Verwijderd

Topicstarter
om digitale foto's op te slaan kan je gebruik maken van een digital wallet zoals de image bank. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb gekeken naar het forum van dpreview maar daar wordt ik niet veel wijzer van. Waar het me vooral om gaat is een betrouwbare manier om foto's op te slaan op vakantie. Hoe doen andere mensen dat trouwens met een digitale camera? Bij mij zijn 2 kaartjes van 128mb zo vol. En om nou meteen een laptop mee te slepen...

Verwijderd

Wij hebben een Canon-D30 met een 1Gb Microdrive.....

Deze hebben we doorgaans in een dag vol geschoten...(Raw formaat is zo'n 5Mb gemiddeld per file dus er gaan zo'n 250 foto's op) dus elke avond lezen we de camera inderdaad uit op een laptop!

We hebben ook even zitten denken over zo'n digital wallet, maar die dingen worden pas interessant als je ook op het apparaat zelf de fotos kan bekijken....

Aangezien we in mei een maand naar Noorwegen gaan halen we het dus niet met de std. laptop HD!
Daarom gaan wij voor de optie van een HD-MP3 speler welke tevens als externe USB-HD te gebruiken is! (Roq-it, m-station)
Voordeel is dat we die ook nog als MP3 speler kunnen gebruiken! ;-)

Verwijderd

Topicstarter
wat me ervan weerhoudt om een laptop hiervoor te kopen is de prijs en de groote van het ding. Voor 450 euro heb ik een 20 gig image bank. Voor 1800 euro een laptop die cd's kan schrijven. Dat lijkt me ook wel een goede optie maar te duur. Hoe doen de andere mensen dat toch? Of maken die maar weinig foto's????

Verwijderd

http://www.dpreview.com/news/0202/02021802archosjukeboxmultimedia.asp

Kijk nou....das toevallig.....zoiets bedoelde ik nou!

En hij speelt nog Mp3's ook! >:)

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 10:33

BaRF

bijna kerst

Op woensdag 20 februari 2002 13:58 schreef FrTi2 het volgende:
Wij hebben een Canon-D30 met een 1Gb Microdrive.....

Deze hebben we doorgaans in een dag vol geschoten...(Raw formaat is zo'n 5Mb gemiddeld per file dus er gaan zo'n 250 foto's op) dus elke avond lezen we de camera inderdaad uit op een laptop!

We hebben ook even zitten denken over zo'n digital wallet, maar die dingen worden pas interessant als je ook op het apparaat zelf de fotos kan bekijken....

Aangezien we in mei een maand naar Noorwegen gaan halen we het dus niet met de std. laptop HD!
Daarom gaan wij voor de optie van een HD-MP3 speler welke tevens als externe USB-HD te gebruiken is! (Roq-it, m-station)
Voordeel is dat we die ook nog als MP3 speler kunnen gebruiken! ;-)
da's eigenlijk ook wel een heel goed idee :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand of het mogelijk is om aan een pda een harddisk te koppelen via de usb? (om de photo's op te slaan, meteen twee usb poorten nodig?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:31

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op donderdag 28 februari 2002 00:31 schreef 111001 het volgende:
weet iemand of het mogelijk is om aan een pda een harddisk te koppelen via de usb? (om de photo's op te slaan, meteen twee usb poorten nodig?
waarom heb je 2 usb poorten nodig ? je moet gewoon je cf kaatjes gebruiken. camera via usb aansluiten op je pda gaat denk ik niet lukken omdat je dan de software van je camera op je pda moet draaien en dat gaat denk ik niet werken.

ik heb ook naar deze optie zitten kijken maar ben er nog niet uit of dit kan. bij de compaq ipaq kan je een pcmcia uitbreding kopen. daar kan een cf adapter in en een usb controller. probleem is dat je windows ce drivers moet hebben voor die usb controller en dan is het nog maar de vraag of de pda de hd wel ziet.
wat iig wel kan volgens mij zijn die kleine pcmcia hd'tjes (zitten ook in die mp3 speler van apple) maar max is geloof ik maar 5GB en is ook vrij duur 500+.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Pagina: 1