Waren De Goden Kosmonauten??

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6533

Topicstarter
boek van Eric von Daninken gelezen ( all) titels....wat ik mooi vind is..( zie bovenstaande) en natuurlijk ( docu op video) gezien...daar worden feiten voor geschoteld..geen valse.....piramides ..obliske..hoe die vroeger gebouwd werden ..indiaanen beschaving te midden en zuid-amerikaanse..volgens de gevestigde orde..( naar mijn mening stelletje sukkels)..stelt het allemaal niks voor ( ahem) ...
waarom wordt het allemaal genegeerd door het gevestigde orde?? Bang ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:50
Teveel water is trouwens ook niet goed.... daar kunnen de wortels van gaan rotten.... en als je íets niet wilt is het wel wortelrot....(bladschimmel is natuurlijk ook niet prettig)...Verder hebben ze uiteraard veel licht nodig.... maar ook weer niet dagenlang in de volle zon natuurlijk...bemoedigend toespreken, dus...Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:58
Euh, tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10819

Waren De Pentiums eigenlijk Gameboys??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

What You See Is What You Get
Was Von Daniken Apestoned?

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1626

ze zijn inderdaad bang om te realiseren dat de wereld anders in elkaar zit dan ze op school hebben geleerd...

en vanuit die angst en onwetendheid doen ze het af als onmogelijk en onzin en sluiten daarbij de ogen voor zeer belangrijke aanwijzingen en bewijsmateriaal..

btw.. zag ik van de week op CNN bij Larry King een interview met Sylvia Browne ('s-werelds meest befaamde psychic ,volgens Larry King)(tevens ook best betaalde Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif )
zij liet overigens erg duidelijk zien dat zij geen hoax was...
door vragen van bellers te beantwoorden en de omschrijvingen die ze gaf van personen klopte allemaal
(jammer dat jullie sceptici het uiteraard weer gemist hebben)

maar back to the point....
zij gaat in oktober of november naar egypte om de ruimte onder de sphinx te vinden/openen

meer info hierover op www.sylvia.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3669

JAAAAAAAAA!!!!!!!!!
Het is een groot complot tegen de mensheid! De regering probeert het te verbergen! Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
zij liet overigens erg duidelijk zien dat zij geen hoax was...
door vragen van bellers te beantwoorden en de omschrijvingen die ze gaf van personen klopte allemaal
ehm, je weet toch nooit of de bellers die erdoor komen niet ingehuurd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10115

Ben ik een god?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
Ben ik een god?
lijkt me duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Longhbow --> Bij CNN ???
lijkt me sterk dat zo'n serieus en vooraanstaande nieuwszender als CNN zich laat lenen voor hoaxen..

NB. mag ik de rest van de replyers er op
wijzen dat dit niet het onzinforum is Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Is cnn gesponsord door de vrijmetselaars?
Help een complot, een cirkel in het graan is natuurlijk het werk van ufo's en het feit dat niemand precies weet hoe de piramiden gebouwd zijn, wijst natuurlijk op inmenging van buitenaardse wezens, waren de dino's een uit de hand gelopen genetisch experiment enz enz enz

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

"Was Von Däniken psychonaut?" Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Rochman:
Von Daniken... handig inspelen op ( emoties van), wetenschappelijk illiteraire massa. aliens ( vervanging) georganiseerde religie... wantrouwen wetenschap ( onbekend=onbemind)... hang naar ( sensatie) en zo... makkelijk verteerbare bevredigende uitleg... liever fout antwoord dan geen antwoord... gevestigde ( orde) wetenschappers moeten niks hebben van new age ( verzinsels), daarom negeren ze dus de boeken van E. von Daniken...

Flamez:
ze zijn inderdaad bang om te realiseren dat de wereld anders in elkaar zit dan ze op school hebben geleerd...
Ja zeg, stel je voor. Had je oude leraar toch ongelijk. Wat een ramp. Straks sleep je nog een Nobelprijs binnen. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

(Of misschien ook niet, de hele academische wereld is namelijk een groot complot samen met de regering en de vrijmetselaars om alle informatie te verdoezelen omtrend de aliens van Orion. Von Däniken wist teveel, is daarom door de regering geëxecuteerd, en vervangen door een doppelgänger. Dit alles ter preventie van het uitbreken van wereldwijde massahysterie.)
Ja, erg jammer. Ik kan er ook niks van terugvinden op cnn.com...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik heb ooit een boek van Von Daniken gelezen, en veel gelachen. Erg leuk was om aan mijn vader aan te wijzen waar alle fouten in zijn redeneringen zaten.

Ik was 12.

Waarom wordt Von Daniken genegeerd door wetenschappers? Omdat zijn theorieen nergens op slaan. Flamez' gedachte dat iedere wetenschapper onderdeel is van een complot om de waarheid te verdoezelen vind ik ... vergezocht.

Misschien eens 'Unweaving the Rainbow' van Dawkins lezen, en je dan nog eens afvragen of wetenschappers het erg vinden om iets geheel nieuws te ontdekken?

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Laatst online: 29-06 09:17
Wat vreemd, ik heb op school geleerd dat de bijbel waarheid is, en dat is toch niet de mening van de wereld?
het zal wel.

Iig vin ik het een goed ding dat 'de wereld' alleen de dingen 'gelooft' die het recht ook hebben om gelooft te worden doordat het bewezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Unicorn --> je wou toch niet zeggen dat je me weer niet geloofde hè ???

http://www.cnn.com/TRANSCRIPTS/0008/31/lkl.00.html

LD -->
Flamez' gedachte dat iedere wetenschapper onderdeel is van een complot om de waarheid te verdoezelen vind ik ... vergezocht
èh ??? lees je mijn reply's wel ??
ik heb het nog niet over complotten gehad hoor.. (niet in deze draad iig)

wat ik wel vind is dat de gevestigde wetenschap niet meer objectief is
omdat ze bij voorbaat al de mogelijkheid van buitenaardse inmenging uitsluiten

Von Danicken beweert niet dat hij gelijk heeft... Maar belicht enkel een mogelijkheid

en schopt daarbij tegen het manke been van de huidige geschiedenisleer

een geschiedenisleer die, de tot nu toe nog onverklaarbare dingen maar gewoon negeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicorn
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Flamez:
Unicorn --> je wou toch niet zeggen dat je me weer niet geloofde hè ???
Flamez wordt para Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif. Nee ik zei dat ik het jammer vond dat ik het gemist had, en dat ik het niet terug kon vinden op cnn.com.

Maar bedankt voor de link! Ik ga dit thuis eens even doorlezen...
wat ik wel vind is dat de gevestigde wetenschap niet meer objectief is
omdat ze bij voorbaat al de mogelijkheid van buitenaardse inmenging uitsluiten
Het wordt niet uitgesloten. Maar zolang er geen bewijs is wordt het ook niet aangenomen. Ockham's Mach-3.

Ik kan ook zeggen dat Von Däniken-aanhangers niet objectief zijn omdat ze bij voorbaat de inmenging van de Egyptische en Meso-Amerikaanse goden uitsluiten. Maar daarvoor geldt weer dezelfde weerlegging.
een geschiedenisleer die, de tot nu toe nog onverklaarbare dingen maar gewoon negeerd..
Er wordt niets genegeerd in de wetenschap, maar we weten simpelweg nog niet alles. Jammer genoeg heeft de gemiddelde mens liever een fout en spectaculair antwoord dan helemaal geen antwoord, en dus grijpt men al snel naar dingen zoals Von Däniken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar dat is nou juist het probleem .. Von Daniken geeft geen antwoord
maar draagt een mogelijke verklaring aan..

en juist door dit soort radicaal anders-denkenden, boekt de mensheid vooruitgang
omdat ze vastgeroeste overtuigingen aan de kaak stelt

net zoals Copernicus die na onderzoek erachter kwam dat de aarde om de zon draaide
maar werd uitgelachen

wisten jullie trouwens dat Copernicus dit onderzoek deed in opdracht van de Kerk Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/puh2.gif
omdat ze wilden weten hoe het nou precies in elkaar zat
maar het voorwoord in zijn boek werd vervalsd door de boekdrukker...
die er inzette dat het maar een theorie was en niet echt waar..

ironisch wel
de kerk werd misleid door een boekdrukker Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Laatst online: 06:42

Simkin

Bzzzzz

Wel een grappig boek,kheb t ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Eindelijk medestanders Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Het eerste boek van Erich was een openbaring en een hele dikke bestseller je kan zeggen wat je wilt maar hij heeft in ieder geval wel een verklaring voor feiten die door geen enkele andere wetenschapper verklaart kunnen worden,zie de kaart van pirireus(of hoe die man ook heette),Paas eiland etc.

Wat wel heel jammer is is dat de latere boeken verzanden in een soort gebazel waar wel heel veel "onzinnige " links worden gelegd.

Het grappige is ook dat ik een jaar of 5 geleden naar een lezing van hem ben geweest,echt dat was geweldig lekker de hele nacht gediscusieerd met voor en tegenstanders na afloop.

Greetz Jur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

andere wetenschapper
Andere?

Lord Daemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Laatst online: 26-06 12:53
Ik heb de Ezechiel-theorie van Von Daniken even met eigen kunde uitgewerkt:

De Heerlijkheid Des Heren

Er wordt continu in het bijbelboek Ezechiël over "De Heerlijkheid des Heren" gesproken. Teksten als "Toen verhieven de cherubs hun vleugels met de raderen naast zich, terwijl de Heerlijkheid des Heren van den God van Israël boven hen was; de heerlijkheid des Heren steeg op uit het midden der stad en plaatste zich op de berg die ten Oosten van de stad ligt" (Ez. 11:22-23), spreken erg tot de verbeelding.

Of bijvoorbeeld: "Toen ging de heerlijkheid des Heren weg van den dorpel van den tempel en ging staan boven de cherubs. De cherubs hieven hun vleugels op, onder hen heengaan verhieven zich voor mijn ogen van den grond, en de raderen met hen." (Ez. 4:18-19).

Wat heeft Ezechiël nou toch precies voor vaags gezien?

"En ik zag, en zie, een stormwind kwam uit het Noorden, een zware wolk met flikkerend vuur en omgeven door een glans; daarbinnen, midden in het vuur, was wat er uitzag als blinkend metaal.............." (Ez. 1:4)
Afbeeldingslocatie: http://huizen.dds.nl/~elninjo/religie/ezechufo.jpg
De Heerlijkheid des Heren die op de Cherubs rust. Ofwel, de UFO die op het atmosferische voorstuwingsmechanisme rust. De UFO is de Heerlijkheid des Heren en de landingspoten met rotorbladen de cherubs. De UFO kan losgekoppeld worden van de Cherub (zie 10)
Technische specificaties van de Cherub ONDER de Heerlijkheid des Heren, corresponderend met bovenstaande illustratie:

De landingspoten: "In het midden daarvan was wat geleek op vier wezens. Zij hadden de gedaante van een mens. Wat hun benen aangaat, deze waren recht; en hun voetzolen waren als die van een kalf en fonkelden als gepolijst koper." (Ez. 1:5-7)

Dat ze op wezens geleken wil nog niet zeggen dat het wezens waren. Hun benen (zie 4) waren recht, dit zijn landingspoten, en hun voetzolen waren als die van een kalf, hoeven dus. Deze hoef-gelijkende zolen zijn scharnieren waar de wielen omheen hunnen wentelen (zie 3)

Ze hadden vier aangezichten. Dit kan werkelijk zo geweest zijn, dat er gezichten op afgebeeld stonden (zie 9, hier zonder gezichten afgebeeld), of het is symbolisch bedoeld door Ezechiel.

De rotorbladen: "Ieder had vier aangezichten, en ieder van hen had vier vleugels.... Hun vleugels waren naar boven uitgespreid; ieder had er twee die met elkaar verbonden waren, en twee bedekten het lichaam." (Ez. 1:11)

Dit is de situatie waarin de rotorbladen draaien: Ze komen omhoog door de opwaartse kracht, en het lijken van de zijkant gezien 1 vleugel die de rotorbladen van ene (linkse) rotor raakt en 1 die de rotorbladen van de andere rotor raakt. De twee vleugels die het lichaam bedekten, zijn voor snellere vluchten, waarbij deze ook uitgeklapt kunnen worden, en voor stabiliteit zorgen (zie 5).

"En onder het uitspansel stonden hun vleugels recht naar elkander uitgestrekt; ieder had er twee, die van voren en van achteren het lichaam bedekten. Als zij gingen, hoorde ik het geruis hunner vleugels als het gebruis van vele wateren, als de stem des Almachtigen: een dreunend geluid als van een leger; als zij stilstonden lieten zij hun vleugels hangen." (Ez. 1:23-24).

Dit is de situatie waarin de rotorbladen stilstaan: Ze staan naar elkaar uitgestrekt (zie 8-). Zogauw ze gingen draaien, hoorde je een hard dreunend helikoptergeluid. Als het engelenvleugels waren geweest, had het geen dreunend geluid als van een leger gemaakt, en kwam er geen grote hoeveelheid rook vrij. Als de rotorbladen stilstonden, hingen ze, net als bij een helikopter, naar beneden, maar toch naar elkaar uitgestrekt. Dat er veel rook vrij kwam als de bladen gingen draaien staat in Ez.9:3 "De cherubs nu stonden aan de rechterzijde van den tempel toen de man er heen ging; en een wolk vervulde den binnensten voorhof" (De motoren gaan aan en veroorzaken rook) "Toen verhief zich de heerlijkheid des Heren zich van boven den cherub en begaf zich naar de dorpel van de tempel, en de voorhof was vol van den glans van de heerlijkheid des Heren.". De Heerlijkheid des Heren is de UFO die op het landingsgestel rust. Deze wordt aangedreven door grote potentiaalverschillen, en veroorzaakt hevige bliksems. (denk aan de lichtende wolk die bij de 'verheerlijking op de berg' Jezus en de discipelen overschaduwt, en waaruit een stem komt, en waar Mozes en Elia vervolgens instappen).

De wielen: Ezechiël zegt: "En ik zag naar de wezens, en zie, op de grond, naast de wezens, aan de voorzijde van alle vier, was een rad. Zij hadden alle vier dezelfde vorm, hun aanblik was alsof er een rad was in een rad. Als zij gingen, konden zij naar alle vier zijden gaan, zij keerden zich niet om als zij gingen. Hun velgen waren hoog en onzagwekkend; en bij alle vier waren deze rondom vol ogen. Als de wezens gingen, gingen ook de raderen. En de raderen verhieven zich tegelijk met hen. Als genen gingen, gingen dezen, als genen stilstonden, stonden dezen stil, als genen zich van de grond verhieven, verhieven zich de raderen tegelijk met hen." (Ez. 1:15-21)

De rad in een rad is de velg met de band eromheen (Zie 1). De ogen rondom in de velg (zie 2) zijn de bouten of gaten, zoals je ook tegenwoordig ziet bij vliegtuigen. De wielen zaten vast aan de wezens. Dit blijkt omdat de 'raderen' hetzelfde doen als de wezens. "Als zij gingen, konden zij naar alle vier zijden gaan". De wielen kunnen 360 graden wentelen, zodat alle kanten opgereden kan worden. Dit staat nog duidelijker in Ez. 10:9 "En ik zag, en zie, er bevonden zich vier raderen naast de cherubs, naast elken cherub een rad. Als zij gingen, konden zij naar alle vier zijden gaan; zij keerden zich niet om als ze gingen. Naar de plaast waarheen de voorste zich wendde, volgden zij hem, zonder zich om te keren als zij gingen." De andere ogen in het lichaam van de wezens kunnen ventilatiegaten geweest zijn.

De UFO (De Heerlijkheid des Heren):
Afbeeldingslocatie: http://huizen.dds.nl/~elninjo/religie/GODSUFO.JPG
Mattheus 17: "...en Jezus leidde hen een hoge berg op, in de eenzaamheid... En zie, hun verschenen Mozes en Elia, die met Hem spraken... Petrus zei, zal ik hier drie tenten opslaan, voor U, Mozes en Elia een? Terwijl hij nog sprak, zie, daar overschaduwde hen een lichtende wolk, en zie, een stem uit de wolk zeide: Deze is mijn Zoon, de geliefde, in wien Ik mijn welbehagen heb, hoort naar Hem!"... Lucas 9:34 "En terwijl hij dit zeide, kwam er een wolk, en overschaduwde hen. En zij werden bevreesd, toen die de wolk ingingen. En er klonk een stem uit de wolk, die zeide: Deze is mijn Zoon, de uitverkorene, hoort naar Hem!". Mozes en Elia stegen op de wolk in, zoals Jezus bij de Hemelvaart ook opsteeg en een wolk (Op een wolk gelijkende, bliksemende UFO, zie foto hierboven) inging. Hier werden de discipelen bang van.

Deze lichtende (bliksemende) wolk, is dus de Heerlijkheid des Heren.

Verder bordurend op Ezechiëls aanschouwing: Ez. 1:22 "Boven de hoofden der wezens was wat geleek op een uitspansel als onzagwekkend ijskristal, uitgespreid over hun hoofden. En onder het uitspansel stonden hun vleugels recht naar elkander uitgestrekt;", Ez.1:13"En wat de gedaante der wezens betreft, hun aanblik was als die van vuurkolen, als van fakkels - zich bewegend tussen de wezens; en het vuur glansde, en bliksemen schoten daaruit".

Het uitspansel boven de wezens is de UFO (zie 11, en foto hierboven). De bliksems komen uit de onderkant van de Heerlijkheid des Heren ("zich bewegend tussen de wezens"). Door de weerkaatsing leek het metalen landingsgestel ook te flikkeren.

De troon: Ez.1:26 "Boven het uitspansel boven hun hoofden was wat er uitzag als lazuursteen, dat de vorm had van een troon; en daarboven, op hetgeen een troon geleek, een gedaante, die er uitzag als een mens. En ik zag iets schitteren als metaal; vanaf wat op zijn lendenen leek naar boven als vuur omvat door een hulsel; en vanaf wat op zijn lendenen leek naar beneden, zag ik iets als voor omgeven door een glans. Zoals de aanblik is van den boog, die in den regentijd in de wolken verschijnt, zo was de aanblik van dien omhullende glans".

Voor wie niet in paranormale zaken gelooft is dit moeilijk te geloven: Dit is God die hier zit. Misschien in een uitschuifbare koepel (zie 12), stralend van heiligheid, vol macht. Hij heeft de hemel en de aarde gemaakt. (Jesaja 42:5 "Zo zegt de God, de Here die de hemel schiep en hem uitspande; die de aarde uitbreidde met alles wat daaruit ontsproot; die aan de mensen die daarop wonen, den adem gaf en den geest aan hen die daarop wandelen.". Want: Alles wat in de Bijbel staat, en wat door God of Jezus gesproken is, en door discipelen meegemaakt is, is waar.
http://huizen.dds.nl/~elninjo/religie/ezechiel.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Unicorn --> hebbie die Transscript al gelezen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ja hoor Mastermind.

Lord Daemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Laatst online: 29-06 09:17
Mastermind, zo kan ik nog duizenden verhalen over de bijbel en z'n interpretaties verzinnen....
Pagina: 1