Heb thuis een linux server. Alles draait perfect.. Bij kleine bestanden heb ik nooit een 'trage verbinding'... alles loopt dan goed.
Echter als ik in één keer 200 mb ofzo wil kopieren naar de server; en hij heeft 50 mb gehad.. dan begint te ellende.. het maakt niet uit of het nu 500 bestanden zijn of één bestand.
Wat doet ie precies:
- 20 seconden snel kopieren
- 5 seconden heeeeeeel traag
enz enz enz.. dus om én om.. dan weer 20 seconden snel, dan 5 seconden traag.
Config:
5X 3com 905pci kaartjes, alles op 100 mbit. Het maakt niet uit vanaf welke client in kopieer. Het gebeurt met alle verkeer! dus ook client -> server en server -> client.
Enig idee wat dit kan zijn?
Ik heb al geprobeerd om met die 3com software de network-performance te verhogen naar max. netwerk, maar dit mocht niet baten. Ik geef het op...
Echter als ik in één keer 200 mb ofzo wil kopieren naar de server; en hij heeft 50 mb gehad.. dan begint te ellende.. het maakt niet uit of het nu 500 bestanden zijn of één bestand.
Wat doet ie precies:
- 20 seconden snel kopieren
- 5 seconden heeeeeeel traag
enz enz enz.. dus om én om.. dan weer 20 seconden snel, dan 5 seconden traag.
Config:
5X 3com 905pci kaartjes, alles op 100 mbit. Het maakt niet uit vanaf welke client in kopieer. Het gebeurt met alle verkeer! dus ook client -> server en server -> client.
Enig idee wat dit kan zijn?
Ik heb al geprobeerd om met die 3com software de network-performance te verhogen naar max. netwerk, maar dit mocht niet baten. Ik geef het op...