Sennheiser hd-470 hoofdtelefoon, een ECHTE afrader

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20581

Topicstarter
Ik heb hem dan inmiddels al een tijdje, de Sennheiser hd-470! Sodemieters wat een afrader zeg. Ik hoorde altijd dat het zulke goeie dingen waren die Sennheisers, heb toen eens in de winkel wat van die dingen beluisterd maar dat is eingelijk moeilijk te horen daar en het lijkt allemaal al gauw wel aardig, beetje hetzelfde. haha
OK het is een wat goedkoper typetje, wat was ie ook alweer, 80 gulden ofzo maar jeuzes wat een slecht geluid zeg. Het meest goedkope standaard Sony dingetje is doorgaans toch wel zeer goed aan te horen maar die Sennheiser is echt zielig gewoon. Weinig detail, dof, veels teveel waardeloze bass.
Zijn er mensen die deze hoofdtelefoon ook hebben en er wel tevreden over zijn? Ik kan me dat namelijk nauwelijks voorstellen, maar ben toch benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-07 15:36
Sorry hoor, maar wat in hemelsnaam verwacht je voor 80 piek?!
Ben zelf erg tevreden met m'n HDR85 btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Inderdaad. Sennheiser is wel degelijk een van de betere merken, jammer dat een goedkoper model dan onder de maat zou zijn.
Maar als je GOED geluid wilde hebben zul je toch meer moeten neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

JT

VETAK y0

Tis toevallig dit ene model dat wat minder is...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 19:23
Ik heb een draadloze HDI 490 van 10 jaar oud of zo. PERFECT geluid, in elk opzicht.

Maarja, je raadt het al, kostte wat meer dan 80 piek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik dacht dat die Sennheiser's juist in vergelijking met andere merken erg goed waren? Je moet natuurlijk ook geen appels met peren vergelijken he!

|Specs|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26576

Had je hem beter gelijk kunnen ruilen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:32

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 19 februari 2002 23:32 schreef Korn21 het volgende:
Ik dacht dat die Sennheiser's juist in vergelijking met andere merken erg goed waren? Je moet natuurlijk ook geen appels met peren vergelijken he!
Het is niet zo dat een bepaald merk beter "is". Het is wel zo dat heel veel mensen sennheisser een beter merk vinden :).

Toch moet je altijd nog zelf beslissen :). In de cheape klasse maakt bijvoorbeeld sony of philips ook wel een grappig hoofdtelefoontje, dat je best weleens mooier zou kunnen vinden :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13230

Ik weet nog niet helemaal wat ik van mn hd490 moet vinden..
Nog wat langer naar luisteren..maar begin toch minpuntjes te vinden (kan niet hard, vervormd naar mijn mening teveel bij iets meer bass etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Hmm, ik heb een HD210 van ongeveer fl.80,- Heel mooi geluid vind ik zelf, wel voornamelijk voor popmuziek (veel punch in de bas en crispy hoog), maar daar gebruik ik hem dan ook voor. Ik maak er ook mixen mee en die klinken later op gewone boxen al bijna perfect, oftewel is ook prima als ref.
Heb een aantal gesloten Philipsen en Sony's gehoord van dezelfde prijsklasse, maar dat durf je gewoon niet te vergelijken, wat een ongelofelijk slecht geluid vergeleken met die Sennheiser HD210, zelfs de dopjes van mijn Discman klinken nog beter.
Ik denk dat jij toevallig het slechtste model ooit hebt, of dat 'ie gewoon stuk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand me nou vertellen of het normaal is dat mn geluid gigantisch vervormd (lees: klinkt net alsof de koptelefoon het echt niet aan kan .. kraakt ..) en zeker in vergelijking met het geluid wat bij die bass sterkte uit de speakers komt...

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
  • Nu online
Op woensdag 20 februari 2002 13:05 schreef G3R10 het volgende:
Kan iemand me nou vertellen of het normaal is dat mn geluid gigantisch vervormd (lees: klinkt net alsof de koptelefoon het echt niet aan kan .. kraakt ..) en zeker in vergelijking met het geluid wat bij die bass sterkte uit de speakers komt...
Lijkt me niet normaal nee. Waar sluit je 'm op aan?

SALLY: tja, ook sennheiser heeft goede en minder goede modellen in haar assortiment. Als je op een site als http://www.head-fi.org kijkt, blijkt idd dat de Sennheiser HD490 een van de mindere Sennheisers is, met precies die slechte kenmerken die jij ook noemt.

TheLemon: welke Philips koptelefoons heb je geprobeerd? Toevallig uit de HP8xx serie, of een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 14:38
Je moet koptelefoons ook eigenlijk nooit 'blind' op merk kopen. Sennheiser heeft doorgaans een goede reputatie, maar dat geldt waarschijnlijk dankzij hun duurdere modellen.

Je hebt in de winkel wel geluisterd, maar daar is altijd wel achtergrondgeluid en ben je gehaast enzo. Je zou eigenlijk gewoon van iemand een keer een koptelefoon moeten lenen, of misschien bij de winkel vragen of je er een mag proberen.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor een hoofdtelefoon kun je beter een bedragje uittrekken.
Denk aan iets van 125 á 150 euro.
Dan kan je bij Sennheiser kiezen uit modellen als de HD 250, HD 565 en de HD580.
Op Marktplaats wil ook nog wel eens eentje te koop staan, heb er verleden week nog een HD 580 gekocht.
Als je zo eentje hoort, dan kan je dag niet meer stuk, hoor... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 11:50

MaxxMark

HT is Tof!

Ikzelf heb een hd570 en ben er echt razend enthausiast over! Echt top ding!!! Ik zou geen andere meer willen ( ja eentje in de zelfde serie maar dan beter dat wel natuurlijk :) )

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Laatst online: 12-04-2021
Op woensdag 20 februari 2002 02:44 schreef G3R10 het volgende:
Ik weet nog niet helemaal wat ik van mn hd490 moet vinden..
Nog wat langer naar luisteren..maar begin toch minpuntjes te vinden (kan niet hard, vervormd naar mijn mening teveel bij iets meer bass etc..)
Ik heb dezelfde, en ik vind hem vrij bagger eigenlijk. Nou verwachte ik er ook niet veel van, maar wat je zegt : Bij een klein beetje lage tonen vervormt het geluid onmiddelijk, het weghalen van deze onmisbare factoren leidt dan juist weer tot een akelig schel en snerpend geluid.

Ik vind het een afrader, en zou blij zijn als ik een nieuwe kon gaan kopen.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-07 15:13

Mad_Demon

de dokter

De HDR-40 klinkt lekker :P

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06-2024

Malebolgia

Move, or be moved

ik heb nu al 3 jaar de HD-455 voor maar 100 piek, en het geluid is echt top (alleen is de kabel ergens gebroken :(). Kan heel hard, zowel bass als treble, en zonder hoorbare vervorming :). Voor 45 euro is dit echt een hele goede.

"People should know when they're conquered..."

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07 15:37

w00Dy

Make soap, not war

ik heb een HD575, een paar weekjes terug gekocht en de klank is echt super.

maar als jij maar 40 euro wil neertellen voor een hoofdtelefoon wil neertellen mag je natuurlijk niet komen klagen over de kwaliteit.

• JungleJim
  • Nu online
Op donderdag 21 februari 2002 18:59 schreef w00Dy het volgende:
maar als jij maar 40 euro wil neertellen voor een hoofdtelefoon wil neertellen mag je natuurlijk niet komen klagen over de kwaliteit.
Onzin. Er zijn best wel koptelefoons die voor hun geld prima geluid geven (Philips HP550 bijv, of de Sennheiser MX500). Alleen moet je je verwachtingen wel daaraan aanpassen.

Bovendien, dat een koptelefoon duur is, wil niet automatisch zeggen dat ie ook goed is. Sony koptelefoons zijn daar een voorbeeld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Op woensdag 20 februari 2002 14:53 schreef exter het volgende:
Voor een hoofdtelefoon kun je beter een bedragje uittrekken.
Dan kan je bij Sennheiser kiezen uit modellen als de HD 250, HD 565 en de HD580.
Op Marktplaats wil ook nog wel eens eentje te koop staan, heb er verleden week nog een HD 580 gekocht.
Als je zo eentje hoort, dan kan je dag niet meer stuk, hoor... :)
Koptelefoons zijn nou een van de weinige dingen die ik niet op marktplaats.nl zou kopen.

2e hands oorsmeer :r

Sorry, alleen het idee al.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30096

Ik heb hier een HD 25-1 liggen, dat is de duurste uit die serie en is wel erg perfect. Ik gebruik hem als referentie bij Live werk en zo, maar ook thuis op de stereo. Met een impendantie van 70 Ohm gaat hij ook lekker hard. Ik heb eerst de goedkopere HD 25 geprobeerd maar daar zat niet zoveel laag en prangkelend hoog in. En dat is bij opnamens wel lekker. Ook bij Live werk trouwens wel een voordeel. Ik had eerst een HD 250, was ook erg goed, maar ja als je eerst een uur bezig bent om schuimrubber uit je oren te pulken wordt het tijd voor een andere B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

humz.. wij bij v$d hebben er 1 van 128,- HFL,..
68 euro ofzow

en die heb ik ff beluisterd natuurlijk, en die heeft dat absoluut neit..dus voor ent ietjes meer geld.. heb je stuk beter

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 22 februari 2002 10:36 schreef BikkelZ het volgende:

[..]

Koptelefoons zijn nou een van de weinige dingen die ik niet op marktplaats.nl zou kopen.

2e hands oorsmeer :r

Sorry, alleen het idee al.
Mischien heb jij je koptelefoon in je oren, de rest van het volk heeft zo'n ding op de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-03 22:54
ik heb een HD 435 MANHATTAN wel paar jaartjes oud maar perfect geluid ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46768

ik heb ook een sennheiser maar een draadloze opzich wel leuk maar 1 kant van die koptelefoon valt soms weg :(
voor de rest je ken er het hele huis mee rond lopen ook door muren :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Johnynoxvill... wow zo'n headphone wil ik ook.. no clipping mode door een headphone..weet je hoe cool :P

But serious now....

Net nog ff lopen testen...

Als ik m'n steroetoren aardig hard zet..om genoeg volume te krijgen voor die koptelefoon, en daarbij de bass wat harder zet vervormd het beestje als een gek... (en dan dus zo'n overbelast geluid wat dus direct alle toonhoogtes meetrekt..) .. en zelfs al heb ik de bass uitstaan klinken de hogere tonen veel te schel...

Bij hetzelfde volume (dus een veel harder geluid uit m'n speakers) kan ik geen tot amper vervorming bespeuren op m'n speakers (dat zijn dan wel missions.)...

Maw, een voor mij acceptabel volume kan m'n hd490 niet aan..

Voor 40 euro niet veel soeps verwachten? Ok, je kunt moeilijk topkwaliteit verwachten, maar zelfs een philips koptelefoon van 15 piek die ik hier nog heb liggen kan meer bass aan zonder hoorbare vervorming. m'n hd490 gaat echt kraken..

Zou ik garantie kunnen vragen? Ding werkt gewoon niet goed, en als dit schijnbaar zo hoort bedenk ik me wel 10 keer voordat ik weer wat van sennheiser koop... (hoewel ik uiterst tevreden ben over m'n mx400 dopjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Op vrijdag 22 februari 2002 12:34 schreef exter het volgende:

[..]

Mischien heb jij je koptelefoon in je oren, de rest van het volk heeft zo'n ding op de oren.
Hmmm er waren anders aardig wat telefoons die ik rustig liet rinkelen op mijn vorige werk waar een mooie gele klodder oorsmeer op zat....en die telefoons werden ook niet in het oor gestoken.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Ik heb hiervoor (HD250) een Sennheiser HD490 gehad. Hij kosste F79,- bij de lokale IT's (net als bij V&D). Voor die prijs vind ik het een prima koptelefoon.

Hij verkoopt ook erg goed.
-flex design
-frequentie response zoals de standaard burger dat mooi vind
-voorkeur voor treble+bass

Zelf luisterde ik in die tijd nog enorm veel trance + muziek in die richting. Daarbij deed de koptelefoon het gewoon goed. Toen sloot ik hem rechtstreeks op mijn cd speler aan om een wat black metal te luisteren. (Satyricon, Dark Funeral, Zyklon, Dimmu Borgir.) De eerste band heeft heel veel sferische nummers met zachte achtergrond geluiden. Deze werden wonderbaarlijk allemaal weergegeven, gebrek aan detail in het geluid heeft deze kotelefoon niet.
Hij heeft alleen een beetje moeite met frequenties onder de 45Hz, maar dat vormd geen bezwaar. Tonen daaronder komen toch nauwelijks in muziek voor.

En ik heb weleens naar een Sony DJ Wannabe hoofdtelefoon gehoord. Die was F59,- bij It's. (mijn vriend en ik hadden er tegelijk 1 gekocht). Hier was ik duidelijk minder over te spreken. De bass ging zoieso nog minder diep dan mijn HD490. De oorschelpen waren irriterend en bedekt met nep leer. Er zat een duidelijke piek ergens in de 100Hz tonen, dat resulteerde in een bonk bass. Daarbij geeft deze koptelefoon nog minder mid range weer. Een nog minder lineare frequentieresponse.

Ik ken AKG en Beyer Dynamic niet, of deze koptelefoon (HD490) het beste is in zijn prijsklasse kan ik dus niet zeggen. Mijn mening over Sony koptelefoons in de prijsklasse van de HD490 is zeker minder positief, voor acoutische muziek vallen ze meteen door de mand. De HD490 niet, gezien deze ook prima geschikt was voor "herrie met veel mid range" als hardrock of metal.
Tis toevallig dit ene model dat wat minder is...
Zo toevallig vind ik het niet, deze koptelefoon heeft mij altijd al aangesproken. Zeker voor mainstream gebruikers klinkt hij prima. Daarbij komt ook nog dat hij acceptabel presteerd bij acoustische muziek. Dat de bass de topicstarter niet bevalt is een kwestie van smaak, mij bevalt hij wel. Ja hij loopt niet tot 30 of 25Hz door, maar je kunt niet alles hebben, dat zou die Sony ook niet kunnen van F59,-
Het is wel zo dat heel veel mensen sennheisser een beter merk vinden .
Dat komt waarschijnlijk, omdat die mensen zich niet bewust zijn van het bestaan van merken als Beyer Dynamic of AKG. Mensen denken bij koptelefoon al snel aan setjes van 20 tot 50 piek die overal te krijgen zijn. De mening dat Sennheiser dan het beste ik vind ik onterecht.
Ik heb al 3x een Sennheiser hoofdtelefoon gekocht, bij de 1e twee wist ik ook niet van alternatieven. Bij de laatste wel, maar aan alternatieven is gewoon minder makkelijk te komen hier in Nederland. (in tegenstelling tot Duitsland).
kan niet hard, vervormd naar mijn mening teveel bij iets meer bass etc.
Tjah, dat is wel het voordeel van de Sony's. Ze gebruiken bij goedkopere prijsklasses al grotere drivers. Over het algemeen kunnen ze dan ook harder (hogere max dBspl). Maar veel mensen beseffen niet hoe hard hun koptelefoon staat. Vaak meer dan 100dB. Nou als je dat langer dan 1 uur hoort, dat is niet bepaald goed voor je oren... Dus dat de HD490 niet heel hard kan vind ik niet zo'n nadeel. Maarja, als je gewoon van flinke bonk bass houdt en een koptelefoon wilt die lekker hard kan zul je je waarschijnlijk prima kunnen vermaken met Sony koptelefoons onder de 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Inderdaad. Maar voor F170,- heb je ookal een hele mooie koptelefoon. De HD570 Symphonie. Ik had hem bijna verkozen boven de HD250 die 2x duurder is. Ik heb al zowat 12 gebruikers op dit forum gehoord over de HD570, ze waren per stuk razend enthousiast. Ik beschouw dit type dat ook als prima mainstream allrounder. Mooi design, oorschelpen die je oor volledig "omkoepelen". Niet nep leer dat gaat irriteren. Stevige stijlvolle hoofdband. Presteerd op alle soorten muziek prima, klinkt erg warm.
Ik had eerst een HD 250, was ook erg goed, maar ja als je eerst een uur bezig bent om schuimrubber uit je oren te pulken wordt het tijd voor een andere
>:) Krijg nou wat. Dat heb ik ook. Het schuimrubber is eerst bedekt met een of andere wannabe leren stof. Die gaat eraf. Zwarte spikkels bij de voorkant van mijn oren, aan het beging dat ik van "WTF?". Later kwam ik erachter dat de schelpen ook niet meer netjes zwart zagen maar voor een deel gewoon bruinachtig (dat schuimrubber dus). Hij zit nog steeds erg goed ook zonder nep leer erop. Maar het is toch zeker een minpuntje van de HD250 ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38520

Ik heb de Philips SBC HC070 (draadloos).
Afbeeldingslocatie: http://www.dooyoo.co.uk/pix/180/electronics/Kopfh_Philips_SBC_HC070.jpg

Nu heb ik geen materiaal om te vergelijken maar hij bevalt me wel. Hij is heel waarschijnlijk goedkoper dan 80 piek geweest (verjaardagskado van m'n broer ;)), maar ik vind hem heel goed. Goeie bass en zo..

Maar weet iemand een goed nummer om em te testen? Met veel heldere tonen en veel bass en zo? Want ik heb vaak wat vage nummers.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Oke back ontopic :) De echte afraders van Sennheiser vind ik de IR draadloze koptelefoons (buiten het goedkoopste model van ik geloof 80 euro). De duurdere modellen klonken praktisch precies hetzelfde als de goedkope. Ik vind ze hun geld niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 22 februari 2002 15:10 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

>:) Krijg nou wat. Dat heb ik ook. Het schuimrubber is eerst bedekt met een of andere wannabe leren stof. Die gaat eraf. Zwarte spikkels bij de voorkant van mijn oren, aan het beging dat ik van "WTF?". Later kwam ik erachter dat de schelpen ook niet meer netjes zwart zagen maar voor een deel gewoon bruinachtig (dat schuimrubber dus). Hij zit nog steeds erg goed ook zonder nep leer erop. Maar het is toch zeker een minpuntje van de HD250 ja :)
Dat had ik ook, na een jaar of 6, schat ik. Beide
kussens vervangen. Vroeg me al af wat daar de oorzaak van kon zijn. Nu weet ik het, een slecht eigenschap van het materiaal dus.
btw, die HD 250 heb ik wel nieuw gekocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Yokozuna, volgens mij staat idd het volume bij de meeste mensen véél te hard. Als ik dus mijn HD210 recht in mijn CD-speler zonder volumeregeling prik, dan gaat het tch echt behoorlijk hard, harder wil je het echt niet hebben. Voor mijn oor (toch best getraind) is er dus 0,0 hoorbare vervorming zowel in de bas als in het hoog. Ik heb helaas nog nooit een HD470 of 490 gehoord, maar als ik dit allemaal lees, heb ik òf slechte oren (denk ut niet) of die HD210 is gewoon een hele goede koptelefoon voor zijn fl.80,-

* TheLemon merkt op dat de topicstarter het topic al na zijn eerste post verlaten heeft en vraagt zich af waarom topicstarter dit topic gestart heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 22 februari 2002 16:14 schreef TheLemon het volgende:

* TheLemon merkt op dat de topicstarter het topic al na zijn eerste post verlaten heeft en vraagt zich af waarom topicstarter dit topic gestart heeft.
Heeft ie straks wat te lezen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49009

80 piek voor een sennheiser is nix heb je natuurlijk een bagger ding verdriedubbel dat bedrag eens en je hebt al een betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

mijn hd 270 van 200piek roeleert de pan uit hoor, die overtreft elke sony die er ooit gemaakt is
Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm.nsf/(allinfo)/4479ger/$file/04479_pro1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

80 piek, wat wil je dan ook ? kwaliteit begint bij Sennheiser wel bij wat meer geld.

Ik heb een HD580 met dolby decoder. Toentertijd 500 gulden voor betaald, maar echt monster geluid!

PS. Sennheisers MOET je op een GOEDE versterker aansluiten, niet op een portabletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Nu online

AtomicShockwave

Op vrijdag 22 februari 2002 21:27 schreef FerryHeibrink het volgende:
80 piek, wat wil je dan ook ? kwaliteit begint bij Sennheiser wel bij wat meer geld.

Ik heb een HD580 met dolby decoder. Toentertijd 500 gulden voor betaald, maar echt monster geluid!

PS. Sennheisers MOET je op een GOEDE versterker aansluiten, niet op een portabletje.
oh op de versterker van mijn comp speakers (in beeldscherm gebouwd) doet ie het ook :9 hoor. al moet ik toegeven dat het op me JVC versterker t wel wat beter doet jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op vrijdag 22 februari 2002 21:29 schreef AtomicShockwave het volgende:

[..]

oh op de versterker van mijn comp speakers (in beeldscherm gebouwd) doet ie het ook :9 hoor. al moet ik toegeven dat het op me JVC versterker t wel wat beter doet jah
Ik gebruik em nog op een echte Cybernet versterker.

Dat ding is echt geweldig en hij pompt er echt goed geluid door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Nu online

AtomicShockwave

Op vrijdag 22 februari 2002 21:33 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

jah een sennheiser krijg je op een gewoon outputje niet echt lekker versterkt idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38520

Op vrijdag 22 februari 2002 21:33 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Zou je 'm ook kunnen gebruiken op een ZX81? }:O :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
  • Nu online
Op vrijdag 22 februari 2002 21:27 schreef FerryHeibrink het volgende:
Ook al onzin. Dat ligt helemaal aan de impedantie van het specifieke model. Een HD580 bijv. moet je inderdaad op een versterker aansluiten, omdat de koptelefoon een hoge impedantie heeft.

Maar een Sennheiser HD497 doet het prima op een portable. Een portable hoeft niet automatisch een slechte hoofdtelefoon uitgang te hebben, hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Metten

ik hou het graag simpel

Op vrijdag 22 februari 2002 19:22 schreef AtomicShockwave het volgende:
mijn hd 270 van 200piek roeleert de pan uit hoor, die overtreft elke sony die er ooit gemaakt is
[afbeelding]
Goh en jij hebt zeker alle Sony's beluisterd? Er zijn ook Sony's van 500 piek ofzo, ik durf te wedden dat die beter zijn :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30096

Op zaterdag 23 februari 2002 01:15 was Metten telaat om het volgende te cancelen:

[..]

Goh en jij hebt zeker alle Sony's beluisterd? Er zijn ook Sony's van 500 piek ofzo, ik durf te wedden dat die beter zijn :Z
Tuurlijk en jij bepaalt dat voor heel de wereld???? Het beluisteren van koptelefoons is gewoon heel persoonlijk. Je kunt pas koptelefoons vergelijken als twee personen de zelfde oren hebben.......................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 23 februari 2002 01:19 schreef Sanka het volgende:

[..]

Tuurlijk en jij bepaalt dat voor heel de wereld???? Het beluisteren van koptelefoons is gewoon heel persoonlijk. Je kunt pas koptelefoons vergelijken als twee personen de zelfde oren hebben.......................
Is dat één oor per persoon? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Nu online

AtomicShockwave

Op zaterdag 23 februari 2002 01:15 schreef Metten het volgende:

[..]

jah maar met dezelfde prijsklasse kom je er niet overheen :) never ever :P komt er nog bij dat het een beetje kwestie van smaak is. ik hou toevallig van de diepe bassen die je bij sennheiser krijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26351

Op woensdag 20 februari 2002 14:56 schreef MaxxMark het volgende:
Ikzelf heb een hd570 en ben er echt razend enthausiast over! Echt top ding!!! Ik zou geen andere meer willen ( ja eentje in de zelfde serie maar dan beter dat wel natuurlijk :) )
zelf heb ik ook een HD570, en daar ben prima te spreken over. we hebben hier thuis ook philips en sony koptelefoons, maar die komen niet eens in de buurt van mijn sennheiser qua kwaliteit.

nu is de HD570 ook geen koptelefoon die je voor 80 piek even bij de audio boer haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Op vrijdag 22 februari 2002 15:16 schreef Socratesss het volgende:
Ik heb de Philips SBC HC070 (draadloos).
[afbeelding]

Nu heb ik geen materiaal om te vergelijken maar hij bevalt me wel. Hij is heel waarschijnlijk goedkoper dan 80 piek geweest (verjaardagskado van m'n broer ;)), maar ik vind hem heel goed. Goeie bass en zo..

Maar weet iemand een goed nummer om em te testen? Met veel heldere tonen en veel bass en zo? Want ik heb vaak wat vage nummers.. :)
Probeer liedjes van Destiny's Child!! Misschien vind je de muziek niet zo goed maar het ging hier om het testen right?
Echt goede heldere sounds maken ze..en probeer ook de soundtrack cd van Crouching Tiger! Man wat een geluid zeg!
Trommel geluid en bam! stilte............en dan een rustig harmonieus ensemble langzaam stijgend naar een climax! Echt te gek!

Maar heeft iemand hier een Sennheiser RS6 draadloos set??? Ik kan hem 2ehands kopen maar weet niet of het wel een goede referentie heeft....

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-06 09:18

WiXX

Kijk uit malloot een...

Mn Plantronics DSP 500 is echt superrrr goed, zit microfoon aan en alles is digitaal via de usb dus heeft geen eens een geluidskaart nodig (dus het gaat niet door de baggere geluidskaart die ik heb). En het ding past zichzelf aan als ik te zacht praat door dat ding, en de bass is echt goed. Alleen een nadeel was dat het ding iets meer als 500 piek kostte :( maarja ik moet ook wel zeggen dat deze plantronics goed is die analoge zooi van hun is bagger, heb er al 2 versleten maar deze werkt echt goed en gaat al een tijdje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42639

Op vrijdag 22 februari 2002 16:14 schreef TheLemon het volgende:
SALLY (wie dit ook mag zijn) vindt het erg leuk om reacties bij mensen uit te lokken. In sommige gevallen wordt hij/zij/het zelfs grof naar anderen toe. Dit duidt eerder op een grenzeloos gebrek aan zelfvertrouwen en/of aandacht van de medemensen dan op daadwerkelijke betrokkenheid bij welke thread dan ook. Be warned. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 19 februari 2002 22:24 schreef SALLY het volgende:
Ik heb hem dan inmiddels al een tijdje, de Sennheiser hd-470! Sodemieters wat een afrader zeg. Ik hoorde altijd dat het zulke goeie dingen waren die Sennheisers...
(Ik speel het spelletje wel met je mee hoor meid)

Sodemieters lig niet te zeiken en koop meteen een HD600.
... heb toen eens in de winkel wat van die dingen beluisterd maar dat is eingelijk moeilijk te horen daar en het lijkt allemaal al gauw wel aardig, beetje hetzelfde. haha
Je moet wel de jackplug d'rin doen, anders hoor je alleen de speakers.
OK het is een wat goedkoper typetje, wat was ie ook alweer, 80 gulden ofzo maar jeuzes wat een slecht geluid zeg. Het meest goedkope standaard Sony dingetje is doorgaans toch wel zeer goed aan te horen maar die Sennheiser is echt zielig gewoon. Weinig detail, dof, veels teveel waardeloze bass.
Inderdaad. Heel zielig dat je in de winkel vraagt of je mag luisteren en dan niet meteen al in de gaten hebt dat het geluid dof is (nogmaals: die jack moet erin), weinig detail bevat en veels teveel waardeloze bass heeft. ;(
Zijn er mensen die deze hoofdtelefoon ook hebben en er wel tevreden over zijn? Ik kan me dat namelijk nauwelijks voorstellen, maar ben toch benieuwd.
Je kan het je nauwelijks voorstellen, maar toch ben je benieuwd. Hoe zinloos kan een thread worden? Wat anderen ervan denken maakt geen hol uit, want jij zal toch nooit tevreden zijn. Hoe ik dat weet? Euhhh... hou het maar op mensenkennis. 8-)

P.S. Misschien maak ik je blij door te zeggen dat ik al 2,5 jaar een HD600 heb en dat ik het een fantastisch ding vind? Tja, ik zal d'r maar geen topic voor openen, stel je voor dat ik reacties krijg zeg... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie weet had te topic starter het wat genuanceerder kunnen brengen, maar dat jij nou eenmaal erg blij bent met je hd600 hoeft niet direct te betekenen dat hij dan maar niet moet zeuren omdat z'n headphone goedkoper is.....
Om sennheiser nou volledig af te zeiken gaat wat ver idd.. andere producten zijn zeker wel ok (iig m'n mx400 dopjes zijn ownage )..

Sorry hoor, maar tuurlijk is 45 euro oid niet veel voor een sennheiser en mag je niet al te veel verwachten, maar een beetje fatsoenlijk geluid teveel gevraagd? Ik ben geen audiofiel, en ga ook echt niet zeuren over een lichte vervorming..maar voor mij is het nog bestwel aardig wat cash en dan vindt ik het ook terecht dat je wat kritiek mag leveren op de tekortkomingen van een product..

En is het zo raar dat je in een winkel niet direct de minpunten van zo'n koptelefoon hoort? Ik heb zelf ook even geluisterd, klonk toen opzich wel ok, maar dat was ook mede omdat ik het ding aan m'n discman moest hangen (megapool..tsjah :) ) en die dus niet zo veel volume kan produceren voor de hd490 .. (en zeker niet met extra bass aangezien de versterker van m'n discman dan zelf nogal vervormd..)

Ach.. ik ga dinsdag ff een slijmverhaal ophangen, en kijken of ze willen ruilen.. ik leg wel wat bij voor een iets fatsoenlijker model ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 24 februari 2002 20:20 schreef G3R10 het volgende:
Wie weet had te topic starter het wat genuanceerder kunnen brengen...
Jij snapt em. ;)
Pagina: 1