Mxstream verhuizen

Pagina: 1
Acties:

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 07:55
Ik wilde via xs4all mijn mxstream verhuizen. Ruim van te voren want we gaan pas per 2 april verhuizen. Las ik dat bij behoud van je nummer het verhuizen 50 werkdagen in beslag neemt. 2 MAANDEN.

Dit is toch een typfout?? dat kun je toch niet meer maken tegenwoordig!! :r

Iemand ervaring?

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:20
Misschien is een optie om je MXstream op te zeggen en over te stappen naar een andere provider.
Gezien het feit dat KPN je dan moet gaan verhuizen,... denk niet dat fijn gaat worden :o

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
50 dagen is inderdaad een raar getal om op te schrijven, dan zetten ze eerder neer 2 maanden.
of gewoon; 5 dagen. :)

Maarja, in die tijd, betekend het dat je geen internet hebt, of betekend het gewoon dat je het 2 maanden van te voren moet zeggen, dat je verhuist. Als dat het is, is het niet zo raar hoor, vind ik.

🌞🍃

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
of 50min :P

• honey
Op dinsdag 19 februari 2002 21:26 schreef DataBeest het volgende:
... of betekend het gewoon dat je het 2 maanden van te voren moet zeggen, dat je verhuist. Als dat het is, is het niet zo raar hoor, vind ik.
Dat vindt ik toch wel heel lang. Wat doen ze in die tijd? Waarschijnlijk al die klachten verwerken,...hoewel ik ook nooit een normaal antwoord op een klacht heb gehad,...dus wat doen ze dan? 2 maanden is gewoon erg lang! Sterker nog 50 WERKdagen is bijna 3 maanden!

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Iemand ervaring?
Voor ervaring kan je het beste in xs4all.adsl kijken. Er staan daar voldoende berichten over verhuizen. Het schijnt tussen de 14 dagen en 9 maanden te duren, maar een gemiddelde van 2 a 3 maanden klinkt reeel.

Als je de kans hebt op je nieuwe adres is het inderdaad misschien een goed idee om eens aan de concurrentie te gaan denken.

• PatMan
  • Laatst online: 13-01 09:49
Op dinsdag 19 februari 2002 23:18 schreef jochemd het volgende:

[..]

Voor ervaring kan je het beste in xs4all.adsl kijken. Er staan daar voldoende berichten over verhuizen. Het schijnt tussen de 14 dagen en 9 maanden te duren, maar een gemiddelde van 2 a 3 maanden klinkt reeel.
Ik snap een ding niet goed: waarom zouden mensen als het inderdaad zo lang uberhaupt hun aansluiting willen verhuizen? Je kunt dan toch beter je aansluiting opzeggen en op het nieuwe adres een nieuwe aansluiting aanvragen? Afgezien van het evt. andere e-mailadres zie ik weinig bezwaren...
Op dinsdag 19 februari 2002 23:18 schreef jochemd het volgende:
Als je de kans hebt op je nieuwe adres is het inderdaad misschien een goed idee om eens aan de concurrentie te gaan denken.
Of dus inderdaad een nieuwe aansluiting aanvragen. Maar desalniettemin inderdaad een goed idee van je ;)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 19 februari 2002 21:36 schreef honey het volgende:

[..]

Dat vindt ik toch wel heel lang. Wat doen ze in die tijd? Waarschijnlijk al die klachten verwerken,...hoewel ik ook nooit een normaal antwoord op een klacht heb gehad,...dus wat doen ze dan? 2 maanden is gewoon erg lang! Sterker nog 50 WERKdagen is bijna 3 maanden!
Tja, als je het gweoon 2 maanden van te voren netjes doorgeeft, wat maakt het dan nog uit.
Ik neem tenminste aan dat je het iig wel ruim 2 maanden van te voren wist dat je verhuist.
Ik dacht dat bij chello je hebt zelfs 3 maanden van te voren moet opgeven. :)

🌞🍃

• shakkie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03-2024
[inside information]
Er is nog geen duidelijke leverings methode bij KPN voor het verhuizen van MXstream. Hierdoor wordt het eerst afgesloten en daarna weer ,net als bij de eerste bestelling, opnieuw aangesliten.
resultaat: gruwelijk lange wachttijden op je internetverbinding :(
[/inside information]

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
De KPN geeft zelf aan dat het 6 tot 8 weken duurt voordat een MXStream aansluiting verhuisd is, zelfs op dezelfde centrale.

De KPN ziet namelijk een verhuizing als een nieuwe aansluiting. En alhoewel het technisch mogelijk is om de lijntest, de aansluiting, en het omzetten in de centrale binnen 1 dag te doen, denkt de logistiek van KPN er anders over.

Je gaat dus weer eerst naar de afdeling lijntesten. Mannetje gaat lijntesten (fysiek gezien is het een nieuwe aansluiting) en rapporteerd terug naar de aansluit crew.

Mannetje gaat naar de centrale, en plugt de boel daar in, en rapporteerd terug naar de installatie crew.

Installatie crew kijkt dan of je zelf-install doet of niet. In het eerste geval krijg je vanzelf een pakket of een brief. In het tweede geval gaat er weer een mannetje op pad...

Intussen zijn er inderdaad weken verstreken.

Als je echt niet zonder 24/7 internet kan voor een maand of twee, dan zul je van provider moeten wissellen. BBNed gebaseerd of Kabel dus. Kun je dat niet, schaf dan ook maar voor EUR 25 een telefoonmodem aan. Helemaal geen internet is helemaal geen pretje natuurlijk :)

Affijn, de KPN heeft nog heel wat te leren.... een zakelijke aansluiting van BBNed was bij ons binnen 3 werkdagen naar het andere end van de stad verhuisd. (Maar dat zou kunnen komen omdat we overwegen ook een aantal huurlijnen bij ze te nemen....en ze dus enigzins zakelijk georienteerd waren om ons als klant binnen te halen)

Succes. Je zult het nodig hebben :(

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• honey
Op woensdag 20 februari 2002 14:22 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Tja, als je het gweoon 2 maanden van te voren netjes doorgeeft, wat maakt het dan nog uit.
Ik neem tenminste aan dat je het iig wel ruim 2 maanden van te voren wist dat je verhuist.
Ik dacht dat bij chello je hebt zelfs 3 maanden van te voren moet opgeven. :)
We hebben een huis gekocht en we weten sinds deze week dat het definitief doorgaat. Dus ik wist het niet eerder. Opzeggen en weer aansluiten heeft weinig zin, omdat het erg duur is. Zit bij xs4all en die bevalt mij zeer goed. Alleen jammer dat het experiment met BBNet nog niet klaar is. KPN 'sucks', maar XS4all is wel gewoon een goede provider.

Bedankt Maartena,...succes zal ik nodig hebben. Ben benieuwd.

p.s. vandaag doorgegeven. 7 weken voor de verhuizing.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op woensdag 20 februari 2002 23:25 schreef honey het volgende:

[..]
p.s. vandaag doorgegeven. 7 weken voor de verhuizing.
Leuk, maar dat betekend nog niet dat je meteen ADSL hebt.... die 6 to 8 weken gelden namelijk vanaf het moment dat de ADSL aansluiting in je oude huis wordt afgesloten.

m.a.w., je adsl wordt afgesloten, en vervolgens begint het hele proces op gang te komen.... een week of 6 zonder ADSL moet je dus wel op rekenen!

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• honey
Op donderdag 21 februari 2002 14:30 schreef maartena het volgende:

[..]

Leuk, maar dat betekend nog niet dat je meteen ADSL hebt.... die 6 to 8 weken gelden namelijk vanaf het moment dat de ADSL aansluiting in je oude huis wordt afgesloten.

m.a.w., je adsl wordt afgesloten, en vervolgens begint het hele proces op gang te komen.... een week of 6 zonder ADSL moet je dus wel op rekenen!
Inderdaad je hebt gelijk. Heb vandaag de brieven thuis gekregen. Heb gebelt en ik kan rekenen op ongeveer 50 werkdagen geen aansluiting.

Waarom dit op deze manier moet,is mij volstrekt onduidelijk. Wat ik wel weet is dat de service van KPN om te :r is.

Zodra xs4all bbnet heeft, ben ik weg.

:( :'( :'( :'(

Verwijderd

Ik ga ook verhuizen binnenkort, ik dus mijn verhuizing alvast opgegeven aan XS4all(perfecte provider btw over XS heb ik echt niets aan te merken).

Nu ga ik het telefooncontract overnemen van de huidige bewoner in mijn nieuwe huis dus ik bel nog even met de Mxstream helpdesk om even te vragen hoe dit in zijn werk gaat. Krijg ik van die jongen te horen dat de verhuizing gemiddeld zo'n 3 maanden zal duren(mede door de trage administratieve afhandeling van KPN, quote van de helpdeskmedewerker:' tja onze administratie is gewoon kut":)).

Meteen dat k*tMxstream maar opgezegd. In het ergste geval moet ik het opnieuw gaan aanvragen in mijn nieuwe woning maar dat zal sneller zijn dan verhuizen. Ik vind het echt ongelooflijk dat je 3 maanden moet gaan zitten wachten op de verhuizing van je aansluiting. Ben nu aan het informeren bij Cistron en hopelijk kan het bij hun sneller, anders ga ik voorlopig maar kabel bestellen, dat duurt 3/4 weken.

Verwijderd

Nou als ik het zo hoor:

Het slopen gaat niet snel
Het aansluiten gaat niet snel
Het verhuizen gaat niet snel

Kortom het gaat niet snel.

Je kan denk ik beter een provider van bbned nemen. Die hebben betere service en paketten.

Succes met je verhuizing :)

Verwijderd

Net Cistron even gebeld, volgens hen duurt de oplevering voor adsl(BBned) 4 tot 7 weken. Iemand ervaring met Cistron??

• PatMan
  • Laatst online: 13-01 09:49
Op donderdag 28 februari 2002 12:42 schreef Tuxus het volgende:
Nou als ik het zo hoor:

Het slopen gaat niet snel
Het aansluiten gaat niet snel
Het verhuizen gaat niet snel

Kortom het gaat niet snel.
Ik mis alleen nog een opmerking over de verbinding zelf >:)

Verwijderd

Over de snelheid zelf:

Snelheid is goed en stabiel. Soms klapt de passwordserver er uit maar dat is het enige :)

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 13:13 schreef Cypher666 het volgende:
Net Cistron even gebeld, volgens hen duurt de oplevering voor adsl(BBned) 4 tot 7 weken. Iemand ervaring met Cistron??
Ja heb ik:

Goede service daar. Directeur geeft antwoord op de vragen in de nieuwsgroepen.

Cistron is nog vollop in ontwikkelingen (nieuwe mailserver etc etc etc). Dit zou eind 2002 klaar moeten zijn.

Snelheid en netwerk zijn goed. (1 gigabit lijntje naar telecity)

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 09:54

BertV

Handgemaakt

Mxstream naar Eweka ADSL ->

10-1-2002 t/m 28-2-2002 and counting... :(

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Tuxus,

Nog een vraagje: hoe lang duurde het voordat ze de verbinding konden opleveren? De infodesk van Cistron had het over 4 tot 7 weken(lag eraan of KPN een beetje meewerkte).

Verwijderd

Ik wacht al 27 dagen tot KPN mn lijn afsluit :)
Pagina: 1