Toon posts:

Netwerk soms trage verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb thuis een linux server. Alles draait perfect.. Bij kleine bestanden heb ik nooit een 'trage verbinding'... alles loopt dan goed.

Echter als ik in één keer 200 mb ofzo wil kopieren naar de server; en hij heeft 50 mb gehad.. dan begint te ellende.. het maakt niet uit of het nu 500 bestanden zijn of één bestand.

Wat doet ie precies:
- 20 seconden snel kopieren
- 5 seconden heeeeeeel traag

enz enz enz.. dus om én om.. dan weer 20 seconden snel, dan 5 seconden traag.

Config:
5X 3com 905pci kaartjes, alles op 100 mbit. Het maakt niet uit vanaf welke client in kopieer. Het gebeurt met alle verkeer! dus ook client -> server en server -> client.

Enig idee wat dit kan zijn?

Ik heb al geprobeerd om met die 3com software de network-performance te verhogen naar max. netwerk, maar dit mocht niet baten. Ik geef het op...

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:09

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Op dinsdag 19 februari 2002 23:30 schreef samba het volgende:
Ik heb al geprobeerd om met die 3com software de network-performance te verhogen naar max. netwerk, maar dit mocht niet baten. Ik geef het op...
Even geen antwoord op je vraag, want dat zou ik helaas ik niet meer weten, maar wat is die software?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je een hub of een switch?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een (simpel) switchje... 10/100 mbit. Maar zoals gezegd draait alles op 100 mbit.

Ohja.. die 'software' is op de volgende link te downloaden. Je kiest je nic, pakt de 'utility' of driver en voert het volgende commando uit:

update /diagonly

(volgens mij is het diagonly, da week nie zeker, maar dat staat wel in de readme. Er wordt nu een soort van diagnostic tooltje geinstalleerd waar je je boot-rom mee in-en uit kunt schakelen enz enz...)

de link:

hier de link (had 'm net verkeerd)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je veel last van collisions, of kan je dat niet zien op je switch?

Wat voor systeem is die server trouwens? misschien heeft dat er nog wat mee te maken..

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
GÉÉN Collisions... dat is juist het vage. De server is een PIII 450 met 392 mb intern. - 80 GB maxtor 7200 rpm harde schrijf. SME-Server 5.0 (linux)

Verwijderd

Topicstarter
...en het werkt nog steeds niet...
Pagina: 1