeghoofdig
e.) volgens sommigen is elke editor 'drag 'n drop'
f.) met notepad kun je niet echt html'en
Daarnaast vraag ik me inderdaad ook een beetje af waarom Los een NOW heeft gehad.
okee, de discussie was hevig maar voor m'n gevoel was hij niet offensive...
De opmerking van de_das in dit topic kon ik daarentegen minder goed wegslikken.
minder is meer en dat geldt zeker voor editorsminder is meer en dat geld zeker voor editors
Verwijderd
notepad heeft geen spelling check!Op woensdag 20 februari 2002 15:57 schreef Bosmonster het volgende:
[..]
minder is meer en dat geldt zeker voor editors
Verwijderd
Mooie postOp woensdag 20 februari 2002 17:22 schreef elreino het volgende:
UltraEdit roeleert
Ik denk dat Rm-Rf zijn quote hier toch volledig van toepassing is. Natuurlijk kan je in notepad de mooiste sites maken, maar als ik iedere keer het bestand moet saven en dan naar IE moet skippen om op F5 te rammen. Daar word ik een beetje gek van. Geef mij maar Homesite waar je een F12 knop hebt voor een preview, een project manager, html reference en weet ik wat nog niet meer.
Misschien word je er lui van om de tags niet voluit te typen. En wat dan nog, het bespaart zeker typfouten, is sneller, efficienter. Als ik met Homesite wil werken wil ik best lui worden, ik hoef geen RSI.
Als mensen content zijn met Notepad, ga je gang. Doe je best, maar ik zou toch even Homesite uitproberen.
InterestingOp woensdag 20 februari 2002 10:07 schreef Los het volgende:
1 of andere uitspraak van 1 of andere rt-fm
UltraEdit heeft ook ingebouwde preview in browser knop...
Edit+ heeft ook een soort van macro's en je kunt projecten aanmaken.Op woensdag 20 februari 2002 18:07 schreef elreino het volgende:
UltraEdit heeft ook ingebouwde preview in browser knop...
wat ook heel handig is is dat je collumns kunt selecteren
* Anoniem: 2 vraagt zich alleen een beetje af of de notepaddofielen homesite wel eens geprobeerd hebben.
Verwijderd
Ik speel dit spelletje in ieder geval niet mee, ik heb geen zin in een OW.
Daarbij komt dat ik geen discussie ga voeren met iemand die niet eens weet wat een dtd is. No flame intended, het geeft alleen aan hoe het met de HTML kennis zit
/me out *
Daarbij komt dat ik geen discussie ga voeren met iemand die niet eens weet wat een dtd is. No flame intended, het geeft alleen aan hoe het met de HTML kennis zit
/me out *
Verwijderd
thank you!Op woensdag 20 februari 2002 15:54 schreef Hangloozz het volgende:
Daarnaast vraag ik me inderdaad ook een beetje af waarom Los een NOW heeft gehad.
okee, de discussie was hevig maar voor m'n gevoel was hij niet offensive...
ik heb trouwens pfe gedownload, en ik ga het een tijdje proberen! het ziet er spartaans uit en dat bevalt me!!
Och, discussie over editors is altijd leuk.
Belangrijkste voordelen van Editplus boven Notepad, IMHO:
• Syntax highlighting op HTML, PHP, JavaScript, C++ etc etc
• Interne browser
• Openen meerdere bestanden
• Split screen
• Project management
• Macro's
• Uitgebreide TAB-instellingen, tabs to spaces en vv. etc
• Auto-indenting (hoe kun je zonder)
Omdat EditPlus naar mijn behoeften vrijwel zelfde functionaliteit heeft als HomeSite maar veel kleiner en sneller is (en naar mijn smaak een veel betere PHP syntax highlighting), gebruik ik sinds anderhalf jaar vrijwel alleen nog maar EditPlus ipv HomeSite
• Interne browser
• Split screen
• Project management
• Macro's
Omdat EditPlus naar mijn behoeften vrijwel zelfde functionaliteit heeft als HomeSite maar veel kleiner en sneller is (en naar mijn smaak een veel betere PHP syntax highlighting), gebruik ik sinds anderhalf jaar vrijwel alleen nog maar EditPlus ipv HomeSite
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
Verwijderd
wacht effe, bovenaan noem je de voordelen van editpus op t.o.v notepad, en onderaan praat je alleen maar over homesite??Op woensdag 20 februari 2002 21:15 schreef Anders het volgende:
Och, discussie over editors is altijd leuk.
• Interne browser
• Split screen
• Project management
• Macro's
EnLos:
wacht effe, bovenaan noem je de voordelen van editpus op t.o.v notepad, en onderaan praat je alleen maar over homesite??
Kom op zeg, wie is hier nou tech posts aan het scoren? Sorry hoor, maar Anders noemt gewoon een aantal voordelen van een text-editor boven Notepad, en verkiest daarbij EditPlus boven HomeSite. Maar dat doet er helemaal niet toe.
Sterker nog, -en ik ga in andermans herhaling vallen (kan dit überhaupt?)- als ik zeg dat je met deze muggen zifterij geen ene kont opschiet, en dat dergelijke discussies gewoon kant nog wal raken en er vrijwel altijd op uitlopen dat iedereen gebruik wat 'ie heerlijk vind.
Voor de mensen die niet weten hoe andere programma's werken, zou ik zeggen, ga lekker een beetje googelen, check tucows.com eens, en download een paar trial versions van EditPlus, HomeSite en nog zo wat van die meuk.
Einde. Klaar. Punt. Afgelopen. Schluss.
/edit
En een tip voor de topicstarter: In dit topic: [topic=417786] geef je zelf aan dat je woord-blind bent, dus ik zou een texteditor aanraden die minstens syntax-highlighting ondersteunt.
Verwijderd
ah, ik heb de faq er effe op na gelezen wat tach posts zijn. Nou ik kan je zeggen dat dat niet mijn bedoeling was.Op woensdag 20 februari 2002 21:54 schreef willem169 het volgende:
[..]
En...
Kom op zeg, wie is hier nou tech posts aan het scoren? Sorry ...t, dus ik zou een texteditor aanraden die minstens syntax-highlighting ondersteunt.[/sub]
overigens vond ik zijn manier van posten een beetje uitlokkend terwijl ik al eerder mezelf verklaarde.
goed nu ik toch mijn 'comming out' beleef hier met mijn tweaker-vrienden wil ik dit toch even rechtzetten! het is voor types als mij belangrijk (woordblinde proffesionele amateurs) dat ik goed s-p-e-l omdat de woorden vaak niet correct zo niet fout gespeld zijn. ik moet dus gewoon alles met de hand typen en vooraal geen editors gebruken want dat breekt me weer op bij andere zaken. dat is dus nog een van de redenenen waarvoor ik PFE gebruk.En een tip voor de topicstarter: In dit topic: [topic=417786] geef je zelf aan dat je woord-blind bent, dus ik zou een texteditor aanraden die minstens syntax-highlighting ondersteunt.
Bij deze ook aan jou het verzoek je zonnet-accountje te checken op mail. Waarschijnlijk weet je ook niet wat woordblind is. Of heb je alleen moeite met professionaliteit. Kortom, stop de nonsense. Je uitgeven voor drs. terwijl je het niet bent is overigens een strafbaar vergrijp.Op woensdag 20 februari 2002 22:06 schreef de_das het volgende:
[..]
goed nu ik toch mijn 'comming out' beleef hier met mijn tweaker-vrienden wil ik dit toch even rechtzetten! het is voor types als mij belangrijk (woordblinde proffesionele amateurs) dat ik goed s-p-e-l omdat de woorden vaak niet correct zo niet fout gespeld zijn. ik moet dus gewoon alles met de hand typen en vooraal geen editors gebruken want dat breekt me weer op bij andere zaken. dat is dus nog een van de redenenen waarvoor ik PFE gebruk.
ik ben afgestudeerd aan de universiteit van bakkeveen 
eh mis ik iets of weet jij beter als mij wat ik wel of niet ben?
(gaat z'n mail checken)
eh mis ik iets of weet jij beter als mij wat ik wel of niet ben?
(gaat z'n mail checken)
comming-out?! dus toch een kloon?Op woensdag 20 februari 2002 22:06 schreef de_das het volgende:
goed nu ik toch mijn 'comming out' beleef hier met mijn tweaker-vrienden
vaag... vage zin.Op woensdag 20 februari 2002 22:06 schreef de_das het volgende:
het is voor types als mij belangrijk dat ik goed s-p-e-l omdat de woorden vaak niet correct zo niet fout gespeld zijn.
nou, vage reden hoor.Op woensdag 20 februari 2002 22:06 schreef de_das het volgende:
ik moet dus gewoon alles met de hand typen en vooraal geen editors gebruken want dat breekt me weer op bij andere zaken. dat is dus nog een van de redenenen waarvoor ik PFE gebruk.
Een editor biedt je de mogelijkheid om via een rechtsklik op een tag de hele rambam aan properties aan te geven door alleen wat getalletjes in te voeren.
En dan ga jij je dyslexie nog eens tarten...
Toch wel benieuwd:
heb je wel eens (in je professionele tijd
En dan boeit het mij niet of je nou WYSIWYG hebt gebruikt of niet, maar gewoon òf.
je gaat niet gelijk in de groep gooien dat je dyslexie hebt!comming-out?! dus toch een kloon?
een gemiddelde woordblinde kan prima z'n mineder kwaliteiten op spel/taal gebied maskeren wordt je vanzelf handig in!
nee altijd gewijgerd! ooit moest ik van m'n baas dreamweaver gebruiken. die starte ik 's morgen op en als m'n baas langs kwam typte ik er in maar dat was ook alles wat ik er ooit mee gedaan heb.heb je wel eens (in je professionele tijd)met een editor gewerkt?
ik volg mijn eigen logica wat 99% van de mensheid wijgert in te zien. als een toeters en bellen editor voor jouw volstaat dat moet dat blijkbaar ook voor mij volstaan... heb ik nooit zo begrepen eigenlijk!
de_das:
Kun je voortaan niet de naam erbij laten staan van degene die je quote, dat maakt het -voor mij in ieder geval- wat makkelijker teruglezen.
Kun je voortaan niet de naam erbij laten staan van degene die je quote, dat maakt het -voor mij in ieder geval- wat makkelijker teruglezen.
Dat is niet spartaans genoegOp woensdag 20 februari 2002 23:56 schreef willem169 het volgende:
de_das:
p r o f e s s i o n e e l
zie je het misschien nu das ?
Ik ga voor Visual Studio...
ik ben het volledig met je eens dat je met notepad fijn kan werken, maar ik geef zelf de voorkeur boven een text-editor die ik af en toe ook kan gebruiken als wysiwyg editor, ondertussen nog even wat C++ erin bakken en compileren, sql-querietje schrijven in de ingebouwde query analyzer.
Alles in één, en ook nog html auto-layout, etc. Als ik een aantal tabellen nest en ik ben het overzicht kwijt, hoppa, CTRL+K,CTRL+D en de HTML is netjes gelayout
Het oog wil ook wat
ik ben het volledig met je eens dat je met notepad fijn kan werken, maar ik geef zelf de voorkeur boven een text-editor die ik af en toe ook kan gebruiken als wysiwyg editor, ondertussen nog even wat C++ erin bakken en compileren, sql-querietje schrijven in de ingebouwde query analyzer.
Alles in één, en ook nog html auto-layout, etc. Als ik een aantal tabellen nest en ik ben het overzicht kwijt, hoppa, CTRL+K,CTRL+D en de HTML is netjes gelayout
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Het duurt ff maar dan heb je ook watOp donderdag 21 februari 2002 00:14 schreef de_das het volgende:
doe ik! zie juiste s-p-e-l-w-i-j-z-e
oei, MS Visual Interdeath.Op donderdag 21 februari 2002 00:22 schreef axis het volgende:
Ik ga voor Visual Studio...
De judas onder de editors
Ik heb daar ook wel mee gewerkt, maar dan kan ik me wel aan het standpunt van de_das: 'meer is minder' spiegelen.
Zelden zoveel fatal errors gehad als met dat proggie.
Zelden een editor gezien die >150Mb was.
Zelden een programma zo vervloekt.
Als ASP-editor blinkt ie wel uit, maar da's logisch
Ik heb er nog wel meer euhm... minder goeie verhalen over gehoordOp donderdag 21 februari 2002 00:36 schreef Hangloozz het volgende:
oei, MS Visual Interdeath.
De judas onder de editors
Zal straks eens kijken of het echt zo beroerd is als ik iedereen hier in W&G hoor roepen.. vooral DeFeCt had er niet zo'n hoge pet van op geloof ik.. en die is toch 1m86
Ik heb in mijn huidige project zelfs een developer kunnen overtuigen van het nut van HomeSite boven VSInterdeath, maar ja toen kwam VS.NET uit en dat vinden ze veel geiler dus hij is alweer omOp donderdag 21 februari 2002 00:41 schreef Pelle het volgende:
vooral DeFeCt had er niet zo'n hoge pet van op geloof ik.. en die is toch 1m86
En weet je wat willem169 dan wel weer echt leuk vindt? Dat je deze maand alweer tweemaal op webwereld en nu.nl hebt kunnen lezen dat de eerste beveiligings- en programma fouten in *.NET en Visual*.* alweer zijn ontdekt.DeFeCt:
Ik heb in mijn huidige project zelfs een developer kunnen overtuigen van het nut van HomeSite boven VSInterdeath, maar ja toen kwam VS.NET uit en dat vinden ze veel geiler dus hij is alweer om
Dan begint m'n dag echt goed.
Hèt bewijs dat ze het gewoon niet kunnen. En het leukste vind ik dan nog dat al die mensen erbij blijven dat Microsoft het helemaal gaat maken. Nou, a-me-hoela, en m'n zuster op een houtvlot. Zo moeten ze doorgaan...
Maar dat geeft niets. In plaats van er boos om worden vind ik dit echt uitermate hylarisch.
Zo klaar als een klontje.
Voortborduren op bagger schiet niet op.
Dus wederom een beetje uitlokken: Mircrosoft: Je kunt jammergenoeg niet om die rotzooi heen...
cool, ik quote even wat uit de in DeFeCt's sig staande link: (design.vuistfuckregels)
zelfs in 1998 was het al beter om in Noodpet je html te typenregel nummer 7:
- verbrand je frontpage cd!
frontpage zuigt. punt. het voegt niks toe aan de artistieke waarde van
je site. dankzij frontpage word je "html-lui", en zul je nooit zo'n
goeie html god worden als ik. (en zul je ook nooit zoveel kapsones
krijgen als ik. echt waar, frontpage breekt je emotionele barriëre,
waarom denk je dat iedereen die z'n site met frontpage gemaakt heeft
OF contactgestoorde nerds zijn, OF van die gasten die alle hiervoor
genoemde regels negeren?)
gebruik liever homesite of nog stoerder: notepad. keihard intikken is
het moraal hier. leer de html tags kennen. alleen dan ben je op weg
naar het "html godhood". (zoals ik dus)
nou goed. dat was 'm voor mij.
natuurlijk zullen er nu ongetwijfeld een stel wiseguys zijn die hier
nog meer tips aan toe willen voegen, maar dat interesseert me niks.
ik hoop dat jullie hier wat aan gehad hebben.
Nou heb ik net een VIP (Vak Inhoudelijke Presentatie) op mijn werk achter de rug over de mogelijkheden van .NET en het gebruik van Sandboxing binnen .NET, allemaal vrij technisch allemaal, terwijl de jongen toch echt zijn best deed om het voor iedereen toegankelijk te houdenOp donderdag 21 februari 2002 00:53 schreef willem169 het volgende:
Dus wederom een beetje uitlokken: Mircrosoft: Je kunt jammergenoeg niet om die rotzooi heen...
In iedergeval klonk het allemaal heel erg interessant en ik ben erg benieuwd hoe dit .NET verhaal zich verder gaat ontwikkelen...
Enniewee een zinloze discussie in een zinloze discussie lijkt me helemaal geen goed plan en zoals ik al eerder zei..
'Een bietje dum' om die dan ook te gaan uitlokken.
Je kunt trouwens best om de rotzooi heen, maar dan heb je ook geen HomeSite... ach ja... succes is een keuze
Kun je nagaan! En ook toen droop het sarcasme er al vanafOp donderdag 21 februari 2002 00:55 schreef Hangloozz het volgende:
[..]
zelfs in 1998 was het al beter om in Noodpet je html te typen
Loop ik pas vier jaar mee
Geen wonder dat ik geen weerwoord kan vinden tegen de echte goden als Los en de_das, die al 10 jaar in het vak zitten.
Tsk, broekieOp donderdag 21 februari 2002 01:03 schreef DeFeCt het volgende:
Loop ik pas vier jaar mee![]()
Geen wonder dat ik geen weerwoord kan vinden tegen de echte goden als Los en de_das, die al 10 jaar in het vak zitten.
Maare, over visual studio: Het begon in ieder geval al lekker, na die installatie. Of ik even wou rebooten om setup complete te maken. Mooi niet, dat doe ik wel op m'n eigen tijd.
'Oh maar je hebt er voor gekozen om niet te rebooten. Weet je het zeker?'. Ja.
'Setup is niet volledig afgerond'. Fijn.
'Setup gaat nu rebooten, omdat setup een eigen willetje heeft. Klik op OK.'
W(@#$@?! gaat het.. ik zeg toch dat ik niet wil rebooten, en vervolgens hebben ze daar schijt aan. Typeert weer even mooi de M$-houding... zin doordrukken, daar zijn ze kampioenen in.
tut tut, wat is dit? De gebroeders van Veen tegen M$?Op donderdag 21 februari 2002 01:11 schreef Pelle het volgende:
... zin doordrukken, daar zijn ze kampioenen in.
Onder XP en bij een instal van Visual.NET hoef je niet te rebooten!
ja er is wel vooruitgang, het duurt alleen even
van Veelen that is...DeFeCt:
tut tut, wat is dit? De gebroeders van Veen tegen M$?
Great minds think alike
O ja...DeFeCt:
Onder XP en bij een instal van Visual.NET hoef je niet te rebooten!
ja er is wel vooruitgang, het duurt alleen even
Maar voor de rest heb ik er geen ervaring mee. En ik moet ook niet zo melpen over producten waar ik geen ervaring mee heb, maar het is wel leuk...
Mijn excuses, [slappe kutsmoes]het was nog vroeg[/slappe kutsmoes]Op donderdag 21 februari 2002 09:21 schreef willem169 het volgende:
[..]
van Veelen that is...
Het is altijd hetzelfde liedje op die forums.
Er zijn er altijd een paar bij die zichzelf zo stoer vinden omdat ze Notepad gebruiken.
Dan vraag ik me af, gebruiken ze ook Notepad i.p.v. Word ?
10 jaar ervaring ? En je kan helemaal niets laten zien ?
Beetje ongeloofwaardig.
Mijn werkwijze: Dreamweaver en voor het corrigeren van kleine dingen gebruik ik Notepad.
Je gaat toch ook niet op een ezel naar je werk, als je met een comfortabelere auto kan?
Er zijn er altijd een paar bij die zichzelf zo stoer vinden omdat ze Notepad gebruiken.
Dan vraag ik me af, gebruiken ze ook Notepad i.p.v. Word ?
10 jaar ervaring ? En je kan helemaal niets laten zien ?
Beetje ongeloofwaardig.
Mijn werkwijze: Dreamweaver en voor het corrigeren van kleine dingen gebruik ik Notepad.
Je gaat toch ook niet op een ezel naar je werk, als je met een comfortabelere auto kan?
Pay peanuts get monkeys !
Los en de_das houden van spartaans dus het zou me niks verbazenOp donderdag 21 februari 2002 11:23 schreef Dutch_guy het volgende:
Wel als je over en smal en kiezelig bergweggetje moet.Op donderdag 21 februari 2002 11:23 schreef Dutch_guy het volgende:
IMHO bestaat er niet zoiets als "De" editor. Hele kleine stukjes HTML heb ik wel eens met "copy con index.html" gemaakt, voor iets grotere stukjes gebruik ik Notepad of PFE. Tot nu toe voldoen die, maar ik moet zeggen dat ik met ASP toch wel tegen wat grenzen aan ben gelopen.
Voor echt complexe sites in PHP of ASP lijkt systax-highlighting me erg handig. En als je aan een edtor gewend bent, waarom dan niet overal voor gebruiken. Zelf vind ik het belangrijk om zicht te houden op de uiteindelijke code, waardoor bv Frontpage afvalt.
Voor anderen die geen HTML kunnen heb ik echter wel eens een opzetje in frontpage gemaakt, en het werkt opzich wel redelijk (zolang je niet naar de broncode kijkt
Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt
Pagina: 1