Dringend hulp en advies nodig voor mijn situatie

Pagina: 1
Acties:

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Oké, chronologische volhorde:

17 januari, mijn systeem komt binnen langzamerhand, vandaag is het de dag, mijn koeler komt, ik kan gaan inbouwen. Ik bouw mijn systeem goed in, en na 1 uur zet ik mijn systeem aan. 4 rode ledjes op het moederbord, betekent processor kapot. Ik denk damn, kan gebeuren maar uitgerekend mij overkomt dit. Ik stuur het terug op.

23 januari, eindelijk mijn nieuwe processor is binnen, ik ga voorzichtig te werk. Eerst mijn Mobo, cpu, mem, en gpu aansluiten, ik zet hem aan YES!! Hij doet het, ik krijg geen 4 rode ledjes meer, mooi denk ik, ik ga verder inbouwen. Na 3 kwartier zat de kast weer vol, en sluit hem aan, en pray voordat ik hem aanzet. Ik zet hem aan, V*RD*MM*, 4 rode ledjes hoe kan dit, niet normaal, de winkel had hem nog wel uitgetest, en hij deed het daar. Ik vraag aan mijn neef of hij mijn cpu eens na wou kijken op zijn stage plaats.

29 januari De processor is getest, hij is duidelijk kapot. Maargoed wat kan het dan zijn, mobo misschien? Waarschijnlijk wel. Nu heb ik met de winkel waar ik de mobo en cpu heb gekocht, erover gepraat, wat ik zou kunnen doen. Goed, het was rond, CPU en moederbord mag worden terug gestuurd, en ik krijg een nieuwe cpu en mobo.

14 februari alweer, omdat ik mijn cpu eerst bij mijn neef moest ophalen. En omdat het carnaval was [winkels dicht]. Ik stuur het op Mobo en CPU, in een pakketje.

17 februari het pakketje was aangekomen, helemaal vernielt door het transport :( , de winkel weet niet of de leverancier de cpu en mobo accepteert

17 januari was ik wanhopig
23 januari was ik wanhopiger.
En nu, ik kan niet meer eten niet meer slapen ;(

Waarom ik, waarom ik.

Stel dat de winkel het toch voorelkeer krijgt om een nieuwe mobo en cpu aan mij te leveren, wat dan. Wat dan, ik heb jullie raad nu meer dan hard nodig.

Echt ik ben ten einde raad, al nu bijna een maand bijna al een maand en 2 dagen.
Moet ik het zelf dan weer inbouwen, moet ik het door een winkel laten doen?

Wat als het dan weer kapot gaat?

Dit duurt al een maand,
Help!

w00t

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
simpel, als je niet weet wat je doet, BOUW DAN GEEN PC, en ga niet lopen prutsen... besteed dan 10€ meer en laat het kant en klaar installeren :7

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Zoek iemand die er wat handiger in is of als je er wat geld voor over hebt, laat het gewoon doen, dan ben je van alle ellende/frustraties af. Lever de spullen gewoon zelf af en kom ze ophalen want de post is bagger.

Gooi ook je koeler maar weg want de thermal pad (aan de onderkant) is misschien ook al kapot en dat sloopt je CPU ook zo. Ga niet lopen rotzooien met koelpasta want teveel is ook dodelijk voor je CPU heb ik zal mee moeten maken.
Die thermalpad aan de onderkant van je blok smelt alle oneffenheden wel voldoende dicht. Een elcheapo coolermaster doet het al een jaar zonder enige problemen.

Alles wat je van die winkel hoort zijn misschien smoesjes dus eis niets minder dan een nieuw bord en CPU, die praatjes dat de leverancier dat niet zou accepteren is onzin, die nemen alles gewoon aan en sturen het op hun beurt terug naar de fabriek.
Wie weet hebben ze je gewoon je oude bord terug gestuurd omdat het op het eerste gezicht goed lijkt. Je zal ook niet de eerste zijn die dat overkomen is.

Succes

Senile! Senile Oekaki

• FireStarter
Op dinsdag 19 februari 2002 20:42 schreef Icey het volgende:
simpel, als je niet weet wat je doet, BOUW DAN GEEN PC, en ga niet lopen prutsen... besteed dan 10€ meer en laat het kant en klaar installeren :7
Achteraf gepraat, vandaag heb ik op mijn stage een bijna indentiek systeem gebouwd, dus zeg niets over mijn pruts werk.

En over dat €10 euro... ik kwam uit op €~260,- winst.
Gooi ook je koeler maar weg want de thermal pad (aan de onderkant) is misschien ook al kapot en dat sloopt je CPU ook zo. Ga niet lopen rotzooien met koelpasta want teveel is ook dodelijk voor je CPU heb ik zal mee moeten maken.
Die thermalpad aan de onderkant van je blok smelt alle oneffenheden wel voldoende dicht. Een elcheapo coolermaster doet het al een jaar zonder enige problemen.
Kijk dit zijn mijn specs... Specs van Robbie007

Ik ga mijn koeler van 160 gulden niet weggooien natuurlijk.

w00t

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
10 euro
Ik ken maar weinig zaken die het daar voor doen.
Reken een bedrag van 50-75 euro. Misschien dat de winkel waar je de spullen heb gekocht het wel voor minder wil doen.

Senile! Senile Oekaki

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Ik zou in jouw situatie de winkel processor op mainbord laten zetten en testen (service.. zullen ze wel doen).

Dat vernielde pakketje.. Is de fout van de PTT. Als je het verzekerd opgestuurd heb is er helemaal geen probleem. Dan moet de PTT het helemaal uit gaan zoeken.

• FireStarter
Op dinsdag 19 februari 2002 20:47 schreef InterCC het volgende:
Ik zou in jouw situatie de winkel processor op mainbord laten zetten en testen (service.. zullen ze wel doen).

Dat vernielde pakketje.. Is de fout van de PTT. Als je het verzekerd opgestuurd heb is er helemaal geen probleem. Dan moet de PTT het helemaal uit gaan zoeken.
Die winkel verkoopt alleen onderdelen, en bouwt niets zelf in, het is nog een bedrijf wat in een woonhuis ligt.

w00t

• Icey
  • Laatst online: 19-08 10:39
wat ik bedoel met die 10€ is dat de meeste bedrijven een pc wel voor je in elkaar willen zetten voor weinig (mits je wel een boel bij hun koopt en ze er goed op verdienen :))

zelfbouw is inderdaad wel goedkoper, ik doe het ook zelf. maar meestal laat ik de processor en cooler wel instaleren door een goed bedrijf, ik zal niet de eerste zijn die met zijn cooler ook zijn processor breekt *D

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:18
Op dinsdag 19 februari 2002 20:44 schreef Robbie007 het volgende:
€260 winst tenopzichte van wat? Je hebt nu helemaal niks, bedrag lijkt me trouwens lichtelijk overdreven, of je moet echt bij een of andere 'sjaak' die vanuit z'n zolderkamertje opereert hebben gekocht. Trek er je conclusies uit en zorg dat je de volgende keer bij een reguliere handelaar iets koopt....

Verwijderd

Als pakje goed ingepakt was en tijdens transport beschadigd raakt, kan de PTT aansprakelijk gesteld worden. Sterker nog, ze mogen beschadigde pakjes geeneens uit handen geven voordat de ontvanger bevestigd dat hij het pakje in beschadigde vorm gekregen heeft. De ontvanger kan dan een schadeformulier indienen. Wat de hoogte van de claim is weet ik niet, maar waardevolle post moet je sowieso verzekeren voor je het verstuurt. :)
Dat het bedrijf claimt dat het pakje stuk was, kan natuurlijk ook vals zijn om zo de boel op te lichten. Stuur foute mobo en of cpu en zeg dat de klant het zelf stukgemaakt heeft ofzoiets.
Zou het er in elk geval niet bij laten zitten.
Succes!

• FireStarter
Dus, wat moet ik volgens jullie doen, wanneer ik die nieuwe spullen krijg?

w00t

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09
Heel simpel verstuur dingen boven de 100 € met verzekering tot 450€ ongeveer dan ben jij niet aan sprakelijk wanner hij vernield aan komt (werd mij al aangeraden door Mycom toen ik een brander retour zond).
OK achter af heel makkelijk gezegd maar

Taal fouten inbegrepen ;)

• FireStarter
Dat bedoel ik niet, ik bedoel, moet ik het dan zelf in gaan bouwen of.. ? ..?

w00t

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 20:44 schreef Robbie007 het volgende:

[..]

Achteraf gepraat, vandaag heb ik op mijn stage een bijna indentiek systeem gebouwd, dus zeg niets over mijn pruts werk.

[..]

Kijk dit zijn mijn specs... Specs van Robbie007

Ik ga mijn koeler van 160 gulden niet weggooien natuurlijk.
260 EURO????? whoooo, wat is dat voor toko, wat een oplichter. zo'n bedrag heb ik nog nooit gezien voor een pc'tje opbouwen. (maar ja, doe het al vanaf me geboorte zelf ;) )

BTW: ik doe het voor de helft ;)

• FireStarter
Wowow, nu geen misverstanden, ik heb een paar onderdelen hier gekocht, een paar onderdelen daar.
Zo heb ik mijn systeem gekocht, met de pricewatch in het oog.

Het toeval is dat ik het mobo, cpu en mem bij dezelfde winkel heb gekocht, anders was ik nog verder van huis.

w00t

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 15:13
Misschien is kijken of je kast geen contact maakt met je mobo als je onderdelen het deden voordat je ze in de kast zette. Dat is het enigste wat ik hieruit op kan maken. :?

• FireStarter
Wat zal ik doen, zelf inbouwen of door iemand anders.
Probeer je eens in mijn situatie te verplaatsen.

w00t

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 15:13
Ik zou het zelf op willen lossen denk ik. Maar deze keer zou ik goed opletten wat er anders is als dat systeem wat je al in elkaar hebt gezet. Sluiting met kast, kapotte voeding enz.

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:50

MartNL

Op dinsdag 19 februari 2002 21:34 schreef Robbie007 het volgende:
Dat bedoel ik niet, ik bedoel, moet ik het dan zelf in gaan bouwen of.. ? ..?
Ik zal het zelf oplossen.
Maar ik ken genoeg mensen waar ik niet hetzelfde advies aan zal geven. :+
En volgens mij ben jij er ook 1. >:)

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 19 februari 2002 21:49 schreef Robbie007 het volgende:
Wowow, nu geen misverstanden, ik heb een paar onderdelen hier gekocht, een paar onderdelen daar.
Zo heb ik mijn systeem gekocht, met de pricewatch in het oog.

Het toeval is dat ik het mobo, cpu en mem bij dezelfde winkel heb gekocht, anders was ik nog verder van huis.
Tja.... en daarom koop je dus alles bij 1 zaak, want dan haal je daar je service en hoef je niet voor iedere hondescheet wat op te gaan sturen. Wie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten snijdt zich op deze manier lelijk in de vingers. Ook het probleem dat leveranciers je met een kluitje in het riet sturen vermijd je ermee. Je probeert voor dat laatste kleine beetje korting de meest wazige tenten uit en wat levert 't op? Alleen maar gezeik.

Als je nou alles had gekocht bij een goeie computerboer uit de buurt met een goede naam dan had je dit niet gehad. Dan had 't misschien 60 euro meer gekost maar dan bespaar je jezelf een hoop ellende. Het klinkt lullig maar zo is 't wel.

/edit: Ook een voordeel: Als 't niet werkt dan kun je je hele rommel mee daarheen nemen en dan heb je een grote kans dat 't meteen opgelost is. Nu loop je al dik een maand te kloten.

Verwijderd

boh ik leef echt met je mee :(

Verwijderd

stop je je proc er wel goed in en lees ook eens in het mobo boekje staat in hoe je de proc er in moet doen want hij past er namelijk op 4 manueren in.
daarom zit er ook een spit op de proc en die moet ergens zitten en dat staat in het boekje.
en ben ej wel statich ontladen want dat kan je proc ook verneuken.

Verwijderd

Bij welke toko heb je het mobo/cpu/mem gekocht?

Misschien zijn er meer mensen dit overkomen bij het zelfde bedrijf.

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 18:29 schreef redbullwaning het volgende:
stop je je proc er wel goed in en lees ook eens in het mobo boekje staat in hoe je de proc er in moet doen want hij past er namelijk op 4 manueren in.
daarom zit er ook een spit op de proc en die moet ergens zitten en dat staat in het boekje.
en ben ej wel statich ontladen want dat kan je proc ook verneuken.
Hij PAST er maar op 1 manier in en niet op 4 manieren. :?
(btw. volgens mij is jouw toetsen board ook een beetje met ESD geplaagt)

Verwijderd

Heb je je idd, een beetje ontladen oid? Gebruik je we de goede ringetjes voor je koeler. Dit heeft mij dus een AMD gekost :( Lees heel duidelijk de handleiding bij die Alpha. Als je ringtejes met zo'n opstaande rand gebruikt, moeten die randjes ín de gaten van je mobo vallen. Dit had ik dus niet gelezen |:( waardoor mn koeler 1 mm boven mn core zat -> AMD d00d :'( Controleer eerst of je grote gaatjes of kleine gaatjes hebt naast je socket!! (groot = dacht ik 5 mm doorsnee, klein = 3, maar weet niet zeker. Staat in de handleiding bij de Alpha)

edit: Ik heb een K7T Turbo van MSI, en die had dus kleine gaatjes. waarschijnlijk heb jij ook kleine gaatje. zorg dat je de dunne ringetjes gebruikt in dat geval!!!

• FireStarter
Op woensdag 20 februari 2002 19:22 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Heb je je idd, een beetje ontladen oid? Gebruik je we de goede ringetjes voor je koeler. Dit heeft mij dus een AMD gekost :( Lees heel duidelijk de handleiding bij die Alpha. Als je ringtejes met zo'n opstaande rand gebruikt, moeten die randjes ín de gaten van je mobo vallen. Dit had ik dus niet gelezen |:( waardoor mn koeler 1 mm boven mn core zat -> AMD d00d :'( Controleer eerst of je grote gaatjes of kleine gaatjes hebt naast je socket!! (groot = dacht ik 5 mm doorsnee, klein = 3, maar weet niet zeker. Staat in de handleiding bij de Alpha)

edit: Ik heb een K7T Turbo van MSI, en die had dus kleine gaatjes. waarschijnlijk heb jij ook kleine gaatje. zorg dat je de dunne ringetjes gebruikt in dat geval!!!
OH :X , .... [schok] :9 , en als je die opstaande ringetjes gebruik, is het zeker dat ie kapot gaat dan :? .

Even voor de duidelijkheid, ik rook bij de eerste keer een brandlucht, dat had ik ook vermelt, bij de winkel, maar de tweede keer niet. Toen rook ik niets.

w00t

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:53
Op woensdag 20 februari 2002 17:52 schreef Toink het volgende:

[..]

Tja.... en daarom koop je dus alles bij 1 zaak, want dan haal je daar je service en hoef je niet voor iedere hondescheet wat op te gaan sturen. Wie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten snijdt zich op deze manier lelijk in de vingers. Ook het probleem dat leveranciers je met een kluitje in het riet sturen vermijd je ermee. Je probeert voor dat laatste kleine beetje korting de meest wazige tenten uit en wat levert 't op? Alleen maar gezeik.

Als je nou alles had gekocht bij een goeie computerboer uit de buurt met een goede naam dan had je dit niet gehad. Dan had 't misschien 60 euro meer gekost maar dan bespaar je jezelf een hoop ellende. Het klinkt lullig maar zo is 't wel.

/edit: Ook een voordeel: Als 't niet werkt dan kun je je hele rommel mee daarheen nemen en dan heb je een grote kans dat 't meteen opgelost is. Nu loop je al dik een maand te kloten.
Helemaal mee eens.... zelf geef ik ook de voorkeur mijn spul bij een winkel in de buurt te halen al is het alleen al om gezeik met de post te voorkomen. Tja nadeel is je het moet doen met de componenten die de winkel aanbiedt.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• griphus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 13:03
Op dinsdag 19 februari 2002 21:55 schreef Robbie007 het volgende:
Wat zal ik doen, zelf inbouwen of door iemand anders.
Probeer je eens in mijn situatie te verplaatsen.
ZELF!

Als je gewoon rustig alles erin doet, zonder dingen te forceren moet het lukken. ergens boven mij vertelde iemand (naam weet ik niet meer, sorry) dat het moederbord contact heeft gemaakt met de kast. Zou heel goed kunnen. Dus voordat je de stroom erop gooit alles ff checken (en t beste is een dubbelcheck natuurlijk) en dan moet het werken.

Een kapotte processor kan ook gekomen zijn doordat je koeler er te strak opzit, waardoor hij de processor heeft beschadigd. kijk ff of dat niet het geval is. Zal wel niet want dan duurt het wel wat langer voordat hij het begeeft.

En wat kan een bedrijf nou beter doen dan jij? Je vertelde dat je enige ervaring hebt (soortgelijk systeem gebouwd)

SUCCES ermee!!

P.S. Ben blij dat ik niet in je schoenen sta...

mooi systeem trouwens (als hij het nog gaat doen)

• FireStarter
`
En wat kan een bedrijf nou beter doen dan jij? Je vertelde dat je enige ervaring hebt (soortgelijk systeem gebouwd)
Hehe, vraag dit maar eens aan mijn ouders, weetje wat hun zeggen, een bedrijf. Stel nou eens voor dat ik die processor dadelijk voor de 3de keer opblaas, dan kan ik denk ik fluiten naar mijn garantie, ik ben blij dat ik nu voor de tweede keer nieuwe spullen krijg.

Ik wil dus 100% zeker weten dat hij het doet, en hij moet het ook gaan doen, want dit systeem staat nu al een maand thuis, en ik denk dat hij nu al €50,-/€100,- minder waard is geworden.

Hij MOET het dadelijk doen. Maar dan nog, kan ik naar een bedrijf toestappen en vragen of zij deze onderdelen inbouwt? Wat zou er gebeuren als ie nou bij dat bedrijf stuk ging? Zou ik dan nog garantie hebben?

w00t

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 20:42 schreef Icey het volgende:
juist helemaal mee eens

• griphus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 13:03
Maar dan nog, kan ik naar een bedrijf toestappen en vragen of zij deze onderdelen inbouwt? Wat zou er gebeuren als ie nou bij dat bedrijf stuk ging? Zou ik dan nog garantie hebben?
Jah.. das lastig. Het probleem zit em erin dat je alles dus verspreidt (bij verschillende bedrijven) gekocht hebt. Een bedrijf kan nu niet garanderen dat het systeem zal werken en zal je dan ook geen extra garantie kunnen krijgen. Aan de andere kant: het systeem ziet er heel normaal uit, het moet samen werken, dus daar kan het niet aan liggen. Misschien heb je 2 keer pech gehad.. omdat je ook zei dat je de eerste keer brandlucht rook en de tweede keer niet. Dan zou ik toch verwachten dat de tweede keer iets anders gebeurde. Ik zou dat ding gewoon zelf in elkaar zetten eigenlijk. Maar ik weet dat een bedrijf het toch niet beter kan dan ik, er is geen kunst aan, zolang je maar uiterst voorzichtig te werk gaat. En als je het bij een bedrijf laat doen heb je toch niet meer garantie ofzo. Dat bedrijf zal dat zeker niet geven, omdat de onderdelen niet van hun afkomen en gewoon niet hun verantwoordelijkheid is.

Ik moet je gelijk geven, tis een verdomd moeilijk probleem. Ik heb er eigenlijk geen antwoord op... ik zou het zelf doen, maar ja.. wie ben ik???

• Mad_Demon
  • Laatst online: 12-08 22:19
Op dinsdag 19 februari 2002 20:50 schreef Icey het volgende:
wat ik bedoel met die 10€ is dat de meeste bedrijven een pc wel voor je in elkaar willen zetten voor weinig (mits je wel een boel bij hun koopt en ze er goed op verdienen :))

zelfbouw is inderdaad wel goedkoper, ik doe het ook zelf. maar meestal laat ik de processor en cooler wel instaleren door een goed bedrijf, ik zal niet de eerste zijn die met zijn cooler ook zijn processor breekt *D
Nou, ik heb mijn cooler zelf geinstalleerd en ik had het nog nooooooit eerder gedaan. (Alleen koelers van 'stevige' procs afslopen :) )
Alles ging goed en hij loopt als een trein :D (nou ja, sneller dan een trein. want de trein heeft altijd vertraging :P )

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 20:33 schreef Robbie007 het volgende:
Oké, chronologische volhorde:

17 januari, mijn systeem komt binnen langzamerhand, vandaag is het de dag, mijn koeler komt, ik kan gaan inbouwen. Ik bouw mijn systeem goed in, en na 1 uur zet ik mijn systeem aan. 4 rode ledjes op het moederbord, betekent processor kapot. Ik denk damn, kan gebeuren maar uitgerekend mij overkomt dit. Ik stuur het terug op.

23 januari, eindelijk mijn nieuwe processor is binnen, ik ga voorzichtig te werk. Eerst mijn Mobo, cpu, mem, en gpu aansluiten, ik zet hem aan YES!! Hij doet het, ik krijg geen 4 rode ledjes meer, mooi denk ik, ik ga verder inbouwen. Na 3 kwartier zat de kast weer vol, en sluit hem aan, en pray voordat ik hem aanzet. Ik zet hem aan, V*RD*MM*, 4 rode ledjes hoe kan dit, niet normaal, de winkel had hem nog wel uitgetest, en hij deed het daar. Ik vraag aan mijn neef of hij mijn cpu eens na wou kijken op zijn stage plaats.

29 januari De processor is getest, hij is duidelijk kapot. Maargoed wat kan het dan zijn, mobo misschien? Waarschijnlijk wel. Nu heb ik met de winkel waar ik de mobo en cpu heb gekocht, erover gepraat, wat ik zou kunnen doen. Goed, het was rond, CPU en moederbord mag worden terug gestuurd, en ik krijg een nieuwe cpu en mobo.

14 februari alweer, omdat ik mijn cpu eerst bij mijn neef moest ophalen. En omdat het carnaval was [winkels dicht]. Ik stuur het op Mobo en CPU, in een pakketje.

17 februari het pakketje was aangekomen, helemaal vernielt door het transport :( , de winkel weet niet of de leverancier de cpu en mobo accepteert

17 januari was ik wanhopig
23 januari was ik wanhopiger.
En nu, ik kan niet meer eten niet meer slapen ;(

Waarom ik, waarom ik.

Stel dat de winkel het toch voorelkeer krijgt om een nieuwe mobo en cpu aan mij te leveren, wat dan. Wat dan, ik heb jullie raad nu meer dan hard nodig.

Echt ik ben ten einde raad, al nu bijna een maand bijna al een maand en 2 dagen.
Moet ik het zelf dan weer inbouwen, moet ik het door een winkel laten doen?

Wat als het dan weer kapot gaat?

Dit duurt al een maand,
Help!
Heb ik ook gehad. Heb nu alles omgeruild voor Asus P4B266 en Intel P VI 1800Mhz met 512 DDR. Dit is pas een goed systeem. Werkelijk alles draait hierop. Ruil AMD direct om voor Intel

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Flame flame... en dat van iemand met 5 posts...
Pagina: 1