Toon posts:

Prime ps1016, een goeie 10/100 switch?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://nalcom.net/ps1016.htm
Zou dit een goede switch voor LAN Party's zijn?
Ik hou wel eens lanparty's voor een man of 20, in het verleden ging dit vaak met een geleende 3com SuperStack 3300, maar nu ben ik op zoek naar een goeie eigen switch.
Zou deze qua performance vergelijkbaar zijn met de 3com?

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Tja .. als je hem niet wilt gebruiken voor vlans e.d. dus gewoon basic switching zallie best wel zijn werk doen.

ik mis wel de snelheid van de backplane .. en als die niet expliciet gemeld staat dan begin ik al te twijfelen.

Ik heb tot op heden 1 ding geleerd bij het bouwen van netwerken, dat kwaliteit gewoon geld kost.
Kortom niet teveel verwachten van een goedkoop switchje.

Maar als je met een 3com tevreden was zal je hier denk ik wel een goedkoop en leuke switch hebben.

* cyclone is niet zo onder de indruk van 3com switches

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 19:46 schreef CyCLoNe het volgende:
Tja .. als je hem niet wilt gebruiken voor vlans e.d. dus gewoon basic switching zallie best wel zijn werk doen.

ik mis wel de snelheid van de backplane .. en als die niet expliciet gemeld staat dan begin ik al te twijfelen.

Ik heb tot op heden 1 ding geleerd bij het bouwen van netwerken, dat kwaliteit gewoon geld kost.
Kortom niet teveel verwachten van een goedkoop switchje.

Maar als je met een 3com tevreden was zal je hier denk ik wel een goedkoop en leuke switch hebben.

* cyclone is niet zo onder de indruk van 3com switches
Het schijnt dat deze switches nieuw meer dan € 600 per stuk kosten. Dus qua prijs gaat het aardig richting 3com, als zijn die nog een stuk duurder.

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Ik heb geen idee wat de 100 mb switches doen op dit moment .. de 1000 gb switches zijn behoorlijk aan de prijs .. dat weet ik wel net 2 32 poorts Extreme's aangeschaft.
Da's echt vet spul.
Misschien moet je eens naar de procurves van HP kijken .. daar heb ik HELE goeie ervaringen mee ..al diverse vette netwerken mee geklust.

En wat let je op een niet manage-able switch te kopen. non manageable switches zijn echt VET VEEL goedkoper.

Of wil je absoluut Vlans en trunking gaan gebruiken ?
Let wel trunking met diverse merken gaat niet zomaar er is hiervoor nog steeds niet echt een standaard :( dus LET DAAR OP mocht dit een reden zijn waarom je voor deze switch wilt kiezen

Sucses

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 20:23 schreef CyCLoNe het volgende:
Ik heb geen idee wat de 100 mb switches doen op dit moment .. de 1000 gb switches zijn behoorlijk aan de prijs .. dat weet ik wel net 2 32 poorts Extreme's aangeschaft.
Da's echt vet spul.
Misschien moet je eens naar de procurves van HP kijken .. daar heb ik HELE goeie ervaringen mee ..al diverse vette netwerken mee geklust.

En wat let je op een niet manage-able switch te kopen. non manageable switches zijn echt VET VEEL goedkoper.

Of wil je absoluut Vlans en trunking gaan gebruiken ?
Let wel trunking met diverse merken gaat niet zomaar er is hiervoor nog steeds niet echt een standaard :( dus LET DAAR OP mocht dit een reden zijn waarom je voor deze switch wilt kiezen

Sucses
Thx voor de info! Nee, in principe willen we nog niet met VLAN's gaan werken, tot nu toe is het maximaal 2x 16 poorts switch aan elkaar gooien via uplink. 't is alleen voor een kleine lanparty met bekenden, maximaal 20 ofzo.
Weet je zo nog een site waar je wat goedkopere non-managable switches kunt krijgen? De pricewatch van t.net is niet zo goed gevuld met switches ;).
2e hands zie je vooral of merken waar je nog nooit van gehoord hebt, of vooral 3com's 1100, dus 10mbit :(.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat _VOORAL_ om een [b]goede netwerksnelheid]/b], dus VLAN's, duplex mode instellen, managable/poorten blokkeren e.d. hoeft allemaal niet, vooral een snelle switch en geen autosensing hub of andere nep-switches :).
Ik heb me een keer een 8 poorts "switch" laten aansmeren door Alternate, bleek een Autosensing HUB te zijn. Voor mij thuis geen punt, maar voor op een LAN met iets van 16 man moet je een fatsoenlijke snelheid hebben, liefst op 1 switch.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.linkpro.com.tw/sh7316d.htm
Deze bijvoorbeeld ook, lijkt qua spec's wel goed, wordt alleen weer niks genoemd over de backplane, alleen dat er een buffer per device van 4mbit is.
Op zich zouden 2 van deze switches DE oplossing zijn, maarja, we hebben ook wel eens met een of ander vaag 10/100/1000 24 poorts switchje gewerkt op een LAN, maar toen haalde je dus niet echt goeie snelheden.
Pagina: 1