Toon posts:

2e netwerk kaart config voor Freesco?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn systeem heb ik 2 Realtek 8139 netwerk kaarten. Voor het configureren van Freesco moet ik het i/o adres en de interrupt vaststellen.

Met de DOS tool op de diskettes van de kaarten kan ik echter alleen de eerste kaart uitlezen. En dan nog alleen het i/o adres. De interrupt van kaart 1 heb ik gegokt op 5 en dat was een goede: na opstarten van Freesco krijgt deze een IP van de provider en kan ik die pingen.

Nu lokaal dus nog: hoe kan ik de settings van de 2e kaart vaststellen?

Verwijderd

Vaag dat je de tweede kaart niet in de DOS-tool kunt zien.

Ik heb 2 RTL8019AS kaarten in m'n freescobak liggen, kan ze wel beide zien in de tool.

oplossing: weer gokken :?

<edit>

1e kaart er uit halen, 2e kaart bekijken in de DOS-tool, en 1e weer inpluggen. Moet werken.

</edit>

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:32
Die realtek 8139 zijn toch PCI kaartjes, En die zijn zo plug & pray als het maar zijn kan. Als je gewoon als I/O 0 en als IRQ 0 invult, moet het volgens mij gewoon werken. Althans dat deed het bij mij.
Mogelijkheid 2: Kijk bij het opstarten van de pc naar de POST (tabelletje van je hardware, geheugen, hdd, etc. Staat ook pci & isa info, met vaak een irq en/of een poortnr.)

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Verwijderd

Topicstarter
Twee goede tips maar nog geen oplossing:

beide kaarten i/o interrupt 0 opgegeven, krijg wel een IP van provider, kan deze pingen, niet lokaal.

Bij opstarten worden inderdaad de interrupts weergegeven, voor kaart een dus 5, voor kaart 2 11. Geen i/o adressen.
Nou heeft kaart een onder Windows XP hetzelfde i/o als met de DOS tool dus de het i/o adres van kaart twee ook maar uit Windows gehaald.

Echter, nu geeft Freesco bij het starten een error:

can't open /etc/system.cfg

hierna verschijnt een > prompt en kan er nog afgesloten worden.

Verwijderd

Topicstarter
Op [topic=415682/1/50] staat een vergelijkbare topic.

Ik heb het report bestudeerd en Freesco ziet netwerk kaart twee niet.

Nou is dit een testopstelling, het is de bedoeling dat Freesco gaat draaien op een IBM Pentium 75 met 24mB RAM, een van de Realtek kaarten (de 'goede' dus maar) en een nog te ontvangen 3Com Etherlink III 3C509TP ISA.

Hopelijk dat er dan meer succes is.

Nog een vraag:

http://www.ssp.be.tf/ behandeld de client setup voor 9x platforms, er dient een host en een domain ingesteld te worden. Mijn XP clients hebben die mogelijkheid niet.
Moet ik ze lid maken van het domain dat ik Freesco meegeef?

Momenteel maken de drie XP clients deel uit van een werkgroep.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:28
neuh, alleen een pc-naam invullen in XP, en dattie DHCP moet gebruiken, dan is alles in orde...

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik wil het perse zonder DHCP doen.

Verwijderd

Nee dat hoeft niet als je maar een gateway op je clients instelt dan kan je werken met dhcp of vast IP (modemkant)en een vast IP (thuisnetwerkkant).
Pagina: 1