Toon posts:

probleem inbouwen coppermine/slot1converter combo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om geen problemen te veroorzaken hier:
Ik heb allereerst de faq gelezen. niets relevants gevonden.
Vervolgens de search gebruikt. Niets relevant gevonden.

Nu mijn (newbie?) probleem:
ik heb een 2e hands pentium3 666 coppermine, een bijbehorende koeler en een slot1 converter gekocht (had voorheen een pentiumII 400 mHz).

Vandaag fijn alles inelkaar gezet, vervolgens de computer aangezet. Hij start wel op (hoor hem opstarten, hoor dat de HD gevonden wordt, hoor de fan van de processor draaien, echter mijn videokaart geeft geen beeld. De computer laadt ook helemaal niets (ik hoor geen HD ratelen, wat aan zou geven dat een OS geladen wordt).

De instellingen die ik gebruikt heb zijn (met systeemcomponenten ertussen gezet):
440BX moederbord (gigabyte GA-BX2000; kan 100 alsmede 133 MHz FSB aan)
Pentium III 666MHz socket370, moederbord ingesteld op 600 MHz (multiplier 6, FSB: 100 MHz)
Geheugen: merk:noname, 256 MB, 133mhz capabel, echter draait dus op 100 mHz.
Slot1 converter: I2000 (doos ziet er erg goedkoop uit). Het is wel mogelijk om hierop de voltages te veranderen. range: 1,8V-2,4V). Tot op heden heb ik de voltages op default (2V) laten staan.
Videokaart: Asus V3800 TNT2

Ik heb verder geprobeerd om de proc. op 666MHz te zetten, multiplier op 5 en FSB op 133. De PC deed precies hetzelfde: niets.

Weet iemand wat ik fout doe?

Ik heb een vermoeden dat ik de oplossing moet zoeken bij de voltageregelaars op de slot1-converter. Ik heb echter te weinig vertrouwen in mijn kennis om hier zonder zekerheid mee te gaan klooien (wil de cpu niet vernaggelen).

Zou iemand mij willen helpen met het oplossen van mijn probleem?

Verwijderd

edit:

Laat maar, dat had je al geprobeerd:
het is dus 5x133.

Een Coppermine draait iig op 1,65 of 1,7 volt, dus zet de spanning op je converter effe lager.
Of je converter is gewoon niet goed, probeer nog effe een andere.
Kan de bios je proc. niet zelf detecteren?

Verwijderd

Topicstarter
jammer genoeg heeft mijn slot1 converter een voltagebereik van 1,8-2,4V. Ik ga hem nu op 1,8 zetten en kijken of hij dan iets zinnigs doet.

Ik zou niet weten of mijn bios de cpu automatisch detecteert, omdat volgens mij de computer niet eens opstart. ik kom in ieder geval niet in de bios.

Bedankt trouwens dat je me duidelijk hebt gemaakt op welk voltage een coppermine draait. Het zal me helpen wanneer ik naar de winkel ga om mijn slot1 converter om te ruilen voor een beter model (mits mijn pc het zometeen weer niet doet). Ik ga nu ff opnieuw opstarten en inbouwen en dan kijk ik of hij het doet. Ik dank je in ieder geval voor de moeite en hou je op de hoogte.

Verwijderd

Topicstarter
ok, dat werkte dus ook niet. Dat wordt dan omruilen. Ik dank je voor de moeite Kip.

Verwijderd

Kan je wel in de bios komen?
Dan moet je effe kijken of die proc. wel detecteerd word.
En je moet zorgen dat op je mobo alle jumpers in de 'neutraal' stand staan, zodat je dus alles in de bios kan aanpassen.

Verwijderd

Je moet eerst je oude processor er weer in zetten en dan eerst een nieuw bios erop. Dan doet hij het pas. Het nieuwe bios ondersteund die processor wel en het oude niet.
Pagina: 1