Toen ik gister aan julie vroeg welk bestand ik nodig had voor een netwerkomgeving via gnome kreeg ik het programma cheops te horen. Site gevonden om het te downloaden. Ik heb het toen gedownload en als root met dpkg -i uitgepakt. Hij gaf een error aan dat het bestand libgtk1.2 bij mij een lage versie was ( ik draai stable potato 2.2 ). En daarna zijden ze dat ik met apt-get -f install moest doen. Dat ging goed. Maar cheops werkte nog steeds niets dus dacht ik ik download via internet libgtk1.2 had de goede gevonden bij testing. Had hem geinstaleerd maar toen moest ik weer libgtik1.2-common moest vervangen. en of ik weer apt-get -f install moest instaleren als oplossing wou hij toen alle packages van gnome wou verwijderen. Dat heb ik maar niet gedaan. Maar nu kan ik ook niet meer in gnome komen. Als ik startx start krijg ik eerst heel even dat grijze beeld en dan sluit hij x weer af zonder gnome of enligtenment the hebben gezien Heb ik nu debian gemolt of kan ik het nog goedzetten? Of moet ik overstappen naar testing?
wat staat er in je Xfree log ?
misschien is het zozo slim om op testing over te gaan, in mijn zin ligt stable veel te ver achter met software...
misschien is het zozo slim om op testing over te gaan, in mijn zin ligt stable veel te ver achter met software...
Hmm, je hebt gekeken wat -f betekent? Je draait nu potato, met alle libs die daarbij horen. Vervolgens wil je cheops installeren, wat blijkbaar een nieuwere gtk nodig heeft. Dan ga je dat installeren, maar dat heeft natuurlijk ook weer nieuwere dingen nodig. Op die manier blijf je dus bezig met het steeds maar zoeken naar nieuwe libs omdat die in potato te oud zijn. Het is dus waarschijnlijk slim om inderdaad naar woody over te stappen, of in ieder geval de sources daarvan in je sources.list te zetten (waarbij je d.m.v. pinning (zie een van de andere threads) toch grotendeels op potato kunt blijven).
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.