Hoe een 60mm koeler op een heatsink waar een 50mm?

Pagina: 1
Acties:

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoe kan ik een betere 60mm koeler zetten op m'n coolermaster waar nu een 50mm koeler op zit. want ik kan niet echt een goeie 50mm vinden terwijl er zat goeie 60mm koelers zijn. de coolermaster fan zit trouwens vast met zo'n plastic ding waar 4 uitsteeksel aan zitten.
deze koeler heb ik dus: Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/secc/map/ds2-5fd2.jpg

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dat zwarte ding onder de fan(met die pinnen en klemdingetjes voor de fan) kan je eraf halen, moet je ff beetje kracht op zetten. dan heb je een kaal oppervlakte. Daar kan je iets makkelijker een grotere fan op zetten.

Ik had op dit koelblok 2 50 fans zitten. Gewoon aan 2 schroeven vast(per fan) in het midden, en daardoor stonden de fanst een beetje omhoog aan de losse kanten, maar het ging perfect. Verder zijn dit niet echt de beste koelers die er zijn, ze hebben eigenlijk net te weinig massa om goed te koelen als je het mij vraagd.

je zou ook iets kunnen proberen met een convertor maar kweenie of die er zijn voor dat formaat.

I, for one, like Roman numerals

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Dan gaat de performance van de koeling ook omlaag omdat de basis (midden) van de fan ook groter is en dus geen vinnen heeft.

Als je dit wilt doen moet je een trechter gebruiken of gewoon een andere heatsink plaatsen.

• Mr.C4
  • Niet online
Heeft iemand nog een idee of kan ik het met staal draad bevestigen?

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 22:01 schreef Mr.C4 het volgende:
Hoe kan ik een betere 60mm koeler zetten op m'n coolermaster waar nu een 50mm koeler op zit. want ik kan niet echt een goeie 50mm vinden terwijl er zat goeie 60mm koelers zijn. de coolermaster fan zit trouwens vast met zo'n plastic ding waar 4 uitsteeksel aan zitten.
deze koeler heb ik dus: [afbeelding]
ik heb ook op mijn slot-a met een titan koelblok 50mm een delta 60hp er op hij koelt als de beste er gaat wel wat lccht verloren

• Mr.C4
  • Niet online
hoe heb je dat er op gedaan dan?
Pagina: 1