Toon posts:

Su.exe & Suss.exe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op mn werk bezig met het installen van de SU utility van de NT 4.0 Resource kit op een testnetwerkje. Om zo te kijken of dit iets is om bij ons in te voeren.

De bedoeling is dat als een gebruiker inlogd hij/zij d.m.v. deze utility tijdelijk admin rechten krijgt om zo een progje lokaal te kunnen installen en als dit gebeurt is dat de gebruiker dan weer zijn/haar oorspronkelijke rechten heeft.

Ik heb diverse manuals en artikels gelezen over SU maar kan nergens echt goed uit opmaken hoe het nu goed moet worden geinstalled. Het ene artikel spreekt het andere weer tegen wat betreft de installatie. :?

Ik heb de service (Suss.exe) op de nt 4.0 server geinstalled
en het progje (Su.exe) lokaal geinstalled op het nt 4.0 werkstation en op de server onder het admin acccount.

Als ik nu een testpersoon laat inloggen dan wordt het scriptje met daarin Su wel gerunt maar geeft ie telkens foutmeldingen (RPC server niet gevonden, geen juiste priviliges)

Dit werkt dus niet, toen heb ik ook suss.exe op het werkstation geinstalled
=> suss.exe -install <= (onder admin) en dit geeft ook geen resultaat :( Mijn vraag is dan ook hoe je het wel goed kan installen en daarna werkende krijgen met een scriptje :7

Verwijderd

Maak een gebruiker aan met admin rechten.
Een voorbeeld:
ADMINUSER_INLOG

Maak daarna bijvoorbeeld een logonbestand.bat aan en zet hierin de volgende regels:

echo %1%| \\server\Login$\SU.EXE ADMINUSER_INLOG "\\server\login$\kix32.exe \\server\login$\Subdir\bestand.kix"
exit

(%1% = wachtwoord van gebruiker ADMINUSER_INLOG)

Wat dit batch bestand doet is kix32 aanroepen met adminuser_inlog gebruikersprofiel en je echoot %1%, wat het wachtwoord bevat naar SU.EXE zodat deze profiel kan aanloggen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.