Toon posts:

oude pentium verbouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wie heeft er wat tips voor mij om een oude p75 wat op te krikken?:)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:18

Klippy

Still Game

:D

Als lamp aan het plafond!

Geef wat info, wat wil je doen, als server workstation? Mod? Overclock? :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
gewoon als server met wat case mods, een kennis is druk bezig met lcd display ervoorop dat leek me ook wel wat. waar te koop hoeveel enz. en valt zoiets nog over te klokken??

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
wat extra geheugen kan nooit kwaad bij die dingen... maar wat wil je er eigenlijk mee doen inderdaad :?

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

je kunt hem ook als monitor of printer standaard gebruiken... :)

Maar max geheugen erin en een paar oudere disks erbij en als file/printerserver gebruiken

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:18

Klippy

Still Game

Op dinsdag 19 februari 2002 23:50 schreef bluberdeblub het volgende:
gewoon als server met wat case mods, een kennis is druk bezig met lcd display ervoorop dat leek me ook wel wat. waar te koop hoeveel enz. en valt zoiets nog over te klokken??
Hmm, probeer deze URL eens, veel info over Casemods, LCDs, Overclocken en servers.
Tip!

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 16:21

Part

Helemaal niets.....

Voor een paar euro er een P133 van maken.

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:27
(jarig!)
niet eens een paar euro, zo'n ding loopt makkelijk op 120 ofzo... ff paar jumpertjes op het (oude) moederbord om en huppakee. Verder iets van 64Mb of meer ram erin (ik had zelf 96 erin zitten, 128 zou moeten kunnen volgens het boekje maar dat wilde niet lukken) en het wil wel win98 draaien hoor.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Linux wil 't zowieso draaien, dan kun je er nog wat mee ook ;)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Je kan er nog lekker Doom op spelen.

Verwijderd

Hehe Het voltage flink verhogen })

En eeeh als ik wil doomen draai ik wel lekker doom op openGL >:)

Verwijderd

je kunt win98 op die pentium 75 zetten en dan een vette harde schijf kopen, je bios flashen zodat deze die vette HD aan kan, en dan kiloos mp3tjes er op smijten. Dan nog een goeie geluidskaart en deze doorlussen naar je stereo en voila : een vette mp3spelert op de AUX van je stereo!

Verwijderd

nou.. mp3'z luisteren op een p75 is niet echt een pretje hoor.. wil je een beetje normaal kunne luisteren moet je winamp op half quality zetten .. misschien als je em wat overklokt.. ik geloof dat 133 mogelijk was..

maar de beste tip is besteed er geen geld meer aan (of je moet nog een server hebben) geef em aan een of andere asielzoeker (kan die lekker pacman spelen ;) ) en besteed je tijd aan nuttigere dingen...

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Toen ik nog een P75 had had ik die no problem, zonder koelpasta, met 486 koeler (mini heatsink van 0,5cm hoog+mini fan) op 120 geclockt, zonder voltage verandering >:). Als je het voltage een tandje kunt opkrikken en je zet er een normale koeler (zo'n ding van €12) op dan moet ie 133 kunnen halen :D of zelfs 150 :D.

En als je er nog wat geheugen bij wilt prikken...http://computeronderdelen.ontheweb.nl/ >:)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 21 februari 2002 12:48 schreef _DaWamZ_ het volgende:
nou.. mp3'z luisteren op een p75 is niet echt een pretje hoor.. wil je een beetje normaal kunne luisteren moet je winamp op half quality zetten .. misschien als je em wat overklokt.. ik geloof dat 133 mogelijk was..

maar de beste tip is besteed er geen geld meer aan (of je moet nog een server hebben) geef em aan een of andere asielzoeker (kan die lekker pacman spelen ;) ) en besteed je tijd aan nuttigere dingen...
Je bent tweaker om dit soort dingen te doen, ouwe spullen zover tweaken dat ze weer nuttig worden 8-)

Verwijderd

dat had ik ook nog willen zeggen dat je zo'n ding kunt overklokken, maar ik d8 dat iedereen dat wel wist. bij mij thuis draaid dat prima hoor! en heb ik er zo'n koel Pioneer design stereo dinges bij en vette muziek dat ikke heb! BOW!

Verwijderd

vet vaak expres laten vastlopen voor de lol.. is altijd wel leuk.. maar als het te ver gaat gooi je 'm uit het raam, wel ff filmpje maken.. kunnen wij ook genieten ;).

en dan een macintosh kopen.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 21 februari 2002 13:17 schreef Amin het volgende:
vet vaak expres laten vastlopen voor de lol.. is altijd wel leuk.. maar als het te ver gaat gooi je 'm uit het raam, wel ff filmpje maken.. kunnen wij ook genieten ;).

en dan een macintosh kopen.
(Waar is de middelvinger smiley?)

Computers expres slopen is niet leuk... Wel om iets te testen, als "what happens when my cpu cooler fails", maar dan op een iets professioneler manier dan tom's hardware deed (ik wil zelf nog wel eens een filmpje maken met alleen het killen van de fan, maar dan moet ik wel een sponsor vinden die wat spullen kan leveren >:)).

Maar testen of je pc crasht als je 'm uit het raam gooit is lam. Testen wat er gebeurt als de fan/heatsink sterft is ook niet interresant bij deze cpu, een P1 loopt waarschijnlijk vrolijk door |:(

Verwijderd

handvat erop lassen dan is hij draagbaar. :)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 21 februari 2002 13:34 schreef freddammer het volgende:
handvat erop lassen dan is hij draagbaar. :)
Maak er dan meteen een koffermod van zeg >:)

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

[lol]Bouw hem op je fiets :D[/lol]

Maak er inderdaad een servertje of dergelijke van

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 10:04
Op woensdag 20 februari 2002 12:19 schreef polaris het volgende:
Je kan er nog lekker Doom op spelen.
Nee joh! Wolfenstein 3D (de gouwe ouwe)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 21 februari 2002 13:47 schreef -DEVON- het volgende:

[..]

Nee joh! Wolfenstein 3D (de gouwe ouwe)
Oh, dat heb ik nog op een 386 gespeeld... :*

Die goeie ouwe tijd...dat m'n moeder iemand opdracht gaf dat "achterlijke spel met duitsers" eraf te gooien ;(

Later toen ik een andere pc had vond ik wolfenstein weer op een shareware cd, ff op hd en...oude tijden herleven >:)

Geweldig spel :)

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 10:04
Op donderdag 21 februari 2002 13:55 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Oh, dat heb ik nog op een 386 gespeeld... :*

Die goeie ouwe tijd...dat m'n moeder iemand opdracht gaf dat "achterlijke spel met duitsers" eraf te gooien ;(

Later toen ik een andere pc had vond ik wolfenstein weer op een shareware cd, ff op hd en...oude tijden herleven >:)

Geweldig spel :)
Ik heb em nog! Het ziet er niet uit, maar ik heb er echt uren/weken/maanden/jaren mee vermaakt!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 21 februari 2002 14:00 schreef -DEVON- het volgende:

[..]

Ik heb em nog! Het ziet er niet uit, maar ik heb er echt uren/weken/maanden/jaren mee vermaakt!
Heb jij de full version? Die heb ik nooit meer ergens gevonden...

[oeps-mode]We zijn een beetje offtopic :z.[/oeps]

[OT]
Maak van die P75 een Quake 1 server oid >:)

Verwijderd

linux opgooien en een servertje maken.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 00:19
een p75 is snel sat voor mp3 dus daar zou je m voor kunnen gebruiken en je kunt er duke nukem 3d op zetten, was toendertijd een meesterlijk mulitplayerspel

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 23:30
Je kunt nog altijd als reserve bekerhouder gebruiken. >:):P

Maakt soms wel eens een foto ...

Verwijderd

Topicstarter
linux wil dus op geen van de drie draaien :)

(ja inderdaad 3 dom dom dom)

maar wel w98, dus het valt allemaal wel mee. er word hard aan gewerkt. meer tips altijd welkom

Verwijderd

steekt er wat ram en schijf in gelijk mij
ik heb p200 en 32mb en 2gig schijf
nu heb ik 288mb ram, 32gig schijf
en gaat toch wel stukke beter >:)

Verwijderd

Upgraden met een p-133@ 166, voodoo 1 kaart erin, Raampje erin, in mooi kleurtje overspuiten, En natuurlijk een of andere overkill cpu- cooler d'r op een soort van Hotrod idee.

• zuigzoen
  • Laatst online: 11-08 09:43
Ik zou er inderdaad een leuk servertje van maken.
Beetje oc-en, extra schijf erin. Bios flashen zodat ie ook je grotere schijf ondersteund.

Je kunt er inderdaad dan een MP3 station van maken, of een internetshare utility. File server. Je kunt er nog genoeg mee.

Of gebruik hem om nieuwe besturings systemen op uit te proberen zoals freesco, etc.
Bouw hem in op de plee, kun je fijn daar het laatste nieuws op tweakers volgen en je posts doen. :)

A.k.a. basjes

• zuigzoen
Op vrijdag 22 februari 2002 01:45 schreef arjandijk het volgende:
een p75 is snel sat voor mp3 dus daar zou je m voor kunnen gebruiken en je kunt er duke nukem 3d op zetten, was toendertijd een meesterlijk mulitplayerspel
een pentium 75 is echt niet snel genoeg voor mp3, zelfs niet met dos spelers.
Vanaf een MHz of 120 lukt het om een mp3 fatsoenlijk af te spelen. Ik heb dit zelf uitgeprobeerd met een ouwe pentium 75 en pas na opkietelen tot 120Mhz leek het ergens op

A.k.a. basjes

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21
Op zaterdag 23 februari 2002 23:30 schreef zuigzoen het volgende:

[..]

een pentium 75 is echt niet snel genoeg voor mp3, zelfs niet met dos spelers.
Vanaf een MHz of 120 lukt het om een mp3 fatsoenlijk af te spelen. Ik heb dit zelf uitgeprobeerd met een ouwe pentium 75 en pas na opkietelen tot 120Mhz leek het ergens op
Erg brakke p75 dan ...

hij staat een mp3 spelertje met een dos player (mpxplay)
werkt prima ,sb 16 paar meg ram en een echte p100 op 75 mhz

niet met pitch oid gaan stoeien want daan gaat ie over z'n nek :)

Repareren doe je zo.

• zuigzoen
vaag bij mij wou hij gewoon niets doen, nou ja niets. Het haperde aan alle kanten, niet om aan te horen dus.
Het kan natuurlijk ook aan de rest van het systeem hebben gelegen.

A.k.a. basjes

Verwijderd

Topicstarter
mp3 speler is een idee, het was alleen de bedoeling om er linux op te zetten. het probleem is dat als de lilo laad het scherm op zwrt gaat en niet meer terugkomt. na wat zoeken blijkt dit te liggen aan de ingebakken trident videochip. die ondersteunt het een of andre niet. we hebben tot nu toe debian slackware en red hat 7.2 geproberd. waarschijnlijk kan een oudere versie van slackware wel (3.2bijv)

die gaan we nu nog maar ff proberen

:+ :P

Verwijderd

Topicstarter
enige tijd later : Hij doet het

Wat? hij is nu freesco router geworden, en draait al enkele weken non-stop door.
zonder hd en met 96 mb geheugen op 75mhz

heerlijk stil :P

wel een boel leuke ideetjes in een oud topic :) 8)7

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 22:23:
enige tijd later : Hij doet het

Wat? hij is nu freesco router geworden, en draait al enkele weken non-stop door.
zonder hd en met 96 mb geheugen op 75mhz

heerlijk stil :P

wel een boel leuke ideetjes in een oud topic :) 8)7
En hiervoor moet je dit topic na een half jaar kicken :?

Leuk... 96 MB lijkt me vette overkill trouwens, maar ach. Freesco draait met alle extra services en troep al met 16 MB ofzo d8 ik. Meer dan 32 lijkt me dan al overkill...

Verwijderd

Ik heb hier un IBM ding liggen pr150@200(morgen meer andere koeler >:)) die heb ik in een oude server case gehongen van een dual p60, klein beejte moden en klaar is kees :) nu nog een kleurtje (raampie gaat helaas neit zit teveel voor :P) misshien wat leuke lampies en klaar is de file server.. owh en misshien nog wat eer ram 32 m b is zoveel nog niet eens.... mja ff kijken of ik die SCSI hdd's uit '90 ofsow erin kan rammen (1,3 gig ziet eruit of het 1 terrabyte is ofsow :S)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:22

LopeZ

Too much is never enough

oud
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.