Voor mij is dit zoiets van: Iedereen weet dat het zo is, maar waarom is dat nou zo?
Ik was zonet ff drankjes aan't inschenken voor de gasten - de 1 wil gewoon cola, de ander een cola gemixt met bacardi, etc.
Als ik "plain" cola in een glas schenk, dan moet ik dat niet te snel doen anders zit m'n hele keuken eronder - het gaat nogal bruisen namelijk
Wat ik kan doen is het glas waar ik in schenk schuin houden, dan gaat het minder bruisen. Of gewoon rustig schenken natuurlijk.
Maar als ik eerst bacardi in een glas gooi en daarna de cola, dan is er niks aan de hand. Het lijkt wel of het "het bruisen" niet op kan boxen tegen het alcohol
Wat ik me dus afvroeg: Hoe kan dit
En waarom is het zo dat als je je glas schuin houdt dat cola dan niet gaat bruisen. Hetzelfde geldt voor biertappen: het glas gaat schuin onder de tap anders wordt alles ondergeschuimd als je niet uitkijkt. Wat is hier de (wetenschappelijke?)verklaring voor?
Ik was zonet ff drankjes aan't inschenken voor de gasten - de 1 wil gewoon cola, de ander een cola gemixt met bacardi, etc.
Als ik "plain" cola in een glas schenk, dan moet ik dat niet te snel doen anders zit m'n hele keuken eronder - het gaat nogal bruisen namelijk
Maar als ik eerst bacardi in een glas gooi en daarna de cola, dan is er niks aan de hand. Het lijkt wel of het "het bruisen" niet op kan boxen tegen het alcohol
Wat ik me dus afvroeg: Hoe kan dit
Geef mij maar een Warsteiner.