Toon posts:

scsi hdd formateren stopt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heb HP 4,3Gb SCSI hdd aangesloten op een Adaptec AHA2940AU controller en werk met w98se. Ik heb een PII 300Mhz met 196Mb.

Probleem; Tijdens het formateren via de 'SCSI select-utility' of gewoon onder DOS houdt de PC er mee op en herstart zelf. Met fdisk had ik alle partities gewist en een nieuwe gemaakt. Hoe kan dit nu? Als ik met de SCSI utility de disk 'verify' dan geeft hij wel veel errors. De codes wijzen volgens Adaptec allemaal op hardware-failures, maar ze zeggen niet hoe je dit moet oplossen.

Vraag; hoe kan ik nu toch deze hdd formatteren?

Verwijderd

Probeer 'ns opnieuw te partitioneren met een DiskWizard van Seagate / IBM of ander merk.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 20:58
termination ok ?

Verwijderd

Topicstarter
De disk wordt verder goed herkend door fdisk en PM6.0 dus termination is goed. [Ik heb het ook op andere ID's getest] Het formatteren start ook gewoon onder PM, dus de schijf is fysiek goed aangesloten concludeer ik.
De andere programma's van Seagate of b.v scsifmt hebben geen resultaat omdat ze mijn Adaptec kaart niet ondersteunen. [Bij Adaptec vindt ik ook al niks zinnigs. En HP zelf geeft ook geen extra bruikbare format utillity.]

Opsturen naar HP dan maar? Of kan iemand me helpen aan een progje dat ik gewoon niet ken?