Toon posts:

[html] online users

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil op een website iets maken dat ik op een afgeschermde pagina kan zien hoeveel mensen op dat moment op mijn site aanwezig zijn. Hoe pak ik dit aan, kan ik dat gewoon met html doen, met de meta tags, of moet ik daarvoor serverside javascript gebruiken?
ik weet wel dat je er van die trackers op kan doen, maar ten eerste wil ik niet zo'n icoontje op mijn website, en ten tweede kan je met zulke trackers dacht ik niet zien hoeveel bezoekers er momenteel op mijn site aanwezig zijn.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Serverside javascript :?

Voor zover ik weet moet dit met sessies. Dit kan gedaan worden via een serverside scripttaal (PHP, Perl, ASP)

Verwijderd

Niet met html of meta tags hoor :)

Je kan het idd met sessies doen, maar 100% garantie dat het klopt is het ook niet hoor. Behalve als je java oid gebruikt.

/me vind het altijd wel grappig om te zien dat er maar 1 bezoeker aanwezig is op een site

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 20:22 schreef Thick het volgende:

/me vind het altijd wel grappig om te zien dat er maar 1 bezoeker aanwezig is op een site
en dat blijk jezelf te zijn haha :+

maar zijn er dan geen hapklare codes voor? ik bedoel, is dit niet gewoon breed toegepast? want het lijkt me voor de site eigenaar van groot belang om te zien hoeveel er op je site zijn

Verwijderd

Topicstarter
kicken, daar kan ik wel even naar kijken thx :)
php is de enige oplossing?

Verwijderd

Op www.sitemeter.com kan je een teller aanvragen. Die kan je ook beveiligen met een wachtwoord.
Een hele uitgebreide teller is dat, je kan bijv. ook zien hoe lang de bezoekers op je site zijn geweest.
En wie er nu online zijn, en waar...

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Neen, elk serversided script taaltje werkt, PHP is alleen de favoriet van menig tweaker omdat het gratis is en zwaar ondersteund wordt door de opensource movement.. oid ;)

... en GoT is ermee gemaat :)

|{ brrr }] |

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

PHP is een mogelijkheid, echter accuraat is het niet bepaald. Het is een server side script taal, en hiermee wordt dus bedoeld dat de pagina's gerenderd worden en pas daarna geserveerd worden. Dat wil zeggen dat het server side proces dan ook stopt. Als je exact en accuraat het aantal bezoekers bij wil houden zou je zoiets moeten vinden dat een constante verbinding aanhoudt met server-client. Een java applet icm database zou bv kunnen, en ze bestaan vast wel in een gratis variant, kwestie van goed zoeken.
Pagina: 1