Toon posts:

[Nullmodem] Windows *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
me pa wil met zijn laptopje op zijn desktop pjoeter (hij draaid windows ofzoiets hebben jullie vast wel eens van gehoord :P) maar welk proje moet hij gebruiken om zijn winXP pc met zijn win95 laptop bastanden te sharen, alle 2 de filesystems zijn fat en liefst ook nog de inet verbinding delen over nullmodem (komt van mijn redhat gateway via de XP cd) welk progje heeft ie hier voor nodig? in de search stonden er wel topics over maar geen antwoorden :)

Verwijderd

Ik heb dit laatst voor mijn vader geregeld door de laptop gewoon op te nemen in het netwerk. Hiervoor heb je twee opties:

- usb netwerk kabeltje (errug handig maar die van ons gaf eerst wat probleempjes met win xp, maar werkt nu goed) dit scheelt je bovendien weer een kabel naar je router/switch/hub kost +/- 30
- pcmcia netwerk kaartje in je laptop stoppen en gaan met die banaan. Voordeel hiervan is dat het zeker werkt en sneller is. Het nadeel is alleen dat je een extra kabel moet trekken en dat je het misschien niet kan ontkoppelen terwijl je bezig bent. kost +/- 50

Succes ermee

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Gewoon op beide computers "Directe kabel verbinding" installeren, en dan de juiste kabel ertussen (uitgebreide nullmodem). Veel succes!

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Topicstarter
nee nee nee, er zit geen directe kabel verbinding op die XP bak en die laptop is antiek dus heeft geen netwerk opties (usb iig niet) en ik ga er ook geen geld aan uitgeven

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
XP heeft wel de mogelijkheid...

't Is niet een los programma, dus ik weet niet, of die dingen compatible met elkaar zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 16:42 schreef Osiris het volgende:
XP heeft wel de mogelijkheid...

't Is niet een los programma, dus ik weet niet, of die dingen compatible met elkaar zijn...
1) zit niet bij de windows 95 versie (een van de eerste)
2) niet compateble draaid nl niet als je hem van een win98 CD haalt

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

pcanyware?
Pagina: 1