Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)
- mijn monitor vervangen (philips 17" -> IIyama vmp452), oude monitor naar mijn ouders
- Andere videokaart
- Andere kast
- Andere koeler (van Coolermaster -> super Orb)
- Andere muis
- Extra geheugen erbij gepropt
- DVD speler gekocht
- snellere brander gekocht
- Extra HD erbij
- HD koeler gekocht
Ik ben voornemens binnen 2 maanden mijn mobo, cpu en geheugen een upgrade te geven. Zal waarschijnlijk iets in de trend van P4 NW 2,2 Ghz worden. Met RDRam op een abit TH7II-RAID. (zal waarschijnlijk HD's bij gaan halen, nog niet zeker) Zit nog beetje te twijfelen. Wil ff weten wat QDR gaat doen en andere snellere versies van DDR nu. Ook de XP op 0.13 micron wordt errug interessant natuurlijk. Toch ben ik beetje intel-minded. Maar... tis moeilijk kiezen tegenwoordig.
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Meer casemoddingOp dinsdag 19 februari 2002 19:22 schreef QuestGamer het volgende:
[...]
Wat verwacht jij voor 2002?
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
[AMD FAN]Op dinsdag 19 februari 2002 19:32 schreef mOrPhie het volgende:
Zal waarschijnlijk iets in de trend van P4 NW 2,2 Ghz worden.
Whaat een NW? Wacht fftjes en koop de nieuwe Athlon XP 0,13 micron! Veel beter
[/AMD FAN]
Maar eh ik upgrade ook doorlopend hoor.
Nadat ik mijn XP 1600+ binnen had nog verder gekocht ->
- 24x brander
- HDD cooler erbij (nog niet binnen...)
- Maxtor 40 Gb erbij (nog niet binnen...)
- Veel cdrtjes
- iiyama 17" monitor
- Optical mouse
Dure hobby
mobo+CPU+RAM nieuw (wat weet ik nog niet)Op dinsdag 19 februari 2002 19:22 schreef QuestGamer het volgende:
Wat verwacht jij voor 2002?
en een lege bankrekening
Amd Athlon XP 1800+
Epox KT266A Mobo
256 Mb DDR
Geforce 3 Ti200 of Geforce 4 Ti 4200
(ligt eraan of ik genoeg geduld heb
24x10x40 CD-RW
Creative 5.1 geluidskaart
Bijpassende boxen
Eigenlijk dus gewoon een nieuwe pc erbij...
Kijk bij mijn specs als ie wil weten wat ik al heb..
Ja, eeh, deze discussie kennen we nou al.Op dinsdag 19 februari 2002 19:34 schreef QuestGamer het volgende:
[..]
[AMD FAN]
Whaat een NW? Wacht fftjes en koop de nieuwe Athlon XP 0,13 micron! Veel beter
[/AMD FAN]
Kan ik nog uren over discuseren en ik zou je nog over kunnen halen ook (minstens dat je het ergens met me eens bent). Het gaat helemaal niet om of de ene processor beter is dan de ander.
Maar om een intel vs amd te voorkomen, laten we het hier houden bij de upgrades en onze verwachtingen. En niet bij proc-merk-keuze keej?
Ow ja, wat ik verwacht. Dat PC3200 QDR, PC800 RDRam verslaat, maar dat PC1200 RDRam PC3200 QDR weer verslaat.
we'll see...
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Ik moet alleen een nieuwe brander hebben
Ok prima!Op dinsdag 19 februari 2002 19:41 schreef mOrPhie het volgende:
Maar om een intel vs amd te voorkomen, laten we het hier houden bij de upgrades en onze verwachtingen. En niet bij proc-merk-keuze keej?
/offtopicOp dinsdag 19 februari 2002 19:42 schreef RoeLz het volgende:
* VeldKoe is opgehouden met die opgrade onzin, mijn TB800 loopt nog prima.
Ik moet alleen een nieuwe brander hebben
kheb er nog 1 voor je, 75euro
HP CD-Writer+ 9300
specs weet ik zo niet uit me hoofd, maar ik heb em 2 mnd geleden nieuw gekocht bij mycom, en nooit gebruikt, dom ik weet het, maar hij is dus gloednieuw en staat hier voor de sier
tis niet zo'n 24x schrijfbeest ofzo, dus kweetnie of je interesse heb
/offtopic
NOG wel jaOp dinsdag 19 februari 2002 19:42 schreef RoeLz het volgende:
* QuestGamer is opgehouden met die opgrade onzin, mijn TB800 loopt nog prima.
Over 2 jaar heb je die echt niet meer!
Dit jaar waarschijnlijk 2 upgrades:
- nieuwe brander (vervanging voor Plex 8x)
- nieuwe Matrox videokaart die volgende maand gereleased wordt (vervanging voor GF3).
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
*AMD 486DX2-66Mhz
*Intel Pentium 75
*Intel Pentium 133
*K6 200 Mhz MMX
*Mobo K6 overleden
*Terug bij Intel Pentium 133
*Celeron 433
*Nog steeds celeron 433, ik wacht al >3 weken totdat Abgcomputers mij een WERKENDE P3 733 stuurt
Soms alleen de cpu vervangen, dan weer compleet nieuw mobo, hoop andere onderdelen ondertussen (gelukkig) ook geupgrade. Delen van die computers zijn weer verwerkt in mijn 2de en 3de computer, als je eenmaal met 2 computers hebt gewerkt wil je nooit meer met 1tje. De 3de is voor reserve, en om het netwerkje met 3 computers nog een beetje status te geven (netwerk met 2 comps is lam
Verstuurd vanaf mijn Computer®
- AMD 80486 DX2/66
- AMD 80486 DX4/100, Diamond Stealth 2240
- Cyrix PR200+, Diamond Stealth 2240
- Intel Pentium 233, Diamond Stealth 2240
- Intel PII 350, Diamond Viper 550
heb nu:
- Dual Intel PIII 1.0Ghz, MSI 694D Pro AIR (6321), 1Gb PC133, Asus V7100 GeForce2 MX, 40Gb HDD Maxtor, 20Gb Seagate Medalist HDD, Plextor Ultraplex 40max, Philips CDD2600 writer.
Ik ga aan dit huidige systeem dit jaar niets upgraden denk ik, wel ga ik nog een budget systeem met een AMD Duron 1Ghz in combinatie met een Diamond Viper 770 TNT2 deluxe ernaast zetten (die videokaart heb ik al.... vandaar). De PentiumII 350 voldoet prima als server en heeft 40 GB HDD en 384Mb PC133 geheugen.
- nieuwe videokaart, waarschijnlijk Voodoo5 oid. ( als er nog iemand eentje heeft...
C:\>_
en heb nog een PIII 450 - upgrades dit jaar: 17" monitor wordt vervangen door een 15" monitor. + extra DVDspeler die nu in mijn Duron zit (heb enkel regio 1 drive daarin). (vandaar die dvd in mijn duron
verder misschien een speakersetje voor mijn PIII maar niets bijzonders (niets dat meer dan 100 euro gaat kosten).
Verwijderd
systeem ruim 4 jaar gebruikt, toen geupgrade naar supersocket7/K6-2@500MHz/256MB SDRAM. systeem krijgt 2e leven...naar mijn zoon gegaan.
PIII800MHz/256MB ->512MB, nu ruim 1 jaar oud
Verwijderd