VCore 1.85v = 1.23v !!

Pagina: 1
Acties:

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 20:27

Spais

The Spais Melange

Topicstarter
Geachte allemaal :)

Even ter controle leg ik het jullie ook even voor:

Plots vanmiddag liep m'n pc vast en dee die nix meer.. Uiteindelijk heb ik het volgende uitgevogeld..

Als ik de vcore van op m'n mobo op 1.85v zet komt er maar 1.23v uitzetten.. Mijn duron moet 1.3v hebben en wil dus niet starten op default vcore (dan zit ie ergens rond de 1.1v..)

Ik heb het met 2 voedingen geprobeerd dus dat is het probleem in ieder geval niet.. (de overige voltages zijn gewoon als normaal en zeer stabiel)

Is dit nu 100% zeker een brak mobo of kan het ook nog door de cpu veroorzaakt worden? (geen idee hoe dat dan zou kunnen, maar je weet nooit natuurlijk)..

Spais

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:56
probeer de l7 bruggen nog een keer met elkaar te verbinden...Bijna wedden dat de potloot streepejs niet goed zijn

Verwijderd

l7 bruggen? Vreemd...

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:04
Doe maar de l1 bruggen, want ik weet niet wat er gebeurd als je de l7 bruggen kleurt, ik denk dat hij dan een beetje kapot gaat... :o

• Spais

Spais

The Spais Melange

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 22:26 schreef PhoneTechnician het volgende:
probeer de l7 bruggen nog een keer met elkaar te verbinden...Bijna wedden dat de potloot streepejs niet goed zijn
Dat heb ik al gedaan (een paar keer zelfs voor de zekerheid).. Ik moest dat wel doen omdat op default vcore ik helemaal niets kon.. Daarna door bepaalde L7 bruggen te kleuren heb ik de vcore iets verhoogt zodat ik in ieder geval in bios kon komen en toen heb ik daar vcore verder verhoogt naar 1.85v...
Op dinsdag 19 februari 2002 22:33 schreef het_beest het volgende:
Doe maar de l1 bruggen, want ik weet niet wat er gebeurd als je de l7 bruggen kleurt, ik denk dat hij dan een beetje kapot gaat... :o
Nee de L7-bruggen zijn om je default vcore te veranderen :)

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:56
ok...Volgens mij zijn de L7 bruggen op een AMD toch echt wel om het voltage te regelen!

Misschien heb je iets aan onderstaand schematje:

Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/cpu/00q3/000711/images/vid.gif

edit:

shit, te laat :D

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:32
Alles dicht = 1.85V.

Maar als je bord minder dan het gewenste voltage geeft met verschillende voedingen, is dat bord niet helemaal flex.
Welk mobo is't?

• Spais

Spais

The Spais Melange

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 23:08 schreef PhoneTechnician het volgende:
Misschien heb je iets aan onderstaand schematje:

[afbeelding]
Ik zie trouwens geen plaatje, maar ik heb hier ook zown plaatje (ik neem aan dat je een plaatje over alle bruggen bedoeld :)

Erg handig al die bruggen op die athlon/duron's.. Kan je ook een 'beetje' klooien met de settings als je mobo t niet ondersteunt..
edit:

shit, te laat :D
*lol*
Meestal ben ik net degene die te traag is ;)

• Spais

Spais

The Spais Melange

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 23:12 schreef _JGC_ het volgende:
Alles dicht = 1.85V.

Maar als je bord minder dan het gewenste voltage geeft met verschillende voedingen, is dat bord niet helemaal flex.
Welk mobo is't?
Een 1 1/2 jaar oude MSI K7T Pro2A..
Pagina: 1