HDD VU Meter Probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:38
Ik heb net mijn Hdd Vu meter in elkaar zitten, echter hij doet het maar half. Er knippert maar 1 LEDje en als ik met de potmeters klooi verandert alleen het ledje wat brand. Wat kan ik verkeerd gedaan hebben?
En ja ik weet dat er een search is maar daar kon ik niets vinden over dit probleem.

PVOutput: VO18

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 10:07

merijnen

Beam Me Up Scotty!

jammer........
alles al nagelopen??

• Bandicoot
Ja, maar kon zo snel niets vinden, ik hoop eigenlijk dat een ander hetzelfde probleem gehad heeft en weet hoe het op te lossen is.

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

staan de ledjes wel goed aangesloten, als je plus en min omdraait, dan kan die niet werken. (net als een diode, stroom kan maar in 1 richting)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Bandicoot
Ja, er brand 1 ledje tegelijk, en met de potmeters kan ik alleen het brandende ledje verschuiven. Dus als ik draai gaat eerst het eerste ledje branden, dan de tweede, enz.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 15:53

Super_ik

haklust!

je bent vergeten pootje 9 aan de massa te hangen( of was t nu de plus?)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Bandicoot
Ik zie nu ineens gnd staan bij de -12 aansluiting. Klopt het dat deze idd aan de aarde moet, en kan ik hem dan gewoon aan de kast vastmaken, want mijn puter is nog steeds niet geaard?

• Super_ik

Super_ik

haklust!

aarde :? ze bedoelen gewoon massa, nul volt, zwarte draat

8<------------------------------------------------------------------------------------

• Bandicoot
Dan moet ie goed zitten, pootje 9 en 3 zitten op de plus en de min zit gewoon op de zwarte -12v aangesloten. Iemand nog een ander idee?

• Super_ik

Super_ik

haklust!

zwarte -12 :? vage voeding heb jij, zwart =0 en er gaat alleen -12 naar je mobo

• Bandicoot
Ja, klopt bedoelde idd de zwarte 12v -pool die is idd 0. Stond er een beetje vaag.

• Bandicoot
Kick, Schop!

Heeft niemand een idee waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

post je schema es ff

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

of foto van je hdd uv meter

online controle :)

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

das idd pin 9, als je die hoog of laag maakt verander je de mode waarin ie werk, dot of bar mode, daar moet je ff mee expirimenteren

• Bandicoot
Ik heb hem volgens dit schema gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013305938

Maar ik had ook dit schema ernaast:
Afbeeldingslocatie: http://www.circuitsonline.net/circuits/computer/sch_03.gif

En nu zie ik dat ze wel iets verschillen van elkaar, met name het weerstandje van 3.9Kohm. Maakt dit niet uit of kan het daar aan liggen. Een foto kan ik alleen maken met zo'n brakke logitech webcam, maar ik denk niet dat je daar iets aan hebt.

• DustMan4u
  • Laatst online: 21-08 10:33
FF een vraagje hoor, maar waarom zit er bij jouw actuele cu-meter 5v op?, Daar zou het mischien aan kunnen liggen.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Bandicoot
Nee, die had ik al veranderd, want op 5v deed ie helemaal niets.

• DustMan4u
Ok, het enigste wat ik er zo aan verkeerd zie is dat je de onderste potmeter verkeerd hebt aangesloten, je had de middelste met de bovenste moeten kortsluiten, maar ik denk niet dat het daar aan kan liggen, maar het is te proberen.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• DustMan4u
Heb je trouwens ook al eens geprobeert het ansluitinkje van de connector op het moederbord om te draaien, daar kan het namelijk ook aan liggen, die is ook richtingsgevoelig.

• Bandicoot
Op donderdag 21 februari 2002 08:59 schreef DustMan4u het volgende:
Ok, het enigste wat ik er zo aan verkeerd zie is dat je de onderste potmeter verkeerd hebt aangesloten, je had de middelste met de bovenste moeten kortsluiten, maar ik denk niet dat het daar aan kan liggen, maar het is te proberen.
Hoe bedoel je, die staat toch op allebij de schema's hetzelfde?

• DustMan4u
Op donderdag 21 februari 2002 09:06 schreef Bandicoot het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, die staat toch op allebij de schema's hetzelfde?
Nee, bij de onderste gaat hij van pinnetje 4 naar 1 pootje van je potmeter, en gaan de andere 2 samen.
Op jouw schema (de bovenste) gaat hij van pinnetje 4 naar 2 pinnetjes, en gaat hij met 1 verder.

• Bandicoot
O ja, je hebt gelijk. Ik denk dat ik nog maar een keer opniew begin en hem dan helemaal volgens dat 2e schema maak. Volgens mij klopt er niet veel van die 1e.

• DustMan4u
Dat is de enige fout die ik zie, maar daar kan het niet aan liggen, want dat heeft meer met draairichting te maken. Ik denk eerder dat een van je ic-tjes niet helemaal jofel is.

• Bandicoot
Dat zou minder zijn, maar dan hoop ik dat er toch toch nog stiekem ergens een andere fout zit die ik nog niet heb gezien.

• DustMan4u
Mischien een stiekume kortsluiting?

Pagina: 1