Toon posts:

welke plek zet ik wat??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
buurman heeft een pc maar hij heeft alles raar aangesloten.
hij heeft
2x 60 gig wd
1x 1 gig wd
1x plextor brander
1x cd-rom
1x zipdrive

hij sluit dit aan op een p4te mobo dacht ik
in ieder geval 2x ide dus op mobo
tevens heeft hij een promise raid controller (ultra100) maar wil geen raid gebruikn dus deze gebruiken we als gewone controller.
nou is volgens mij de beste aansluiting:
mobo: ide 1: 1x 60 gig op master
ide 2: 1x cd-rom + zip drive
promise controller
ide 1: 60 gig op master
ide 2: brander op master en 1 gig erachter.

de 1 ghig wil hij er perse in houden heb al gezegd dat ie beter eruit kan.

dit heb ik zo gekozen omdat ik niet weet of de cd-rom spelers werken via een bootflop als ze op de controller zitten.
anders word ide 2 van mobo gewisseld qua aanslutiingen met ide 1 van de kaart.

is dit zo goed of ziet iemand betere oplossing?

Verwijderd

Volgens mij zit het wel goed zo, als het maar werkt toch *D

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:27

BCC

Als het een dubbele promise is zou het theoretisch het beste zo kunnen:

Promise 1:WD60GB nummer 1
Promise 2:WD60GB nummer 2

PCIDE1:WD1GB + CD-Rom
PCIDE2:Brander+Zip Drive

Waarom? Omdat je niet tegelijkertijd 2 apparaten kunt accessen op 1 IDE poort. Nu kun je dus en goed van HD naar HD kopieren, goed "on the fly" burnen (CDRom en Burner zitten niet op dezelfde controler) en goed van ZIP/CD naar je HD. En de WD60GB's zitten op de ATA100 Controler omdat op deze manier NOOIT een bottleneck kan optreden in de controler..

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
ja niet alleen dat
ik vind het systeem namelijk echt traag als ik er ben
hij heeft een p4 1,4 ghzmet 256 mb rimm
nou vin dik zelf me p3-1000 met 640mb sdram veel sneller werken.

hij heeft nu zijn cd-roms naast zijn harddisks hierdoor word de snelheid van de schijven ata 100 toch geremd tot de snelheid van de cdr-oms? ata 33?

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 21:30 schreef BCC het volgende:

Waarom? Omdat je niet tegelijkertijd 2 apparaten kunt accessen op 1 IDE poort. Nu kun je dus en goed van HD naar HD kopieren, goed "on the fly" burnen (CDRom en Burner zitten niet op dezelfde controler) en goed van ZIP/CD naar je HD. En de WD60GB's zitten op de ATA100 Controler omdat op deze manier NOOIT een bottleneck kan optreden in de controler..
dit lijk me idd de beste opstelling.......

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 21:30 schreef BCC het volgende:

hier stond iets verkeerds :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 21:34 schreef steve-a17 het volgende:

[..]

zoiets had ik dus in gedcahte alleen zat ik hierbij met de vraag:
als ik opstart met een opstartdiskette of een bootable cd herkent ie dan wel de cd-rom speler?

edit
las niet helemaal goed je hebt het dus mijn opstelling omgedraaid van mobo naar controller, was het niet zo dat als je windows 2000 ging installeren dat je dan eerst de hd aan mobo moest hangen en later pas op de controller ivm driver enzo?

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ff verkeerde knopje gedrukt net :+

• BCC

BCC

Nee.. gewoon tijdens de install de bijgeleverde diskette van promise in de diskdrive duwen en op F6 rammen...
Maar ff onwisselen werkt idd ook wel.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
maar het idee dat net werd gegeven kan ik niet de wd's op het mobo plaatsen of levert dit dan tog een probleem op met het aansturen van de cd-rom spelers met een opstart diskette?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:19
Op dinsdag 19 februari 2002 21:31 schreef steve-a17 het volgende:
ja niet alleen dat
ik vind het systeem namelijk echt traag als ik er ben
hij heeft een p4 1,4 ghzmet 256 mb rimm
nou vin dik zelf me p3-1000 met 640mb sdram veel sneller werken.

hij heeft nu zijn cd-roms naast zijn harddisks hierdoor word de snelheid van de schijven ata 100 toch geremd tot de snelheid van de cdr-oms? ata 33?
tuurlijk is jou pc sneller, als er daadwerkelijk 640 mb sdram inzit :7

• BCC

BCC

Nee.. in Dos werken ze wel gewoon... Windows kan er echter niet mee omgaan zonder drivers.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm dus wat is dan het beste de wd's op het mobo of op de controller.
het lijkt me dan makkelijker om de drivers van de controller te laden bij het installeren van windows.
dus op de controller?

• BCC

BCC

Ik zou je WD's op de promise zetten. Die is sowieso beter dan je onboard controler!

Verwijderd

Topicstarter
okay ik weet genoeg nu me buurman overtuigen dat de controller beter is probeerde hem dit al te vertellen maar hij wilde perse de wd's op het mobo

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

OCM->OM

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Ik zou in ieder geval NIET die 1gig als primary master gebruiken om te booten....

had dit zelf eerst gedaan en na 3 weken was dat schijfje overleden.....dus alles opnieuw instaleren...

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

De oplossing met die hdz aan de promise is de enige juiste oplossing. Teneerste is het de snelste, ten tweede kan die promise geen cdroms aansturen.

Uit de manual van de Fasttrak 66, maar dit geld ook voor de rest:

Do NOT attach ATAPI devices to FastTrak66. FastTrak66 is for hard drives only.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Pagina: 1