Toon posts:

Windows 2000 onderhoud

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit in een netwerk met meerdere Windows 2000 clients en een windows 2000 PDC en een BDC.
Nu wil ik als ik iemand ff op weg moet helpen met een applicatie remote inloggen op zijn pc. Kan dit met standaard MS tools, zonder dat ze gekocht hoeven te worden? Als ze wel gekocht moeten worden gaat het feest zoiezo helemaal over. VNC ed zijn geen oplossing, omdat ze punt 1 traag zijn, en punt 2 wil ik niet allerlei software hebben die gevaar op kan leveren.

Ik heb gelijk nog even een vraagje, als ik in de policy van een ou(organizational unit) een programma toevoeg, zo'n MSI pakket, wordt die niet geinstalleerd op de pc's die in die ou staan, hoe kan dat?

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-04 19:44
heb je die msi pakketen asigned of published?

met published staan ze nl onder add/remove programs.

Het scherm overnemen kan met msn, weet alleen niet of dat alleen onder xp kan.

Verwijderd

Topicstarter
in de services staat er een Netmeeting Remote Desktop Sharing, maar als ik die start(hij staat op manual, dus hij start nu auto) geeft ie een melding dat er iets is foutgegaan, maar hij niet heeft teruggekregen wat, dus ook niet kan melden wat er fout is.

• smilex
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05 10:46
Terminal Services ?

think interactive

Verwijderd

Topicstarter
Is terminal services ook beschikbaar voor niet servers? En dan kan je toch niet de desktop overnemen? Alleen een nieuwe sessie toch?

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-04 23:05

wielhelm

80/86 ST bladebladed

dat kan dus niet met niet servers, wel met pcanywhere.

sorry, moet wel gekocht worden.

• smilex
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05 10:46
Terminal Services kan je inderdaad alleen een nieuwe sessie starten ja.
Je kunt het ook gewoon gebruiken onder bijvoorbeeld windows2000 pro, hiervoor moet je het admin pack van bv windows 2000 server installeren waardoor alle services en dergelijke ook onder windows 2000 ingesteld kunnen worden (zo heb ik het in ieder geval gedaan)

think interactive

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 16:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je clients via een WinSessie op de Terminal Server zitten, kun je uiteraard wel de sessie van de gebruiker overnemen

Tijd voor een nieuwe sig..

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:37
Op dinsdag 19 februari 2002 22:04 schreef Thunderbird het volgende:
in de services staat er een Netmeeting Remote Desktop Sharing, maar als ik die start(hij staat op manual, dus hij start nu auto) geeft ie een melding dat er iets is foutgegaan, maar hij niet heeft teruggekregen wat, dus ook niet kan melden wat er fout is.
heb je netmeeting wel goed ingesteld dan? Andere machine geprobeerd?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Probeer PC-Duo. Draait als service op NT en hoger, gebruiker ziet er niks van en werkt prima.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 11:16 schreef leon1 het volgende:

[..]

heb je netmeeting wel goed ingesteld dan? Andere machine geprobeerd?
dat zou wel eens goed kunnen, want netmeeting is standaard verboden bij ons...

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op dinsdag 19 februari 2002 21:57 schreef Thunderbird het volgende:
Ik zit in een netwerk met ... en een windows 2000 PDC en een BDC.
dat vind ik knap ;)

maaruh,
je wilt dus en desktop van een USER overnemen, en niet van de server?
ik vraag me af of dat standaard kan met windows 2000.
onder XP hebben ze 'hulp op afstand' maar dat zit best diep in winXP gebakken, misschien hebbben ze wel een hulpopafstandvoorwin2000.msi ergens op de MS website staan.

probeer dat eens.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Bij windows 2000 moet je de Terminal Services apart aanschaffen. Wel zit daar een TS-Manager bij, waarmee je zowel client sessies kan overnemen als gewoon meekijken. Je ziet precies hetzelfde als wat de client ziet zeg maar.

Sundown Circus

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Op school staat overal remote administrator op, kun je meejkijken en de desktop desgewenst overnemen. Volgens mij is 't nog freeware ook :)

Verwijderd

Topicstarter
RA is dacht ik geen freeware, maar ook niet duur....
Pagina: 1