Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ
Als je bier doodslaat dan drink je niet snel genoeg
Mooi tegeltje voor in de kroeg.

Maar goed, zo af en toe gebeurt het tóch eens. Vandaar mijn vraag, hè...
Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ
Ik weet het niet zeker.. (goh en dat ondanks ik zowat onder de bavaria-fabriek woon
).. maar de hoeveelheid koolzuur heeft geen invloed op de snelheid waarmee de alcohol door je lijf word opgenomen.>Toen ze zag dat ik mijn...
sjah.. ZE... vrouw.. bier... sjah...
Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.
Alcohol en water mixen wel, maar na een tijdje gaat het toch scheiden... Dus als je biertje een tijdje nix staat te doen "foei" dan is het mogelijk dat de alcohol zich gaat scheiden. Als je een grote hoeveelheid alcohol in 1 keer naar binnen giet, wordt er minder alcohol in het bloed opgenomen dan als je het geleidenlijk, zoals bij het rietje, naar binnen "pompt".
Verder is het natuurlijk dat je de gist cellen wel wat meer actief maakt, maar in die korte tijd dat je biertje nog te leven heeft, maakt dat nix meer uit. *burp*
The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Tja er zijn wat fabeltjes in de ronde over alcohol. Bijvoorbeeld dat je het kan uitzweten. En vraag iemand maar eens hoe het komt dat als je bier drinkt, dat je dan dorst krijgt ipv dat je drost gelest wordt, krijg je ook de meest fantastische verhalen te horen.
Op de vraag of het verhaal van het schudden waar is, mij lijkt van niet. Maar ik sta open voor argumenten van wel.
Jag
Jullie worden bedankt
Eigenlijk moet ik alleen maar advies geven namenlijk : door drinken
Nu een serieus Antwoord:
Pils ( in Sommige delen van Nederland ook wel bekend als bier) Is een redelijk Vette substantie. Als nu de glazen niet goed schoon zijn, ( er zit nog afwas middel op) dan treed er een reactie op tussen Vet en dat zelfde afwasmiddel.. Zoals bekend van de afwas gaan Vet en afwasmiddel niet goed samen en zo zakt je pilsje dus in elkaar.
Schudden zal het alleen nog maar erger maken, er is immers een grooter reactie oppervlakte. Zorgen voor schone glazen dus.
Echter ...> het helpt niet om sneller dronken worden, Da's flauwekul. Anders zou iedereen met zijn pilsje staan te schudden

Tha Beermaster has spoken
En als je maag errug vol zit word je misselijk en moet je kotsen ...
Je wordt er niet sneller dronken door, maar wel sneller misselijk van!
Verwijderd
Tenminste als ik cola met een rietje drink ga ik enorm boeren na de tijd
Als ik ut gewoon drink niet.
Veel lucht voelt ook niet prettig in je maag
Verwijderd
Ten eerste (zoals eerder gezegd) water en alcohol mengen wel goed, de alcohol moleculen C2H5OH mengen passen goed tussen de water moleculen. Sterker nog, 1L water + 1L ethanol (consumptie alcohol) geeft GEEN 2L doordat de moleculen tussen elkaar passen.
Ten tweede schuimt het meer doordat je de koolzuur er versnelt uitgooit als je je glas schudt.
en ja F*** het mixed inderdaad goed, ik dacht misschien omdat bier ook uit veel suiker heeft welke zich in opgeloste staat bevindt... maar ik heb daar nix over kunnen vinden.
Toch denk ik dat door het geleidelijker drinken je sneller dronken wordt.
Wat ziet alles er raar uit zo *LOL*
The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril
The whole is always greater than the sum of it's parts.
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Wat ik wel gelezen/gehoord heb dat ze bij ons op de Uni een onderzoek hebben naar gedaan naar bier en dat er stofje in zat wat verdacht veel leek een bepaald type vrouwelijk hormoon! No shit!
Veel gehoorde bijwerkingen waren nl
- het niet meer normaal kunnen besturen van
een gemotoriseerd voertuig, i.h.a. de auto
- en het ontwikkelen van een potje slap gelul
Ik weet me nog te herinneren dat ik eens een topic opende over alcohol, dat het goed voor je hersenen zou zijn omdat het de "langzame" hersencellen zou laten afsterven.
99% trapte er mooi in.
Verwijderd
Wijn op bier geeft plezier
en
Bier op wijn geeft venijn
Oftwel: zolang je omhooggaat in alcoholpercentage (bier -> whiskey), kun je het lang volhouden. Ga je omlaag (whiskey -> bier) dan val je van je kruk
Dat zit 'm volgens mij in de volksrijmpjes:
Wijn op bier geeft plezier
en
Bier op wijn geeft venijn
Oftwel: zolang je omhooggaat in alcoholpercentage (bier -> whiskey), kun je het lang volhouden. Ga je omlaag (whiskey -> bier) dan val je van je kruk :)[/quote]Dat is dus gelul. Dat stamt uit de middeleeuwen of zo iets. wijn was voor de rijken, bier voor de armen. snappie!?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik ben nu in een stadium aangeland dat ik niet meer echt dronken wordt van bier [lees: ik moet er ontiegelijk veel van zuipen om van me kruk te vallen]. [/quote]Alleen Nederlands kan je nog steeds niet helemaal goed he? die t mag weg hoor
Verwijderd
Vooral omdat je nu je User Icon verrandert hebt!
edit: maar DT is gewoon zo makkelijk gewoon steeds denken loop-loopt...
Dit topic is gesloten.
![]()