Toon posts:

de pauzes tussen minidisc nummers

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn mijn mzr 700 binnen gekregen.
En ik wist dat er vaak problemen waren met het opnemen dat je 1 groot nummer krijgt.
Daarom had ik dus al van allerlei proggies ge-dl om dit te verkomen.
Maar nu lukt het me maar steeds niet om verschillende nummers erop te krijgen.
Ik heb nu een winamp pug-in die er 7 sec tussen de nummers doet, maar mijn mzr 700 ziet dit volgens mij als een soort ruis.
Want wanneer ik het later afluister, dan hoor je gewoon het nummer en aan het einde ervan hoor je het dan helemaal stil en begint het volgende nummer.
Maar mijn minidisc ziet het dus niet als apparte nummers.
Ik gebruik de functie sync rec, en een optische kabel.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03 22:21

Sick Nick

Drop the top!

Meracl MD Recorder is het antwoord op je problemen

Die gebruik ik ook als ik wil opnemen (zelfde md als jij alleen met radio in afstandsbediening, de MZ-G750)

Het kan ook zijn dat je geluidskaart echt veel ruist waardoor de md het niet als stilte ziet.
[edit]
Ruis + optisch = zal we niet, moet beter lezen |:(

[edit2]
Zet sync rec eens uit, dat heb ik ook niet aan staan. Dat heb je dacht ik alleen nodig als je optisch van een cd speler naar je MD wilt opnemen.

Verwijderd

Topicstarter
hmm wil nog steeds niet lukken.
Zou je a.u.b even willen vertellen hoe jij het allemaal doet.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ik hang mijn kabeltje tussen optische uitgang van m'n geluidskaart en m'n minidisc

Ik druk op pauze + rec tegelijk

Sync Rec staat uit, Rec Volume op automatisch

Dan druk ik de pauzeknop in (opnemen begint)

Daarna laat ik Meracl beginnen met afspelen

De md neemt nu op wat meracl speelt en tussen de liedjes maakt meracl 2 sec pauze waarop de md automatisch een trackmark invoert.

Verwijderd

Topicstarter
@#$*! waarom wil dit niet lukken bij mij.
Ik heb ff snel 4 nummertjes geprobeert, maar na een pauze wil hij geen nieuwe track marc invoegen.
En waar kan je btw dat rec volume instellen?

Verwijderd

ik heb het nog lamer, gewoon van m'n line-out naar de line-in van de MD, en dan met een Winamp plugin die tussen elk nummer 4 seconden pauseert. Het werkt wel :)
Misschien even zo'n simpel kabeltje proberen? Misschien staat je microfoon nog aan en zorgt ie voor extra ruis?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

rec volume doe je zo:

pauze ingedrukt het rec schuifje naar echts duwen om te beginnen met opnemen. Omdat je de pauze ingedrukt houdt begint hij nog niet met opnemen, maar pas als je weer op pauze drukt. Druk nu op enter, scroll door het menu heen. Dan kom je rec volume tegen. Ze die op auto. Probeer het dan nog eens.
Als het dan niet lukt, probeer dan rec volume op manual te zetten en dan een beetje omlaag.

Verwijderd

Topicstarter
k dat zal ik dan nog ff proberen en anders weet ik hte echt niet meer
btw welke van deze functies op mijn geluidskaart kan ik allemaal uitzetten als ik met de md opneem.
-wave
-cd
-line-in
-mic
-midi
-digital in
-aux

IK hoor btw ook van die klikjes er door heen, dus als je bijv naar een andere site toe gaat, dus er moet nog wat uit gevinkt worden.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Alles behalve wave en optical out kan je uitzetten. Die klikjes door je geluid heen komen waarschijnlijk omdat je een via chipset met een sb live hebt (goed gegokt?)

Overigens gebruik je wel een optische verbinding en niet de digitale vebinding he? Gewoon even checken, want een digitale gaat niet werken, het moet optisch of analoog zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een hercules fortissmo 2 en daar staat niet letter lijk een optische uit.
ik kan allen kiezen uit: die dingen die ik hierboven al genoed heb.

moet ik dan de aux openzetten?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Nee, aux is voor zover ik weet je 2e line-in.

Krijg je wel geluid door als je via die 'digitale' link stuurt? Zie je het levelmetertje op je MD bewegen dus?

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Ik hang mijn kabeltje tussen optische uitgang van m'n geluidskaart en m'n minidisc

Ik druk op pauze + rec tegelijk

Sync Rec staat uit, Rec Volume op automatisch

Dan druk ik de pauzeknop in (opnemen begint)

Daarna laat ik Meracl beginnen met afspelen

De md neemt nu op wat meracl speelt en tussen de liedjes maakt meracl 2 sec pauze waarop de md automatisch een trackmark invoert.
Volgens mij moet sync rec aan zo neem ik teminste op als ik opneem met me PS2. ik heb een MZ-R55

Paradigm: Shift happens.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 10:26 schreef Sick Nick het volgende:
Nee, aux is voor zover ik weet je 2e line-in.

Krijg je wel geluid door als je via die 'digitale' link stuurt? Zie je het levelmetertje op je MD bewegen dus?
ja ik krijg ook wel gewoon geluid op mijn minidisc en zie het metertje gewoon lopen, maar het is gewoon een groot nummer, en soms zijn het 3 nummers ofzo, en daarna komt er wel een track mark :?

Verwijderd

Topicstarter
ahhhhhhhhhhh, ik heb het nou voor elkaar gekregen, dat hij wel met die trackmarks werkt.
Maar nu heb ik weer een ander probleem, soms na een nummer, dan slaat hij een tracknummer over, dus gaat hij van 1 naar 3, maar dit is niet elke keer.
Hoe komt dit, of beter nog hoe verhelp ik dit?

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:51

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Het klinkt mij in de oren alsof je een probleem hebt met de fijn afstelling van je uitgangs signaal
het feit dat hij overspringt van 1 op 3 is een gevolg van een mini track die ingelast wordt aan het einde van track 1 en voor het begin van track drie, dus de pauze wordt nog steeds als geluid gehoord, maar wordt al wel herkent. Het master volume naar beneden draaien wil nog wel eens helpen.
Suc6

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Pagina: 1