Toon posts:

Twijfeltjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen over het volgende

Moederboard: Asus K7vt of MSI K7Tpro
Processor: Classic Athlon 800 of Dondervogel 800
of misschien een P3800E 2e hands (net zo duur als athlon nieuw)

Of zouden jullie wachten op de DDR mobo's

Vertel eventjes welke standaard sneller is en ook welke het beste over te clocken is en tot hoever.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:42

The Legend

*Plop*

Qua processor, neem een Tbird 800 ipv een Athlon classic. De Tbird gaat tot 1.5 gighz en de classic tot 1 gighz.
Waarom een 2ehands PIII 800 als je een net zo goede (misschien zelfs betere) en nieuwe Athlon kan kopen ?

edit:

De Athlon's zijn beter over te clocken mits er goede koeling is. Standaard is de Athlon Tbird 800 het snelste vd 3.

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Topicstarter
maar de standaard athlon heeft toch meer cache?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Jawel, maar de cache van de dondervogel is wel ff stukken sneller. Die van de classic loopt namelijk op 1/3 of 2/5 van de kloksnelheid, terwijl die van de dondervogel op volle kloksnelheid loopt en ook een lagere latency heeft. Alles bijelkaar resulteerd het in ieder geval in snellere geheugentoegang...

Verwijderd

Topicstarter
Okay en dan het moerderboard abit asus msi? welke zouden jullie nemen ik ga nu dus voor de thunderbird 800 of is een andere versie die in de buurt ligt bij 766 of 833 beter over te clocken.

Verwijderd

de 800 versie is het meest gangbare op dit moment anders kom je in de 850 ook no redelijk te betalen en dan de 900 en die worden dan flink duurder. Stick 2 tha 800 is mijn menin. En douw hem op een Abit KT7 (RAID) of ASUS ligt totaal aan jouw wensen.
De ASUS is iets sneller en wat stabieler. Maar de ABIT heeft een RAID functie en is makkelijker te OC/en een echt OC bord namelijk. Kost 460 in de pricewatch en ASUS 420 d8 ik :) Choise is up to you. Kwaliteit van deze 2 is gewoon goed.

Verwijderd

Topicstarter
geen msi?
en tot hoever is die dondervogel met een asus te ocen en tot hoeveel met een abit
gemmideld dus ik wil niet de maximale scores

Verwijderd

De OC resultaten zijn helemaal afhankelijk van je Proc. Maar 950/1000 is zeker te halen met de goede koeling.
Pagina: 1