MIDI input problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk niet dat jullie hier een kant-en-klare oplossing voor hebben, maar misschien heb je het zelf meegemaakt of heb je ideeën. Ook heb ik al gezocht op "MIDI input", "MIDI probleem" (zoeken op "MIDI in" kan niet) enz. maar het mocht niet baten.

Het zit zo. Ik heb pas geleden een Akai MPC2000XL besteld, doet er verder niet toe. Hiervoor wilde ik dan ook maar een MIDI keyboard hebben. Dus ik ben naar de winkel gegaan en heb daar een keyboard van 130 euro gehaald, deze is ook aanslaggevoelig.

Nu kwam ik thuis, interface kabel aangesloten; helemaal niets. Ik heb van alles geprobeerd, zelfs met een andere computer en een oude SB16, maar het wil maar niet werken. Ben nog terug naar de winkel gegaan, die gast daar doet hem in de computer en hij doet het meteen!

De symptonen zijn als volgt. Keyboard is in orde, kabel is ook in orde, voeding moet goed zijn aangezien LEDje brandt. De gamepoort van mijn SB Live! Player 5.1 heeft het als gamepoort altijd gedaan, zo ook de gamepoort van m'n SB16. Deze twee kaarten zitten nu allebij in mijn computer; maar ik kan "SBLive! MIDI UART" of "Creative MPU-401" blijven selecteren in Creative Keyboard (of Reason of FruityLoops of Cubase enz..), maar geen geluid. In een andere computer, een P166 werkt 'ie ook niet.

Ondertussen had ik wat MIDI tools down geload, maar daarop krijg ik ook helemaal geen input.

Mis ik misschien toch ergens een instelling o.i.d.?

[edit]
Ik heb trouwens ook de sblive! FAQ van GoT bekeken, dacht zelfs die van Creative ook..

Expanding the inexpandable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

tzou te maken kunnen hebben met je midi kanaal waarop je in/uit stuurt...

ik snap niet precies wat bij jou het geluid zou moeten genereren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expander
  • Niet online
In sommige programma's kan ik kanalen selecteren, bij Creative Keyboard niet; dus dat zou dan meteen moeten werken m.i.

Waarom werkt het ding (het is trouwens een Studiologic CMK 49) in de muziekshop meteen en krijg ik hem niet aan de gang?

En wat het geluid genereert is de betreffende software, maar geen enkele software geeft een teken.. Zoals ik zei heb ik een util waarmee ik de MIDI input kan bekijken; die blijft gewoon leeg als ik op een paar toetsen druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik ben niet super ervaren op midi-input-gedoe maar:

Een tijdje geleden heb ik samen met een collega een presentatie in elkaar gedraaid. Zij verzorgde de muziek, ik de beelden. Alles digitaal uiteraard dus hebben we een elektrische piano op m'n pc aangesloten.

Ook had ik eerst problemen om signaal te krijgen (ik gebruikte cakewalk)

De boel werkte pas toen ik een kanaal op record had gezet.

Misschien bij jou ook een vergelijkbaar 'probleem'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expander
  • Niet online
Het is een goede tip. Alleen heb ik de instellingen heel vaak veranderd en gecombineerd en het lukte maar niet, dus wat ik over het hoofd zie zit daar denk ik niet.. Ieder programma dat met MIDI kan omgaan geeft immers niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1626

goed je gebruikt dus een midi naar gamepoort kabel .. vaak is die opgesplitst in midi out en midi in .. gebruik je de juiste connector ? of zit er maar 1 midi connector aan ?

igv 1 connector zou ik een nieuwe kabel halen want je kan een verkeerde kabel hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expander
  • Niet online
Ja er zit zo'n kabel bij.. Met in en out, ik heb dus de in in de out van het keyboard gedaan. Op de goede manier dus. Bovendien is deze kabel nog eens bij de muziekzaak zelf getest, en daar gaf ie geen problemen.

[edit]
Ik heb nog even lopen zoeken op internet, daar wordt over IRQ's gesproken. Nu gebruiken heel veel kaarten inclusief de SBLive! bij mij IRQ 11.. Ik kan de settings alleen niet changen (PnP in bios aan). Kan het hieraan liggen of boeit het niet als er geen echte conflicten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expander
  • Niet online
Ik heb nog even wat dingen uitgetest.

Als ik zo veel mogelijk hardware verwijder werkt ie alleen op mijn VIA AC97 maar vóórdat XP enkele drivers gaat installeren (als ik ACPI uit zet, gaat XP alles opnieuw installeren, doet de VIA External MIDI het even; zonder veel latency).
Na een keer rebooten komt er vervolgens alleen nog 'garbled' data uit de UART. Ik snap er niets van.

Als ik onboard sound uit zet en mijn SBLive MIDI UART gebruik, dan werkt het helemaal niet.

Verder heb ik lopen zoeken en zoeken op internet maar daar is niets te vinden (door mij).

[edit]
De SBLive zit nu trouwens op een uniek IRQ, maar het haalt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Haal je SB16 er eens uit, ik heb laatst bij iemand ook het probleem gehad met een Sblive in combi met een andere kaart waardoor de midi-timing erg slecht werd, was verholpen na verwijderen van de oude kaart (was in dit geval een cheapo ALS4000).
Heb je verder een soundfont geladen in je AudioHQ van je sblive?

Ik heb trouwens zelf ff voor de grap gechecked in creative keyboard (ik zie nu pas dat ik die ook heb voor m'n sblive) of het wel goed werkt, maar ik kan met m'n synthesizer via m'n midi-patchbay gewoon soundfonts afspelen (gebruik ik eigenlijk nooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47799

Dit zou moeten werken waarschijnlijk vergeet je een bepaalde instelling. De normale aansluiting zou zijn keyboard midi out kaart midi in kaart midi out terug naar keyboard. In de midi instelling in cubase midi thru enable
aanvinken.

Verder moet het juiste kanaal instellen dus waar je de midi van verstuurd ook selecteren in cubase...!!!! De juiste geluidskaart selecteren waar de midi info binnenkomt...Op het keyboard zelf zou je nog iets kunnen proberen met de Local off functie mischien moet die in jou situatie wel op on staan gewoon effe proberen...

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expander
  • Niet online
Ik heb dit allemaal al geprobeerd; op het moment heb ik alléén mijn SB Live! 5.1 player erin en ik krijg géén signaal.. Ik vermoed dat de kabel niet compatible is met de Sound Blasters aangezien er bij de VIA AC97 er tenminste een signaal (maar meer semirandom shit dan noten) is..

Pagina: 1