DVD-ram afspeelbaar op elke dvdspeler?

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-04 11:22
Het gaat om een Toshiba sd-w2002
Ik heb hier de search gezocht en google en toshiba-site maar meer dan alleen een hoop getallen wordt ik er niet wijzer uit.
Is het al een beetje de moeite om een dvd-ram speler aan te schaffen?
En wat het onderwerp betreft ik heb hier ooit eens iets over gehoord of gelezen, is dit zo? kan je als je met dat apparaat een dvd copieerd het dan ook op elke willekeurige dvd weer afspelen?
Hoop dat er mensen zijn die hier wat ervaring mee hebben.

Thnx

Verwijderd

[topic=416543]

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-04 14:41

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->OM

Ja, ik heb hier al enige ervaring mee.
Het afspelen van dvd-rams kan nog wel eens problemen veroorzaken.
Sommige dvd-spelers (PC) spelen hem de ene keer wel en de andere keer gewoon niet. Andere doen het altijd en weer andere gewoon nooit.
Toevallig bij een laptopje van Tostiba, zou moeten werken, speler staat zelfs in de lijst met ondersteunde merken, maar werkt gewoon niet.
Heel vervelend.

Flash-updates kunnen wel helpen.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

In de computer!totaal stond dat nog, de nieuwste welteverstaan dat ze gewoon af te spelen waren. ik geloof ze wel hoor.

"Luie mensen worden ook moe!"

• ScooBY_DoO
Hmzzzz.... kortom... kan ik er een dvd mee copieeren en dan afspelen op elke stand-alone speler? of is dat ook de ene x wel en de andere x niet?

En wat bedoel je hiermee:
Toevallig bij een laptopje van Tostiba, zou moeten werken, speler staat zelfs in de lijst met ondersteunde merken, maar werkt gewoon niet.

Verwijderd

DVD-RAM lijkt mij vanwege de missende compatibiliteit met (bijna alle) bestaande DVD-ROM drives en DVD-players niet aan te raden. Aan meer compatibele beschrijfbare DVD-standarden heb je DVD-R en DVD+RW. De DVD-R (Pioneer) is het meest compatibel met DVD-ROM drives en DVD-players omdat deze standaard het dichtst bij de DVD-ROM is. DVD+RW is (op het moment) iets sneller, iets goedkoper en een stuk minder compatibel. DVD+RW is wel in de meeste DVD-ROM drives leesbaar, maar bij DVD-players (dus die videodingen) ziet het er anders uit.
kan je als je met dat apparaat een dvd copieerd het dan ook op elke willekeurige dvd weer afspelen?
Als het om een Video-DVD gaat die gecodeerd is (een gekochte speelfilm bijvoorbeeld) dan is deze niet met een standaard DVD-recorder te kopieren, omdat deze de nodige sleutels voor het decoderen niet op de juiste plek kan schrijven. Gaat het echter om "eigen" data (bijv. een geripte DVD), gelden puur de bovenstaande compatibiliteitsoverwegingen. De meeste speelfilm-DVDs hebben overigens meer dan 4.7 GB en zijn alleen daarom al niet 1-op-1 over te zetten op DVD-R of DVD+RW.

grtz

• ScooBY_DoO
Aha.... zo'n orgel is dus eigenlijk alleen interessant alszijnde opslagcappaciteit?
En niet om speelfilms mee te backuppen en af te spelen.

Vaag is dat... dan lijkt een HD me toch een goedkoper alternatief.

Verwijderd

[Vaag is dat... dan lijkt een HD me toch een goedkoper alternatief.
Niet als je bijv. je bedrijfspresentatie naar je potentiele klanten wilt sturen. Die zouden verbaasd kijken als ze eerst een HD moeten inbouwen :)

En als je een archief wilt gaan opbouwen is DVD ook goedkoper en duurzamer dan een harddisk.
Pagina: 1