tv vindt videokanaal niet van videorecorder (coax)

Pagina: 1
Acties:
  • 4.221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-12 15:01
Ik heb een nog niet zo oude videorecorder. Als ik deze met de tv verbindt via scart is er niks aan de hand, ik krijg beeld etc. Zodra ik alleen een coax kabeltje tussen videorecorder en tv plaats, dan vindt de tv het videokanaal niet. Ik heb dit met drie tv's geprobeerd (oude / nieuwe), geen van alle helaas. Een oude videorecorder geeft wel op de tv het beeld door. Er zit ook geen stelschroef achterop de video. Video = LG BC989P
Iemand nog tips voordat ik naar de shop terug ga?

signature

Verwijderd

Ja gewoon RF kanaal van de video goed instellen, daarna laat je de tv naar de video zoeken.. en klaar. Staat ook in gebruiksaanwijzing.

edit:
Vaak kun je bij moderne video recorders het RF kanaal dmv een speciale toets instellen(sony) of een toetsen combinatie als de video op stanby staat.
Bijvoorbeeld de stop/eject of menu toets een tijdje indrukken. Dan kun je op het display zien wat het kanaal is.
Even instellen op een kanaal waar geen zender zit anders heb je strepen en storing.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:16

Jag

Wil je de video op een tv zonder scart gebruiken? Anders wil je namelijk dat video kanaal helemaal niet gebruiken.

• brooks123
hmmm, ja ik wil het videobeeld op een tv zonder scart gebruiken, als er een scartaansluiting op de tv zat dan had ik het wel via de scart gedaan... Ik heb dus alleen een coax aansluiting.
Over dat RF kanaal instellen dmv speciale toetsen staat niks in de handleiding, dat zal ik nog eens napluizen.
De tv naar de video laten zoeken heb ik al zo lang gedaan, op alle mogelijke manieren, dat zal zonder speciale handelingen niet meer lukken.
maar, alvast bedankt

signature

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:43

Xanax959

relax...

Heb je een testbeeld op de video zitten? Zo'n beeld dat voor de helft zwart en voor de andere helft wit is? Is vaak aan te zetten door een schakelaartje achterop, of bij (oudere) philips door op de play toets te drukken als er geen videoband in zit. Rf kanaal goed ingesteld? Videokabel in orde en op de juiste manier aangesloten? ( :D )
Ik heb wel eens gehad dat er een breuk in de videokabel zat.

Atari portfolio Dos 2.11

• brooks123
helaas, geen testbeeld, geen knopjes en op play had ik ook al geprobeerd. Zeker een cheapo video, wel stereo maar voor die prijs wel goedkoop. Nog maar eens verder ploeteren

signature

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-12 12:48
Je antenne aansluiting eruit trekken en alleen de video op je tv aansluiten... en dan gaan zoeken..

Krijg je tenminste niet al die andere zenders erdoor waarmee je je eventueel kan vergissen..

Meestal zit de video op kanaal 36+; bij mij iig

Pvouput live

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-11 13:15

evaarties

Powerball @ 12.582

Welke videorecorder heb je?

Sommige (Telefunken, die ik heb) sturen nl geen video signaal door de coax kabel, maar alleen door de scart.

Is lullig als je dat niet weet en je zit je rot te zoeken.

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
Waarschijnlijk is in een van de menu's een optie terug te vinden om de RF uitgang in te schakelen (althans wel bij onze philips)...

Hoe dit verder in z'n werk gaat is waarschijnlijk terug te vinden in de gebruiksaanwijzing...

If it ain't broke, fix it till it is...

• brooks123
Video = LG BC989P
gebruiksaanwijzing heb ik "nageplozen". En ja, ik had de antenne er al uit gehaald. Ws. kan het niet

signature

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:03
Op donderdag 21 februari 2002 08:03 schreef brooks123 het volgende:
Video = LG BC989P
gebruiksaanwijzing heb ik "nageplozen". En ja, ik had de antenne er al uit gehaald. Ws. kan het niet
Hmm ik heb bij de MediaMarkt wel eens gehoord dat die LG vcr's het niet doen zinder scart. Een van de redenen dat ik er geen gekocht heb. Sucks :(

specs

• brooks123
heeee, en ik heb em daar ook gehaald. Dat hebben ze nooit verteld.... Zou dat redenen kunnen zijn om deze onder de garantie te kunnen ruilen?

signature

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Garantie heeft hier natuurlijk helemaal nix mee te maken. Ruilen, mits apparaat compleet en onbeschadigd (en met bon) zal wel nooit een probleem opleveren.
Neem dan wel een beetje fatsoenlijk VCR :)
Een goedkope Philips, Sony, Panasonic, JVC kun je je moeilijk een buil aan vallen.
Pagina: 1