Ik heb de volgende vraag:
In een file-uploadform selecteer je de file die je wilt uploaden, vervolgens gaat dat werken met een druk op de submit knop.
Maarja, als je een file van 5mb upload, en dat gebeurt hier nogal eens, dan moet het niet voorkomen dat de persoon denkt dat het te sloom gaat en _nog_ een keer op submit klikt, dan begint 'ie namelijk overnieuw!!
Dus, d8 ik, dan geef ik op de OnClick() van de button de submit-button een schop en laat ik 'm op enabled = false zetten.
Geen probleem, het werkt!
. Maaruh, nou komt het, op de OnClick() draait 'ie het volgende:
Dus eerst de knop op slot en vervolgens de boel submitten.
Maar helaas, tot mijn spijt, upload hij de hidden text-vakken niet meer! Rara, hoe kan dat?
Dus, d8 ik, misschien zit 't 'm in de OnClick. Dus ik het OnClick event eruit geknipt, en het regeltje 'document.frmGo.submit()' uit bovenstaande functie geknipt, en op de form een OnSubmit="d();" geplakt. Hierdoor zou hij op de OnSubmit() even m'n button uit moeten zetten en ik dacht dat 'ie dan ook auto gaat submitten, maar dat is niet zo, dus de situatie werd weer zoals hierboven.
Uiteindelijk is dus het OnClick event verplaatst naar het OnSubmit event.
Maar _waarom_ submit hij m'n <text type="hidden">-velden niet meer? de file upload hij wel gewoon!
De totale source ziet er zo uit:
Ik krijg allemaal PHP-errors na het uploaden van de file, omdat hij op de een of andere manier de hidden fields dus niet meer meekrijgt...
Wie weet hier het probleem?
In een file-uploadform selecteer je de file die je wilt uploaden, vervolgens gaat dat werken met een druk op de submit knop.
Maarja, als je een file van 5mb upload, en dat gebeurt hier nogal eens, dan moet het niet voorkomen dat de persoon denkt dat het te sloom gaat en _nog_ een keer op submit klikt, dan begint 'ie namelijk overnieuw!!
Dus, d8 ik, dan geef ik op de OnClick() van de button de submit-button een schop en laat ik 'm op enabled = false zetten.
Geen probleem, het werkt!
code:
1
2
3
4
| function d() {
document.frmGo.getit.disabled = true; <<= button
document.frmGo.submit(); <<= submit
} |
Dus eerst de knop op slot en vervolgens de boel submitten.
Maar helaas, tot mijn spijt, upload hij de hidden text-vakken niet meer! Rara, hoe kan dat?
Dus, d8 ik, misschien zit 't 'm in de OnClick. Dus ik het OnClick event eruit geknipt, en het regeltje 'document.frmGo.submit()' uit bovenstaande functie geknipt, en op de form een OnSubmit="d();" geplakt. Hierdoor zou hij op de OnSubmit() even m'n button uit moeten zetten en ik dacht dat 'ie dan ook auto gaat submitten, maar dat is niet zo, dus de situatie werd weer zoals hierboven.
Uiteindelijk is dus het OnClick event verplaatst naar het OnSubmit event.
Maar _waarom_ submit hij m'n <text type="hidden">-velden niet meer? de file upload hij wel gewoon!
De totale source ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| <body bgcolor="#3A6EA5">
<span class="title">Stap 1: Selecteer een bestand</span>
<br><br>
Stukje tekst!
<form method="post"
enctype="multipart/form-data"
action="verwerk_upload.php"
name="frmGo"
onSubmit="d();">
<table width="90%" cellpadding=0 cellspacing=0 border=0 name="tblGo">
<tr>
<td><font color="#fffff">Bestand:</font></td>
<td><input type="hidden" name="NewCheckCode" value="kO.WsSafJYZ8k">
<input type="hidden" name="DownGroupID" value="7">
<input type="hidden" name="SiteID" value="2">
<input type="file" name="file">
</td>
</tr>
<tr>
<td><input type="submit" name="getit" value="Start uploaden" onClick="d();">
</td></tr>
</table>
</form>
<script language="JavaScript1.2">
<!--
function d() {
document.frmGo.getit.disabled = true;
document.frmGo.submit();
}
-->
</script></body></html> |
Ik krijg allemaal PHP-errors na het uploaden van de file, omdat hij op de een of andere manier de hidden fields dus niet meer meekrijgt...
Wie weet hier het probleem?