Toon posts:

[NetMD] mogelijkheden met Sony MZ-R700??

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi :)

Ik heb nu al best wel lang die Sony MZ-R700 portable MD-recorder.
Nu wil het feit dat ik niet echt meer veel met het ding doe, maar nu hoorde ik vanmiddag over een mogelijkheid dat je via USB veel sneller en makkelijker MP3's op MD kan zetten.

Dus ik ben ff gaan zoeken op het internet en hier op GoT, en ik kom op het magische woord "NetMD" uit.

Oké, hartstikke leuk, maar is het nu zo dat je voor dat NetMD een compleet nieuwe portable moet kopen??

Ik ben nu dus eigenlijk opzoek naar een mogelijkheid om via dat NetMD met mijn MZ-R700 op te nemen.

Ik heb al een aantal dingen gevonden bij www.minidisco.com maar ik ben dus niet meer zo into MD dus ik weet niet wat de mogelijkheden zijn voor mij; dus welk apparaat moet ik hiervoor hebben, of moet ik alleen een aparte USB kabel hebben en wat software, of hoe zit het nou???

Ik zie namelijk door de bomen het bos niet echt meer, dus ik vraag jullie om opheldering :+

Oja, omdat ik dus niet meer zo into MD ben, zijn allerlei linkjes naar webwinkels etc ook welkom :o :)

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Volgens mij moet je wel een nieuw NetMD minidisc speler kopen, want het opnemen gaat via een 'cradle' en die naar je PC leidt. Volgens mij is het ook zo dat op een normale, zonder NetMD mnidisc speler, niet zo een aansluiting voor een cradle zit, en dus niet op kan nemen via je PC.

Tot nu toe is de NetMD(sony MZ-N1) alleen beschikbaar in japan(Je kan wel importeren), de software die erbij zit is ook japans, dus lezen wordt denk ik wel wat moeilijker. Naar mijn weten is er ook geen datum gepland voor wanneer het uitkomt in USA en/of europa.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Topicstarter
Weet er toevallig iemand hoe die dingen van Xitel precies werken?

Die zijn speciaal gemaakt voor MP3's op te nemen op je MD, maar er staat niets bij minidisco.com over hoe het zit met realtime opnemen (of juist dat het sneller gaat, dat zou wel kewl zijn namelijk :Y)) en MDLP.

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
tigereye .. info over netMD is te vinden op http://www.my-minidisc.de
als je je minidisc kwijt wil, kunnen we er wel over praten hoor !! ik ben dan misschien wel geinteresseerd :)

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Minidisc recorder doe ik niet weg hoor... af en toe neem ik em mee, het is toch wel handig, maar ik neem bijna nooit meer op omdat het zo lang duurt... daarom zou ik graag willen weten of je met zo'n ding van Xitel sneller kan opnemen... ik denk het niet, maar ja wie weet :?

Voor dat NetMD (waarmee je dus wel sneller kan opnemen) moet je dus echt een nieuwe recorder kopen, die nog niet in NL te koop is, en bovendien best wel duur.

Misschien komt er nog een goedkoper alternatief voor mensen met een MDLP recorder zonder NetMD...
Misschien is die er al in de vorm van zo'n dingetje van Xitel, maar ik denk niet dat die sneller kan opnemen dan realtime, tenminste, dat heb ik nergens gelezen :?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand verder ervaring met zo'n ding van Xitel :? :'(

Verwijderd

NetMD is nu ook in de USA te krijgen, dezelfde player die eerder alleen in Japan verkrijgbaar was. Prijs is $349, vanaf de sony site. Februari-Maart laat Sony z'n nieuwe collectie zien aan markthandelaren in Europa, augustus-september weer. Dus hij komt binnenkort in NL of we moeten nog een tijdje wachten.
Wat je vraag betreft over je eigen MD: volgesmij niet mogelijk met NetMD technologie, maar wat wel zeker weten werkt is een PC-link (die Sony ook in NL verkoopt) voor de MD.
Suc6 ermee!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 20:20

_WgV_

It's a magical world!

Op dinsdag 19 februari 2002 22:54 schreef Tigereye het volgende:
Weet er toevallig iemand hoe die dingen van Xitel precies werken?

Die zijn speciaal gemaakt voor MP3's op te nemen op je MD, maar er staat niets bij minidisco.com over hoe het zit met realtime opnemen (of juist dat het sneller gaat, dat zou wel kewl zijn namelijk :Y)) en MDLP.
Die dingen van xitel zijn in principe hetzelfde als die van sony die je op je usb zet en waar dan gewoon analoog (3,5 mm jackplug) lijntje uit komt. Xitel heeft er ook 1 die digitale (optische) uitgang heeft, maar zowel die van sony als die van xitel kunnen alleen realtime recording (dus niet op dubbele of hogere snelheid). Ook kunnen ze geen titels versturen (wat wel heel erg handig zou zijn) wel is er een anders systeem dat je op je parallele poort zet en die dan in je afstandsbediening ingang gaat, die kan wel titels versturen maar niet sneller opnemen.

#StopBurningStuff

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 21:52 schreef Cookiemonstar het volgende:

[..]

Die dingen van xitel zijn in principe hetzelfde als die van sony die je op je usb zet en waar dan gewoon analoog (3,5 mm jackplug) lijntje uit komt. Xitel heeft er ook 1 die digitale (optische) uitgang heeft, maar zowel die van sony als die van xitel kunnen alleen realtime recording (dus niet op dubbele of hogere snelheid). Ook kunnen ze geen titels versturen (wat wel heel erg handig zou zijn) wel is er een anders systeem dat je op je parallele poort zet en die dan in je afstandsbediening ingang gaat, die kan wel titels versturen maar niet sneller opnemen.
Het ging mij dus voornamelijk om dat sneller opnemen, en dat kan dus niet, jammer. Voor de rest hoef ik dan niet zo'n ding te kopen, want analoog opnemen is goed genoeg van kwaliteit...

Verwijderd

ik heb ook een MZ-R700 en ik vind het altijd *** om uren lang op te nemen en er dan ook nog tracks van te maken met behulp van T(rack) mark. }:O

Als je van een cd mbv een optisch kabeltje opneemt met je MD, maakt de MD tegelijk tracks (dus hoef je dat gepiel ook niet meer te doen). :7

Weet iemand of dat er accessoires zijn waarmee een MD automatisch tracks kan maken alleen dan met je pc??!

Zou dat kunnen met:
- een apparaatje zoals de Xitel?
- een nieuwe geluidskaart die een optische uitgang heeft (zoals de bovengenoemde cd speler)?
- of iets anders?

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11 16:26
als je met winamp opneemt kun je een timer zodat om de 3 stille sec. nieuwe mark maakt .
hier vind je de plug in www.mdcenter.nl

Verwijderd

Als je een MD recorder met NetMD wilt, zal je die moeten kopen, anders heb je namelijk geen usb aansluiting op je MD recorder zitten.
Je hebt dan de keuze uit:
- Sony MZ-N505 (goedkoopste, 200 euro bij Dixons !!)
- Sony MZ-N707
- Sony MZ-Nxxx (kweet type niet meer, maar dit is de beste).

Ikzelf heb de N505 en ben er super tevreden mee :)
Succes !!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 20:20

_WgV_

It's a magical world!

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 22:11:
Als je een MD recorder met NetMD wilt, zal je die moeten kopen, anders heb je namelijk geen usb aansluiting op je MD recorder zitten.
Je hebt dan de keuze uit:
- Sony MZ-N505 (goedkoopste, 200 euro bij Dixons !!)
- Sony MZ-N707
- Sony MZ-Nxxx (kweet type niet meer, maar dit is de beste).

Ikzelf heb de N505 en ben er super tevreden mee :)
Succes !!
Dat is de N1, maar je kan ook wachten tot volgend jaar maart dan komt de n10 uit met een aantal sterke verbeteringen ten opzichte van de n1. Voor meer info: www.minidiscworld.nl en www.minidisc.org

#StopBurningStuff

Verwijderd

Ja dat klopt
maar de N1 paste niet helemaal in mijn budget :)

Verwijderd

kenny89 schreef op 14 oktober 2002 @ 20:24:
als je met winamp opneemt kun je een timer zodat om de 3 stille sec. nieuwe mark maakt .
hier vind je de plug in www.mdcenter.nl
Hoe werkt die plugin precies? die User's guide maakt het mij niet bepaald duidelijker 8)7

Weet je misschien of dat er programmaatjes zijn waarbij er geen 3 seconden nodig zijn zodat er automatisch een track aan wordt gemaakt? Als ik bijvoorbeeld een dance album aan het opnemen ben waarbij de tracks vloeiend in elkaar overlopen, dan klinkt dat natuurlijk aboluut niet als er 3-seconden-pauzes tussen zitten! :'(

En is er verder hardware of software waarmee de titels eenvoudiger ingevoerd kunnen worden dan de ambachtelijke manier met de jogdial of iets dergelijks??!
:?
Pagina: 1