Zijn deze voedingen echt stil ? Zijn het gemodificeerde of gewoon standaard Enermax voedingen ?
Hier http://www.aconto.de/ kun je ze vinden [netzteile].
Hier http://www.aconto.de/ kun je ze vinden [netzteile].
Dat klopt. Zitten die er standaard niet in ?Op woensdag 20 februari 2002 00:16 schreef HlpDsK het volgende:
Volgens mij zijn er Papst-fans in gezet.
Verwijderd
Daarom heb ik ook interesse in de Noise Control voeding met 1500 rpm Papst fans [ook nog een temp geregeld].Op woensdag 20 februari 2002 00:37 schreef HlpDsK het volgende:
Ligt aan je definitie. Ik vind 'm niet stil genoeg. Maar ja .. ik stoor me helemaal groen en geel aan m'n IBM harddisk en dat is toch een van de stilste schijven.
Enermaxen zijn wel temperatuur gestuurd en ze zijn niet heel luidruchtig of zo. Zolang ze koud zijn.
De nieuwste Enermaxen kun je gewoon met een knop instellen op toerental. Zet die op 1500 rpm en je hoort ze bijna niet.
Dat ben ik helemaal met je eens. Maarja het is nogal wat € 135.- voor een N C voeding.Op woensdag 20 februari 2002 01:03 schreef HlpDsK het volgende:
Ik vind stilte wel wat waard ja.
Verwijderd
Verwijderd
Hmmmmm, en dan shipping er bij .. dan klopt die €130 wel aardig hoor. Toen ik 'm kocht.Op woensdag 20 februari 2002 04:22 schreef linus-1 het volgende:
Dan heb je toch teveel betaald.
Bij de Regenboog liggen ze voor ca € 90.- [die Enermax dus].
Verwijderd
Ik ga me vrijdag een Noise Control voeding halen. Het is een gemodificeerde enermax 350W voeding met temperatuursafhankelijke Papst fans.Op woensdag 20 februari 2002 19:56 schreef msmal het volgende:
Ik heb een 300W voeding van "Silent Systems".
Te koop bij oa Informatique,kostte indertijd +/- F200,-.
Had eerst een Aopen "stofzuiger",maar werd daar helemaal gek van.
Deze Silent Systems is dus fluisterstil,je hoort hem echt niet.
Ik hoor nu alleen nog het gezoem van mijn CPU koeler.
Verwijderd
Kan niet aan je fan liggen. Heb er 2 in m'n case zitten. Onhoorbaar. [alhoewel. zucht, is alles wat je hoort].Op donderdag 21 februari 2002 00:22 schreef PsyFlux het volgende:
Ik vraag me eigenlijk best wel af hoe stil die voedingen nou zijn... maar helaas is zoiets denk ik niet te vergelijken op een forum, want iedereen heeft een andere definitie van 'stil' of 'onhoorbaar'. Dat moet je gewoon zelf bepalen.
Ik heb op aanraden van veel lui een Zalman voeding gekocht... zou echt onhoorbaar zijn, nog stiller dan enermax. Mjah, als je 'm net aanzet issie stil maar zodra de boel op begint te warmen helemaal niet. Ik heb er nu een Papst 8412NGL fan ingezet (stilste papst fan) die temperatuurgestuurd meestal op halve kracht draait. Verder heb ik het roostertje deruit gevijld en vervangen door een chromen vingerguard.
Maar guess what? Nog steeds verre van 'onhoorbaar'...
terwijl ik echt niet meer zou weten wat er nog beter kan qua voeding
Verwijderd
De fan is idd behoorlijk stil... ik heb ook een 8412NGL als intake en een dubbele 8412NGLV als outtake. Die 8412NGLV's hoor ik echt niet meer, en ik verwacht dat de 8412NGL in die voeding op ongeveer hetzelfde toerental draait.Op donderdag 21 februari 2002 00:33 schreef linus-1 het volgende:
[..]
Kan niet aan je fan liggen. Heb er 2 in m'n case zitten. Onhoorbaar. [alhoewel. zucht, is alles wat je hoort].
Zijn er andere delen van je voeding die geluid maken ?
Ik herken het probleem maar al te goed...Op donderdag 21 februari 2002 00:37 schreef linus-1 het volgende:
Is touwens erg subjectief "stil".
Het valt me op dat je steeds het meest luide onderdeel van je pc hoort terwijl dat eerst onhoorbaar was. Verhelp je dit dan hoor je weer iets anders [en toch al €200 kwijt aan allerlei spielerei].
Verwijderd
Je ziet toch dat het een normale enermax is alleen met papst fans, dus die meer prijs betaal je dan! voor de restOp woensdag 20 februari 2002 12:47 schreef linus-1 het volgende:
Nog liefhebbers die ervaring met noise control voedingen hebben ?
Ooh !Op donderdag 21 februari 2002 01:19 schreef JJMeatloaf het volgende:
[..]
Je ziet toch dat het een normale enermax is alleen met papst fans, dus die meer prijs betaal je dan! voor de rest
zal het een "normale" enermax voeding zijn.