Toon posts:

Keyboard MOD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een leuk idee om mijn keyboard te modden maar ik weet niet of dit te halen is in de praktijk???

Mijn idee is om leds onder de toetsen te maken en te laten branden als je de bijbehorende toets indrukt.

Is dit haalbaar ivm. met het voltage en stroomverbruik van een PS/2 poort???

Eventueel met 1 LED voor drie toetsen????

Verwijderd

er zijn mensen die dat al eens gedaan hebben (bijna dan), bij hun bleven de leds gwoon aan.
(is trouwens hoger stroomverbruik, maar dat maakt ff niet uit)

ik zou ff in de search stappen

/edit typo

Verwijderd

denk niet dat je dat voor elkaar krijgt

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Tzal misschien wel mogelijk me 3mm ledjes, maar om nou 88 ledjes in je toestenbord te bouen is ook overdreven. Maar tzou wel errug cewl zijn als het lukt. Maar kdenk dat je toestenbord niet meer 100% zou gaan werken door stroom verlies oid.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de searc al gebruikt, denk dat ik het eerst maar eens ga proberen met een paar toetsen die je veel gebruikt zoals de WADS knopjes :7

Verwijderd

voor elke toets een apart signaaldraadje maken naar een apart versterkertje, zo krijg je 102?? versterkers en die kun je dan op de led's aansluiten
|:(

Verwijderd

kan lukken, een toets op je keyboard is niet meer dan een schakelaartje, dus als je gewoon in serie daarmee een led kan plaatsen zou die in principe moeten oplichten

het stroomverbruik kan ook niet zo'n probleem zijn, aangezien je max 10 toetsen (10 vingers) tegelijk kan indrukken

eventueel kan je parallel met de stroomdraden van je PS/2 een kleine spanningsbron plaatsen (5V d8 ik) zodat je meer stroom kan gebruiken

het zal in ieder geval een werk van lange adem zijn

natuurlijk wel cool, een toets die oplicht als je erop drukt

Verwijderd

Topicstarter
ff kijken als het lukt en dan zal ik ff pics posten, duurt vast nog wel een maandje want ik gaat eerst nog mijn verlichte fan afmaken en gaatje boren/zagen

Verwijderd

Er zijn toch van die test proggies die toetsaanslagen afvangen???

Nou maak dan iets voor je paralelle poort ofzo met een bepaald proggie..

• Skimmer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-01 11:03

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

Ik denk niet dat het gaat lukken om de contactjes serieel te schakelen, de contacten bestaan nl uit een reeks geleidende banen op 2 plakken plastic die je tegen elkaar aandrukt.

wat misschien wel kan is onder iedere toets een drukschakelaar te monteren die gewoon allemaal paralel aan elkaar staan, dan kun je nl gewoon aan elke schakelaar een ledje hangen, moeten alleen je schakelaars ontzettend klein zijn...

en nog een manier vinden om de schakelaars vast te zetten.

In times of war the law falls silent

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

* Kaj. vreest dat dit een Mission Impossible wordt. :)

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik denk dat het wel kan, maar dat het een monikkenwerk wordt. Als je het toch gaat doen veel plezier en laat tzt wat foto's zien :)

|Specs|

Verwijderd

Hey, vroeger werden toetsenborden standaard geleverd met leds onder de toetsen i.p.v. rechtsboven (of in het midden voor van die ergonomische hyper-rsi modellen)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
kan volgens mij best!, maar idd het wordt wel monikken werk
Op dinsdag 19 februari 2002 21:21 schreef igor het volgende:
Er zijn toch van die test proggies die toetsaanslagen afvangen???

Nou maak dan iets voor je paralelle poort ofzo met een bepaald proggie..
je kan beter direct onder de toetsen een ledje aansluiten op je TB geen software voor nodig

en je TB werkt op 5V, maar ik weet niet of dat ook door de toesten (Schakelaartjes) heen gaat

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Pagina: 1