Toon posts:

USB controller op Mobo kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke mensen ik zit met het volgende probleem. Zodra ik een kabel in me usb port plug (Muis, of digicam via usb). Dan doet ie niks. Krijg geen melding in windows of niks. Ik heb ook zo'n usb dongle die ik op me mobo kan aansluiten dat ik 2 extra usb aansluitingen heb.

Deze ook aangesloten maar hij doet geen zak!?. Ook heb ik netwerkkaart en soundkaart eruit getrokken. Ik dacht namelijk dat ie een IRQ probleem gaf. Maar dat is dus niet het probleem denkik.

IIG nu heb ik een PCI kaartje in me pc gedaan met 2 van die USB ports. Die doet het dus perfect. Maar die op me mobo niet?

Ik heb een Abit SA6R. Draai WinXp.

Iemand nog wat ideeen? Lijkt me niet dat de USB controller fucked up is? Ik bedoel, als iets niet snel kapot gaat is die het :) Hij heeft het wel gedaan. Maar op gegeven moment geen USB muis meer gebruikt. En digicam heb ik pas :\

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
driver een keer eruit mikken
en windows opnieuw laten installen
of even windows update proberen
anders lijkt het er echt op
dat je usb controller gaar is

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Windows compleet kaal opnieuw installeren wil wel eens helpen

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 23:36

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Staat je USB wel aan in je bios?

Verwijderd

Topicstarter
USB Staat aan in de bios ja. (USB by OS).

Verder deed ie het in win2k niet, en hbe net paar dagen geleden WinXP erop gezet. Doet het dus ook niet.

Ik bedoel als ik een USB apparaat erin duw moet ie toch gelijk een melding geven?

Dat doet ie namelijk niet. En bij de PCI kaart wel.

Iemand nog tips?

Verwijderd

Ik had dat ook eens gewoon een clean install

Verwijderd

Topicstarter
Clean install al 2 keer gedaan :\

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Dan lijkt het toch dat de poorten in de bios niet zijn ingeschakeld. Ook al staat USB support by OS aan.
Zijn er geen andere settings die je kunt verstellen mbt. de USB poorten ?
Zie je tijdens de post ook de USB controller in het lijstje staan ? Zo niet, dan staat hij ook echt uit in de bios. Staan ze er wel, dan moeten ze ook werken.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is dus het probleem. Volgens mij staat ie dus ook niet in het lijstje. In de bios kan ik alleen aanzetten: Controlled By OS.
Pagina: 1