Toon posts:

html> frames probleempie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
al opgelost sorry...

Verwijderd

Probeer dit maar

<FRAMESET COLS="252,*" ROWS="*">
<FRAME SRC="file">
<FRAMESET COLS="*,279" ROWS="*">
<FRAMESET ROWS="94,*" COLS="*"> <FRAME NAME="topFrame" SRC="file:" >
<FRAMESET ROWS="*,97" COLS="*"> <FRAMESET COLS="*,171" ROWS="*">
<FRAME NAME="mainFrame" SRC="file:"> <FRAME NAME="rightFrame1" SRC="file:">
</FRAMESET> <FRAME NAME="bottomFrame" SRC="file">
</FRAMESET> </FRAMESET> <FRAME NAME="rightFrame" SRC="file:">
</FRAMESET> </FRAMESET>

Verwijderd

del FOUTJE

Verwijderd

huh? wat is dat voor een frameset?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het trouwens opgelost door dit:

<frame name="rechts_head" src="wi.htm" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0">
</frameset>

eronder te zetten, voor de laatste tag <frame...>

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 22:10 schreef aardappelhoofd het volgende:
http://jeffp.endoria.net/test/index2.html

nieuw probleem inmiddels...
formuleer je probleem eens ietsje duidelijker als het eventueel mogelijk is? :+

Verwijderd

Topicstarter
Ja is goed, leek me alleen duidelijk :p

Helemaal onderaan, zie je een wit vlak. Dat hoort niet, daar hoort ook een pagina te verschijnen. Ik kan het foutje alleen niet vinden.

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 22:15 schreef aardappelhoofd het volgende:
Ja is goed, leek me alleen duidelijk :p

Helemaal onderaan, zie je een wit vlak. Dat hoort niet, daar hoort ook een pagina te verschijnen. Ik kan het foutje alleen niet vinden.

je frameset is niet goed, dat onderste witte vlak is niet benoemd

teken het gewenste frameset eens uit, dan maak ik er wel 1 voor je :Z

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 22:17 schreef Los het volgende:

[..]

je frameset is niet goed, dat onderste witte vlak is niet benoemd

teken het gewenste frameset eens uit, dan maak ik er wel 1 voor je :Z
Waar is het niet benoemd dan.

Bedankt voor het aanbod, maar ik wil het zelf gaan begrijpen. Daar heb ik uiteindelijk meer aan ;) :)

Verwijderd

dit is jouw code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<frameset  cols="25%,50%,*">
    <frame name="links" src="wi.htm" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0">   
    <frameset rows="60,*,60,60">
        <frame name="midboven" src="wi.htm" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0"> 
        <frameset cols="80,80>
            <frame name="laaaaaaaaa" src="d" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0">
            <frame name="midmid" src="d" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0">
            <frame name="midonder" src="k" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0">
            <frame name="midonder2" src="h" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0">
        </frameset>
        <frame name="rechts_head" src="wi.htm" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0">
    </frameset>
    <frame name="rechts" src="wi.htm" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0">
</frameset>

zie dat je <frameset rows="60,*,60,60"> 4 framesrijen wil, waarvan de 2de 2 kollommen moet hebben ( <frameset cols="80,80> ) maar in die 2 kollomen frameset zitten 3 frames. en in de 4 rijen frameset zitten 3 frames

dit moet je globaal hebben
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
    <frame name="links" src="wi.htm" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0">

<frame name="midboven" src="wi.htm" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0"> 
        <frameset cols="80,80>
            <frame name="laaaaaaaaa" src="d" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0">
            <frame name="midmid" src="d" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0">
        </frameset>
        <frame name="midonder" src="k" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0">
    </frameset>
    <frame name="rechts" src="wi.htm" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0">
</frameset>

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat begrijp ik, maar wanneer ik jouw code overneem, dan ontbreekt in de 2de van de 4 zegmaar. De rechterhelft weer. :s

Ik moet nog maar eens de lectuur over frames goed oorlezen...

Verwijderd

klopt, jammer dat je er zelf niet achter kwam, wilde toch de source niet klakkeloos aan je geven omdat je aangaf dat je dat niet wilde
zet effe een
code:
1
"

achter de
code:
1
80

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz ja :D Uiteindelijk was ik daar wel achter gekomen :p

sjezus :D Ik ga het uitprinten en heel lang bestuderen.

Het werkt totaal anders dan bij tabellen...Maarja sowieso bedankt! :)

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 22:38 schreef aardappelhoofd het volgende:
Hmmz ja :D Uiteindelijk was ik daar wel achter gekomen :p

sjezus :D Ik ga het uitprinten en heel lang bestuderen.

Het werkt totaal anders dan bij tabellen...Maarja sowieso bedankt! :)
tabellen moet je er ook niet mee vergelijken

om het makkelijker te maken zou je elk frameset uit elkaar moeten halen zodat je meerdere framesets krijgt
bv
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
    hier frameset met 4 rows
</frameset>

hier frameset met 2 cols
</frameset>

<frameset cols="80,80">
</frameset>

dus eigenlijk heb je 3 framesets, 1 van 3 kolommen, waarvan de middelste een frameset van 4 rijen heeft, en daarin heeft de 2e rij weer een frameset van 2 kolommen

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
HTML op het NET
dit is wel een goede site met van alles over HTML erop :)

|Specs|

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ok en die dan in elkaar gepropt zegmaar.

Wat ingewikkeld eigenlijk, zoeits simpels. Ik ga het als nog uitprinten ;)

Nogmaals bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Even wat netter, gemaakt. Dit is het uiteindelijk.
Mwah wel te begrijpen :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
    <frame name="links" src="wit.htm" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0">

<frame name="midboven" src="wit.htm" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0">

<frameset cols="80,80">
 <frame name="midmidlinks" src="l" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0">
 <frame name="midmidrechts" src="w" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0">
 </frameset>

<frame name="midonderboven" src="k" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0">
 <frame name="midonder" src="wit.htm" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0">
 </frameset>

<frame name="rechts" src="wit.htm" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0">
</frameset>

</frameset>

Verwijderd

klopt, klasse!!
maar is niet netter hoor, netter is zonder witruimtes en elke frame spatie in laten springen, maar dat is mierenneukerij :9

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ik bedoel voor het overzicht :p

Ik vat het nu wel :)

Thnx
Pagina: 1