[outlook]2x hetzelfde bericht terwijl 1x verstuurd

Pagina: 1
Acties:
  • 1.034 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:20
Outlook 2002 loopt weer is te fucken :(

bij sommige email accounts die ik heb krijg ik 2x hetzelfde bericht binnen terwijl deze email 1x is verstuurd. Niet al mijn accounts hebben dit probleem, dat is het wazige ervan.

Het lijkt alsof er een kopie van het originele bericht wordt gemaakt want de headers zijn exact hetzelfde. aan mijn mail server ligt het niet want daar komt er maar 1 bericht binnen in de mailbox.

ik heb wel wat met de rules wizard zitten klooien en mappen waarheen email gemoved moet worden maar die heb ik allemaal verwijderd en alles komt gewoon binnen op de Inbox. Is hiervan mischien nog wat achtergebleven of zit er ergens een heel ver verborgen optie in outlook die berichten kopieerd oid :?

• twiekert
heeft dan echt niemand een idee :? ;(

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Misschien op die server een dubbele forward staan? Dus 2 x naar je popbox ofzo :?

Nu ook met Flickr account

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik heb dit probleem ook, het is niet bij elk mailtje. Vrij storend, dat wel.

Ik weet ook niet hoe ik het moet oplossen...

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• twiekert
Op donderdag 21 februari 2002 16:31 schreef Wacky het volgende:
Misschien op die server een dubbele forward staan? Dus 2 x naar je popbox ofzo :?
helaas niet, dan was het snel opgelost. als ik n.l. met outlook express dat account invoer en mail ophaal dan krijg ik 1 bericht binnen. als ik dan aangeef dat berichten moeten worden bewaard op de server en ik haal het op met outlook dan krijg ik em weer 2x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer benieuwd of je dit al opgelost hebt.. Ik zit hier nl. met hetzelfde probleem: Nadat ik Office XP geinstalleerd heb komen op alle accounts de berichten dubbel binnen en ik heb GEEN idee hoe dit nu kan.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Gebruik je toevalig Norton Antivirus? Dit zorgde er bij soms ook voor dat ik berichten dubbel krijg (of zelfs elke keer als ik mail ophaal hetzelfde bericht).

Na een uninstall/reboot/reinstall van Norton was dit probleem bij mij verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, voordat ik Office XP installeerde draaide alles prima (=Office 2000) maar na de 'upgrade' heb ik dit probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
ik heb een tijdje outlook express gebruikt, na een tijdje ben ik weer teruggeswitched naar outlook XP waar opeens het dubbel bericht probleem niet meer in voorkwam :?

er is tussentijds wel NAV2002 (eerste virus scanner op m'n pc sinds 5 jaar :P) opgekomen en een stapel windows updates. een exacte oplossing heb ik dus niet, maar mischien kan je er wat mee.. :)

probeer trouwens ook is de accounts opnieuw aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien staat de tijd "tekort" tussen de verschillende downloads. Dit kan problemen geven bij het opstarten van outlook.
Oplossing:
Zet het vinkje bij 'send and receive message at startup' uit. (options/general)
Je moet dan zelf wel op de send/receive button drukken als je niet langer wilt wachten, maar die dubbele lijnen ben je kwijt.

Success

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmdr_Satan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-10 22:26

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

Ik heb het ook wel eens, het is heel vaag..
Heb het vooral bij Hotmail (dus http mail) in Outlook..

Is dit bij jullie ook het geval?

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Draait er als mailserver software QMail? Ik heb namelijk soms ook het probleem. Mijn klanten ook wel eens.

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kep hier exact hetzelfde probleem,
ik heb gewoon 1 account ingesteld, als ik intern mail is het geen probleem, maar ga ik extern mailen, dan krijgt iedereen altijd alles 2 keer van mij ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je toevallig synchronisatie van je postvak In aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmdr_Satan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-10 22:26

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

is gewoon gare Outlook.. laten we het daar op houden

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:50
damn ik heb het ook, iemand al een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-10 12:01
Gebruiken jullie misschien meerder emailaccounts? Waarin dezelfde smtp info gebruikt worden? Dit zou een van de redenen kunnen zijn.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:50
TRON schreef op 17 December 2002 @ 17:00:
Gebruiken jullie misschien meerder emailaccounts? Waarin dezelfde smtp info gebruikt worden? Dit zou een van de redenen kunnen zijn.
maar in outlook express heb ik dit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar eens een schopje ;)

Het probleem blijft bestaan bij mij..
Ik heb idd dubbele accounts - meerdere aliassen in mijn popmailboxen maar dat is het probleem niet. Verder draaien we hier geen Norton en als ik Outlook Express gebruik is er niets aan de hand... Als ik via de webmail kijk staan alle berichten er ook gewoon maar 1x in.

Begint een beetje frustie te worden, vooral ook voor m´n collega´s.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check de volgorde van ontvangst en de instellingen van je accounts. Het kan zijn dat je door meerdere accounts of een verkeerde volgorde in je rules, de mail 2 keer binnenkrijgt.

Heb je gecontroleerd of je met de huidige settings niet per ongeluk eerst een pop-account checked terwijl de berichten server-side niet worden verwijderd en daarna nog een keer waarbij ze wel worden verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem ook gehad, ik heb 1 mail box met 2 alliassen, als ik met beide alliassen mail binnen haal dan krijg ik elk bericht 2x. Ik heb van 1 allias ingesteld dat hij niet moet ontvangen maar wel versturen (onder send/ recieve settings) probleem was daarmee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:18

L0g0ff

omg

Mijn oplossing is gewoon de mail binnen outlook te markeren als "gelezen". Nadat ik dit heb gedaan haalt outlook mijn de mail niet meer dubbel op. (blijf het toch vreemd vinden want voorheen hoefde dit niet :()

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Pagina: 1