[Pilmo phone] Win2k, ICS, port forwarding

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 13:23
Beste mensen,

Eerst even wat uitleg:

[Hoe werkt Pilmo?]
Rits tele.com, de leverancier van de Pilmo diensten, beschikt over een technisch platform dat het mogelijk maakt om internettelefonie om te zetten in een gewoon telefoongesprek en andersom. De Pilmo diensten zijn op deze techniek gebaseerd.

[Moet ik speciale software downloaden?]
Ja, om gebruik te maken van de Pilmo diensten heb je de Pilmo Phone nodig. Je kunt deze downloaden op het moment dat je voor ede eerste keer inlogt. Het bestand is ongeveer 1,8 MB groot.

[Welke poorten gebruikt de Pilmo Phone?]
Pilmo Phone gebruikt TCP poort 1717,1718,1719 n 1720 UDP voor Call Setup. Daarnaast worden UDP poort 4000 t/m 5600 voor call control gebruikt en vervolgens een dynamisch toegewezen TCP en UDP poort voor het gesprek op een poort in het gebied boven de 1024.

Met de Pilmo software kan ik dus via m'n geluidskaart over het internet telefoongesprekken voeren naar vaste en mobiele aansluitingen.

Ik heb een servertje staan die mijn chello verbinding openstelt voor de rest van het huis.
Ik draai hier Win2k op en deel het internet met het built-in Internet Connection Sharing (ICS).

Op mijn eigen desktop pc kan ik helaas geen verbinding maken met de Pilmo dienst, ik vermoed dat de betreffende poorten geblocked worden door m'n win2k server.

Weet iemand hoe ik deze poorten open kan zetten (forwarden) of hoe ik kan zien of deze poorten misschien al open staan?

Kortom, heeft iemand tips over hoe dit werkend te krijgen?

Ik heb namelijk geen zin om met m'n hoofd aan een koptelefoon in de meterkast te gaan staan of audiokabels van 20 meter te gaan leggen...

:)

Overige informatie:
-Realtek ISA NIC aan LAN 192.168.0.1+ 255.255.255.0
-3COM PCI NIC aan Chello internet verbinding
-8 poort 10Mbit Intel Hub
-UTP bekabeling
-Protocol TCP/IP
-Win2k Servicepack 2 (op P3-450 servertje)

Desktop PC in LAN:
-WinXP Prof.
-3COM PCI NIC
-Pilmo client software

• Kokkers
Heb net even de faq gelezen maar ik kan hier tot nu toe niets bruikbaar uit halen.

• Kokkers
Ik schop hem nog 1 maal omhoog.
Mijn vraag in het kort luidt dus:
(Hoe) kan ik poorten open zetten of forwarden als ik gebruik maak van de built-in Internet Connection Sharing van Win2k.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:03

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik schop dit topic even omhoog omdat ik met hetzelfde probleem zit.

hoe moet ik poorten forwarden met Win2k pro ICS :?

iRacing Profiel

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:58

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.