computer heeft moeite met opstarten

Pagina: 1
Acties:

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:52
Asus K7V onbekend
AMD Athlon slot-A 800
Diamond s540 32mb pci onbekend
IBM DTLA 30gb-7200 5 maanden oud
Realtek 10mbit 1 jaar oud
LG 52x 1 jaar oud
koeler nieuw (met oude zelfde probleem)
dane-elec pc-133 nieuw (met oude zelfde probleem)
voeding 300 watt onbekend

als ik hem aanzet blijft hij tweemaal in de bootfase hangen zonder duidelijke reden. hierna hangt hij als ik bijv. games opstart of als winamp een poosje draait (het kan niet aan AC-97 sound liggen want met mijn SB128 deed hij dat ook). nu bij XP maar (eerst) ook bij 98. ik ben aan het troubleshooten en nieuwe gear gaan aanschaffen (na tips van... 'het is vast de koeler' 'asus is kritisch tav geheugen' :7), nu zit ik op de kaalste setting en het probleem blijft.

-sinds het bij 98 en XP is, sluit ik software kwesties uit (?)
-mobo en video hebben nieuwste BIOS
-hdd werkt perfect
-cd-speler ook geen problemen dus ben niet geneigd hem de schuld te geven

Heeft iemand een flauw idee?
Ik heb via V&A al een optie op een ander mobo maar dat zou vervelend zijn (voor mij) als het niet aan het mobo ligt.

Verwijderd

dan moet je 'm niet uitzetten :P

Maareh, ff serieus. Waar blijft ie hangen in de boot? Als het bij de post is kan het IDE detectie zijn of misschien geheugen.
Als het tijdens het starten van het OS is, dan is het eerste wat ik zeg: "geheugen"

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 20:12 schreef paknaald het volgende:
Asus K7V onbekend
AMD Athlon slot-A 800
Diamond s540 32mb pci onbekend
IBM DTLA 30gb-7200 5 maanden oud
Realtek 10mbit 1 jaar oud
LG 52x 1 jaar oud
koeler nieuw (met oude zelfde probleem)
dane-elec pc-133 nieuw (met oude zelfde probleem)
voeding 300 watt onbekend

als ik hem aanzet blijft hij tweemaal in de bootfase hangen zonder duidelijke reden. hierna hangt hij als ik bijv. games opstart of als winamp een poosje draait (het kan niet aan AC-97 sound liggen want met mijn SB128 deed hij dat ook). nu bij XP maar (eerst) ook bij 98. ik ben aan het troubleshooten en nieuwe gear gaan aanschaffen (na tips van... 'het is vast de koeler' 'asus is kritisch tav geheugen' :7), nu zit ik op de kaalste setting en het probleem blijft.

-sinds het bij 98 en XP is, sluit ik software kwesties uit (?)
-mobo en video hebben nieuwste BIOS
-hdd werkt perfect
-cd-speler ook geen problemen dus ben niet geneigd hem de schuld te geven

Heeft iemand een flauw idee?
Ik heb via V&A al een optie op een ander mobo maar dat zou vervelend zijn (voor mij) als het niet aan het mobo ligt.
mischien een bios flash doen

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Op dinsdag 19 februari 2002 20:12 schreef paknaald het volgende:
...
als ik hem aanzet blijft hij tweemaal in de bootfase hangen zonder duidelijke reden.
...
Euhm... hij loopt vast zonder reden? hoe weet je dat ie dan vastloopt en niet gewoon enorm lang erover doet dat ie boot?

zodra er lettertjes in beeld komen die er normaal niet komen is er een error, zodra er een error is, willen wij graag weten hoe die eruit ziet :)

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:52
de eerste keer dat hij blijft hangen is het een blauw scherm, de tweede keer is het meestal precies bij het 'user-log-on'-scherm maar soms nogmaals bij het blauwe scherm.

het blauwe scherm is volgens mij het scherm vlak voordat hij bij de user-log-on komt

hij heeft de nieuwste en laatste bios-revisie,
er komen geen error-lettertjes is beeld,
het geheugen is gloednieuw Dane-Elec geheugen, met het oude geheugen had ik hetzelfde probleem,

• bitbasher
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-02 12:01

bitbasher

meh

[knip] laat maar ik las niet goed |:(

.

Pagina: 1