lokale netwerkverbinding valt opeens weg.

Pagina: 1
Acties:

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Topicstarter
Recentelijk hier een klein servertje geinstalleerd maar nu merk ik dat op willekeurige momenten, althans zo lijkt het, de verbinding met het lokale netwerk weg valt. De verbinding met internet blijft wel gewoon werken.

Ik heb in de bios en in windows energiebeheer al uitgeschakeld.

Het betreft hier een Pentium 75 met daarop windows 98. De netwerkkaart is een Target 10/100 Mb met een National Semiconductor dp83815 chipset. De internet netwerkkaart is een 3com 90x netwerkkaart precies weet ik het niet. De switch is een Target nway 100 Mbs switch (althans dat zegt de verpakking).

Heb net alle updates van windows geinstalleerd en nog steeds geen oplossing.

De netwerkkabel is volgens mij gewoon goed, tenminste als er wel verbinding is werkt hij gewoon goed.

Ik heb de netwerkkaart al geforceerd naar 100tx en wol uitgeschakeld (deze zit overigens niet aangesloten).

Ik weet echt niets meer wat ik nog zou kunnen proberen een andere netwerkkaart zou nog kunnen maar dan zou het een realtek 10/100 worden.

Heeft iemand misschien nog een oplossing voor dit probleem?

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde probleem, Ik haat het vreselijk dat na een paar uur de verbinding gewoon wegvalt.
Niemand kan mijn harddeschijf (server , inet/file) opkomen soms ik die van hun wel en internet blijft wel gewoon werken.
met win2000 op server , en win ME op client

Verwijderd

Nieuwste drivers van 3Com hebben een soort gelijk probleem verholpen bij een vriend van mij. Misschien een idee ?

Verwijderd

bestaan er ook goeie drivers voor realtech dan? (ik heb de nieuwste al)

• marshal

marshal

Topicstarter
Ik heb net ingesteld dat tcp/ip het standaard protocol is. (eigenschappen van netwerk, eigenschappen van tcp/ip, dan bij geavanceerd onderaan aan vinken) en dat lijkt voorlopig goed te werken. Het is natuurlijk altijd nog even afwachten.

Maar voor die interne netwerkkaart heb ik de nieuwste drivers al de 3com zijn te proberen. Mogelijkheid bestaat natuurlijk dat er een conflict is tussen de huidige drivers. Het zal niet de eerste keer zijn dat me dit overkomt. Tijden terug ook al eens gehad in combinatie met een driver van creative, elke keer als ik een dvd aan het kijken was viel internet toen ook weg.

• marshal

marshal

Topicstarter
Dat blijkt dus ook geen effect te hebben.

Heb net de nieuwe 3com drivers geinstalleerd en kijk even of dat effect heeft.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 18:10
Zijn die kaarten wel goed ?? probeer het bijvoorbeeld eens met intels ofzo ! (daar had ik trouwens probleem mee dat pc vastliep bij sturen van grote mappen , highlight kaart erin probleem over..

Probleem bij buurman is dat na verloop van tijd z`n hub crashed wegens oververhitting fan erop en het is over.. ;-)

• marshal

marshal

Topicstarter
Drivers van die 3com updaten helpt dus ook niet.

De netwerkkaarten zijn goed, toen ik een keer linux op die bak had staan werkte die netwerkkaart gewoon normaal. Intels zijn geen optie, die zijn te duur misschien dat ik een 3com kan regelen maar ik denk niet dat dat het probleem is.

[edit]
Heb net even de switch gevoeld en deze is niet te warm.

• marshal

marshal

Topicstarter
FF een update, gisteren de update voor een aantal netwerk geralateerde problemen van windows 98 gedownload en geinstalleerd en krijg net te horen dat het netwerk vanmorgen en vanmiddag nog gewoon in de lucht was. Alleen 's middags 1 keer een reboot nodig gehad alleen is het onduidelijk of dit te maken had met het interne netwerk.

Er is in ieder geval vooruitgang geboekt.
Pagina: 1