[SLACKWARE] Geen Internet of iets..

Pagina: 1
Acties:

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 07:50
Ik heb dit als eens eerder gepost, maar dat had geen duidelijke titel...

Als volgt:

Ik heb een Compaq Deskpor 2000 ergens vandaan gehaald, ik heb er vervolgens Linux (Slackware) opgezet... Allemaal leuk en wel. Ik ben een newbee, dus hele dag gedaan over Install enzo.. Maar hij heft geen Internet, en oo kgeen Kde (Kan de Computer niet aan) dus i kvraag me af of er eigenlijk nog wel iets leuks op te doen is? zo ja, geef voorbeelden of zoiets dergelijks :9

Verwijderd

Oei.. Moeilijk :?

Ligt er maar net aan wat je leuk vindt.

Je zou er een modem in kunnen doen en dan internet installeren, dan zijn er leuke dingen mogelijk.

En je kan m in een netwerk hangen, als je een netwerkkaart hebt..

Oftewel: gewoon gaan klooien :P

• Switch
I kheb wel een a2000 modem (Kabel, Chello whatever) maar, om internet aan te maken.. Moet ik die modem aansluiten op m'n Linux gebeuren, vervoglens instaleren... servertje vna maken.. Netwerken met m'n windows gebeuren.. En dan heb ik internet?

klan ik nog beter proberen Slackware naast m'n windows te zetten (11,2 Gig) als 't aan te raden is :P

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 19 februari 2002 23:33 schreef Shock3r het volgende:
I kheb wel een a2000 modem (Kabel, Chello whatever) maar, om internet aan te maken.. Moet ik die modem aansluiten op m'n Linux gebeuren, vervoglens instaleren... servertje vna maken.. Netwerken met m'n windows gebeuren.. En dan heb ik internet?

klan ik nog beter proberen Slackware naast m'n windows te zetten (11,2 Gig) als 't aan te raden is :P
Natuurlijk kan dat, vele mensen hier hebben ook Chello en Linux draaien en dat draait opzich perfect, er zijn daarvoor ook verschillende tutorals van hoe je een verbinding moet maken onder Linux met Chello e.d.. Verder eeuhrm, kan het ook geen IceWM aan samen met XFree86? IceWM is een lichte windowmanager die zelfs een Pentium 200 MMX met gemak kan draaien (en nee, geen lange startup times enzo)

• Switch
Ah, hoe kan i kdat installen? :-)

Verwijderd

Voor je internet zou ik zeggen kijk hier even:

http://www.google.nl/search?q=cache:uYPAcCaveeAC:users.pandora.be/wouter.verhelst/FAQ/bcol.pdf
Voor de andere programma kun je ook altijd zoeken op b.v. http://www.google.com

Daar is bijna altijd wel te vinden hoe iets te installeren/configureren is.

Verwijderd

Voor een internetserver op een minder snel bakkie kan je ook FreeSCO gebruiken >:) ( http://www.freesco.org )
Is speciaal ontwikkelde Linux-router :P

Verwijderd

Huh? :? Ik had het toch echt goed ingevuld!

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
chello op linux is een eitje, enigste wat je moet doen is dhcp ipv static instellen en gaan met die banaan (omgeving eindhoven iig).

iceWM is snel maar is moeilijk te veranderen voor een beginner, pak dan windowmaker draait ook goed op p200mmx en is een stuk makkelijker imho.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
[offtopic]
Shock3r: ik zou je sig ff veranderen als ik jou was, KDE draait namelijk bovenop X, het is een windowmanager (desktop manager eigenlijk), dus het kan nooit zijn dat je geen KDE of X kan draaien :)

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 23:09 schreef BezurK het volgende:
[offtopic]
Shock3r: ik zou je sig ff veranderen als ik jou was, KDE draait namelijk bovenop X, het is een windowmanager (desktop manager eigenlijk), dus het kan nooit zijn dat je geen KDE of X kan draaien :)
not (kde or x_window)

= gelijk aan:

(not kde) and (not x_window)

en dan klopt het wel... :P

Maar KDE runt bovenop X, groot gelijk ;)
Pagina: 1